[monitor] altijd op 60hz

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
SInds een hele tijd staat mijn monitor bij het opstarten altijd op 60hz, ongeacht de instellingen in de drivers. Sterker, de drivers stáán op 75Hz, maar toch start de monitor op 60Hz. Ik moet of de resolutie veranderen en weer terugzetten om de monitor daadwerkelijk op de ingestelde 75Hz te krijgen. Heel irritant.
Heb al diverse drivers geprobeerd, maar geen enkele biedt een oplossing.

Monitor:
Belinea 10 60 75 19"

Computer:
XP2600
Radeon 9700pro mt div. ATI-drivers / omega-drivers
1024mb mem
Asus moederbord met nforce 5.10 drivers

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:20
Hmm, k heb het zelfde met mijn Sapphire Radeon 9600XT 256 mb. Zit volgens mij een foutje in die 9*** serie ofzow. Echt wel raar. Dacht eerst dat het aan me scherm lag, maar toch vandeweek maar ff geprobeerd met de pc van me ouders *MSI Geforce 6600GT* doet de monitor wel de volle 75Hz. Straks ook maar ff testen als k me nieuwe pc met een XFX Geforce 7900GT aant draaien heb. Maar volgens mij ligt het gewoon an die radeon 9*** serie. Aangezien je daar wel vaker problemen over hoord

EDIT:
Het grappige is wel dat idd bij de drivers enz staat dat de monitor max 75 hz ondersteund op 1280*1024. Maar als je hem daar op instelt valt hij gewoon weer terug naar 60 hz. Heb dit overigens geprobeert met verschillende Omega Drivers, als verschillende officiele ATI Drivers. Werkt niet 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenBatt op 31-07-2006 08:40 ]

Specs!

• Stefke
Ik heb het pas sinds een tijdje, geen idee hoe lang. Ga binnenkort ook wel een keer een nieuwe compu kopen, maar toch zou het fijn zijn als het voor die tijd al goed werkt ;)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:20
Hmm ja oke, k heb net een nieuw :7, bleek alleen het mobo brak te zijn :(. Maar gelukkig krijg ik deze week een nieuwe :Y)

Overigens vindt ik het niet eens zo storend. Ik draai dus gewoon 60Hz op een tft, en dan merk je toch al weinig verschil. Ga maar eens een paar uur achter een crt zitten met 60Hz 8)7 |:(

Specs!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GoldenBatt schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:43:
Hmm ja oke, k heb net een nieuw :7, bleek alleen het mobo brak te zijn :(. Maar gelukkig krijg ik deze week een nieuwe :Y)

Overigens vindt ik het niet eens zo storend. Ik draai dus gewoon 60Hz op een tft, en dan merk je toch al weinig verschil. Ga maar eens een paar uur achter een crt zitten met 60Hz 8)7 |:(
De 60Hz bij een TFT is gewoon niet te vergelijken met een CRT, het is gewoon een compleet andere techniek. Dus zo vreemd is dat niet. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@stefijn, dat is een bugje in Windows XP, Zoek even in de diverse FAQ's hoe je het op moet lossen. Ik had hetzelfde probleem, weet alleen niet meer wat ik er aan gedaan heb.

Maar ik heb even gegoogled voor je en

http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html < dit is DE fix.

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 31-07-2006 09:04 ]

• Stefke
Lijkt te werken na wat gepiel, tnx :)
Pagina: 1