Ik heb vorige week een Lacie Porsche hardeschijf gekocht van 250 gig. (externe schijf)
Deze heb ik geformateerd als een NTFS schijf met de standaard toegewezen grootte in Windows.
De aansluiting is een USB 1.0.
Gisteren viel het me op dat het schrijven naar en van de harddisk af zeer sloom loopt.
Om mijn vermoeden te bevestigen heb ik HD tune laten draaien.
Wat blijkt... een bestand van 600mb schrijven naar de harddisk duurt 15 minuten!!!
Eerst geeft hij aan: nog 2 minuten en dan loopt hij al snel op naar de 15 minuten,
terwijl de CPU onbelast is verder.
Om de feiten even te laten zien,
kan je op onderstaande link een grafiek zien van de schrijf resultaten:
Bij de rechte lijn in het begin is er nog een actie.. zodra die dip erin komt begin ik met het kopieren.
(laden duurt even)
http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/hd.jpg
Zoals je kunt zien moet hij gewoon die 0,9 makkelijk halen.
Maar tijdens het schrijven blijft hij gewoon hangen op die 0.1 mb/s
Oke ik heb maar een USB 1.0 verbinding maar dit is extreem langzaam.
Het vreemde is ook dat hij wel begin met een hoge transferrate voor 2 seconden en dan meteen inzakt.
Wat nu?
Bedankt vast.
Deze heb ik geformateerd als een NTFS schijf met de standaard toegewezen grootte in Windows.
De aansluiting is een USB 1.0.
Gisteren viel het me op dat het schrijven naar en van de harddisk af zeer sloom loopt.
Om mijn vermoeden te bevestigen heb ik HD tune laten draaien.
Wat blijkt... een bestand van 600mb schrijven naar de harddisk duurt 15 minuten!!!
Eerst geeft hij aan: nog 2 minuten en dan loopt hij al snel op naar de 15 minuten,
terwijl de CPU onbelast is verder.
Om de feiten even te laten zien,
kan je op onderstaande link een grafiek zien van de schrijf resultaten:
Bij de rechte lijn in het begin is er nog een actie.. zodra die dip erin komt begin ik met het kopieren.
(laden duurt even)
http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/hd.jpg
Zoals je kunt zien moet hij gewoon die 0,9 makkelijk halen.
Maar tijdens het schrijven blijft hij gewoon hangen op die 0.1 mb/s
Oke ik heb maar een USB 1.0 verbinding maar dit is extreem langzaam.
Het vreemde is ook dat hij wel begin met een hoge transferrate voor 2 seconden en dan meteen inzakt.
Wat nu?
Bedankt vast.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 08:26 ]