Door de hitte had ik al enkele maanden geen zin om op me zolderkamertje aan me computer te werken, die helemaal uit elkaar lag voor een mega upgrade...
Nu ben ik hem weer in elkaar aan het zetten en na velen problemen getroseerd te hebben en eindelijk die windows erop gekregen te hebben stuit ik op nog wat problemen die ik niet opgelost krijg.
Even voor de duidelijkheid: de volgende probleempjes waren er al vanaf het begin...
Als ik de pc opstart komt er te staan:
Overclocking failed!
Please enter Setup to re-configure your system.
CPU Fan Error
Press F1 tot Run setup
Press F2 to load default values and continue
Ik heb naar mijn weten (nog) niks overclocked, maar hij komt wel met de boodschap... ik heb al veel in de bios gekeken maar weet echt niet waar het aan ligt....jullie wel?
Betreft de boodschap "CPU Fan Error" heb ik wel een idee. Ik heb een waterkoeling en er zit een aansluiting/stekkertje op de 3 pools CPU fan waar maar 1 draadje vanaf loopt ipv de gebruikelijke 2 (zo uit me hoofd). Of is het iets anders? En hoe kan ik die boodschap dan weg krijgen?
Dan nog heb ik het probleem dat de PC niet softwarematig (hardwarematig heb ik trouwens nog niet echt geprobeerd, ga ik nog ff goed testen, maar volgens mij ook niet) wil herstarten, zowel via windows, dan wel niet na iets te hebben gewijzigd via de bios (en dan opslaan en dan automatische restart)
Me computer configuratie is trouwens:
Aopen Kast met 350W voeding (standaard)
Asus P4S800D-X moederbord
Intel Pentium 4 3Ghz HT
4 x 512 MB RAM PC3200 (2 x dane-elec en 2 x corsair)
2 x S-ATA 120 GB harde schijven in RAID 0 Config
Club 3D 7800GS videokaart
Creative 5.1 geluidskaartje
Pinapple TV-kaartje
DVD-Speler van LG
DVD-Brander van Asus
Zalman Fancontroller
Thermaltake Bigwater 12CM waterkoeling
Nog extra:
1 x 12 CM fan
1 x 8 CM fan (zalman)
Hebben jullie een oplossing voor deze (kort samengevat dan) 3 problemen?
Nu ben ik hem weer in elkaar aan het zetten en na velen problemen getroseerd te hebben en eindelijk die windows erop gekregen te hebben stuit ik op nog wat problemen die ik niet opgelost krijg.
Even voor de duidelijkheid: de volgende probleempjes waren er al vanaf het begin...
Als ik de pc opstart komt er te staan:
Overclocking failed!
Please enter Setup to re-configure your system.
CPU Fan Error
Press F1 tot Run setup
Press F2 to load default values and continue
Ik heb naar mijn weten (nog) niks overclocked, maar hij komt wel met de boodschap... ik heb al veel in de bios gekeken maar weet echt niet waar het aan ligt....jullie wel?
Betreft de boodschap "CPU Fan Error" heb ik wel een idee. Ik heb een waterkoeling en er zit een aansluiting/stekkertje op de 3 pools CPU fan waar maar 1 draadje vanaf loopt ipv de gebruikelijke 2 (zo uit me hoofd). Of is het iets anders? En hoe kan ik die boodschap dan weg krijgen?
Dan nog heb ik het probleem dat de PC niet softwarematig (hardwarematig heb ik trouwens nog niet echt geprobeerd, ga ik nog ff goed testen, maar volgens mij ook niet) wil herstarten, zowel via windows, dan wel niet na iets te hebben gewijzigd via de bios (en dan opslaan en dan automatische restart)
Me computer configuratie is trouwens:
Aopen Kast met 350W voeding (standaard)
Asus P4S800D-X moederbord
Intel Pentium 4 3Ghz HT
4 x 512 MB RAM PC3200 (2 x dane-elec en 2 x corsair)
2 x S-ATA 120 GB harde schijven in RAID 0 Config
Club 3D 7800GS videokaart
Creative 5.1 geluidskaartje
Pinapple TV-kaartje
DVD-Speler van LG
DVD-Brander van Asus
Zalman Fancontroller
Thermaltake Bigwater 12CM waterkoeling
Nog extra:
1 x 12 CM fan
1 x 8 CM fan (zalman)
Hebben jullie een oplossing voor deze (kort samengevat dan) 3 problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:20 ]