Toon posts:

Enkele problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door de hitte had ik al enkele maanden geen zin om op me zolderkamertje aan me computer te werken, die helemaal uit elkaar lag voor een mega upgrade...

Nu ben ik hem weer in elkaar aan het zetten en na velen problemen getroseerd te hebben en eindelijk die windows erop gekregen te hebben stuit ik op nog wat problemen die ik niet opgelost krijg.

Even voor de duidelijkheid: de volgende probleempjes waren er al vanaf het begin...

Als ik de pc opstart komt er te staan:

Overclocking failed!
Please enter Setup to re-configure your system.

CPU Fan Error

Press F1 tot Run setup
Press F2 to load default values and continue

Ik heb naar mijn weten (nog) niks overclocked, maar hij komt wel met de boodschap... ik heb al veel in de bios gekeken maar weet echt niet waar het aan ligt....jullie wel?

Betreft de boodschap "CPU Fan Error" heb ik wel een idee. Ik heb een waterkoeling en er zit een aansluiting/stekkertje op de 3 pools CPU fan waar maar 1 draadje vanaf loopt ipv de gebruikelijke 2 (zo uit me hoofd). Of is het iets anders? En hoe kan ik die boodschap dan weg krijgen?

Dan nog heb ik het probleem dat de PC niet softwarematig (hardwarematig heb ik trouwens nog niet echt geprobeerd, ga ik nog ff goed testen, maar volgens mij ook niet) wil herstarten, zowel via windows, dan wel niet na iets te hebben gewijzigd via de bios (en dan opslaan en dan automatische restart)

Me computer configuratie is trouwens:

Aopen Kast met 350W voeding (standaard)
Asus P4S800D-X moederbord
Intel Pentium 4 3Ghz HT
4 x 512 MB RAM PC3200 (2 x dane-elec en 2 x corsair)
2 x S-ATA 120 GB harde schijven in RAID 0 Config
Club 3D 7800GS videokaart
Creative 5.1 geluidskaartje
Pinapple TV-kaartje
DVD-Speler van LG
DVD-Brander van Asus
Zalman Fancontroller
Thermaltake Bigwater 12CM waterkoeling

Nog extra:
1 x 12 CM fan
1 x 8 CM fan (zalman)

Hebben jullie een oplossing voor deze (kort samengevat dan) 3 problemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:20 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:08
Je battery kan leeg zijn waardoor hij je waardes niet onthoud.
Verder kan ik bij mijn moederbord mijn cpu fan disablen zodat hij hier niet meer naar kijkt.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

'Overclocking failed'-melding heb ik wel eens vaker gezien bij klanten; gewoon Default laden en dan moet ie et doen.
Wbt 'CPU fan error'. Je kunt in de bios als het goed is je CPU-fan op 'IGNORE' zetten; en eventueel 'Halt on all errors' disablen

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
VerkerkSander schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:34:
Je battery kan leeg zijn waardoor hij je waardes niet onthoud.
Verder kan ik bij mijn moederbord mijn cpu fan disablen zodat hij hier niet meer naar kijkt.
Moederbord is vonkel nieuw, was onderdeel van de mega-upgrade :P

Over dat disabelen dacht ik ook al, maar ik dacht dat ik mss iets verkeerd uit zou kunnen zetten (ik doe nooit wat in de bios zonder het goed te weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:34:
'Overclocking failed'-melding heb ik wel eens vaker gezien bij klanten; gewoon Default laden en dan moet ie et doen.
Wbt 'CPU fan error'. Je kunt in de bios als het goed is je CPU-fan op 'IGNORE' zetten; en eventueel 'Halt on all errors' disablen
IDD, het was IGNORE die ik had zien staan, ik ga het zo meteen uitproberen!

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de CPU Fan Error boodschap is eruit maar de 2 andere problemen blijven...

Hij wil niet softwarematig en via het reset knopje goed restarten, je hoort de pc opnieuw opstarten maar het beeld blijft zwart... en op stand-by staan.

en de boodschap:

Overclocking failed!

Press F1 tot Run setup

blijft nadat ik F5 had gedaan in de bios (Default values ofziets)

Jullie een idee?

EDIT:

Me complete PC-Configuratie:

Aopen Kast met 350W voeding (standaard)
Asus P4S800D-X moederbord
Intel Pentium 4 3Ghz HT
4 x 512 MB RAM PC3200 (2 x dane-elec en 2 x corsair)
2 x S-ATA 120 GB harde schijven in RAID 0 Config
Club 3D 7800GS videokaart
Creative 5.1 geluidskaartje
Pinapple TV-kaartje
DVD-Speler van LG
DVD-Brander van Asus
Zalman Fancontroller
Thermaltake Bigwater 12CM waterkoeling

Nog extra:
1 x 12 CM fan
1 x 8 CM fan (zalman)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:20 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:18:

Overclocking failed!

Press F1 tot Run setup
F2, dan boot ie door als het goed is. (hier ook wel eens gehad met asus p5gd2)

Specs

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Overclocking failed!
Ergens in de bios heb je 2 instellingen zodat de bios probeert sneller dan normaal de hardware te versnellen, dus harder gaan dan standaard.
Iets als "turbo" of zoiets staat er, hier moet je zetten normaal(default), dan zou deze melding weg moeten zijn.
Lees dus je bios boekje door.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:23:
[...]

F2, dan boot ie door als het goed is. (hier ook wel eens gehad met asus p5gd2)
Dan boot ie idd door, maar ik voel er weinig voor om elke keer dat ik me pc ga opstarten op F2 te drukken... er zit gewoon ergens iets niet goed... vandaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:24:
Overclocking failed!
Ergens in de bios heb je 2 instellingen zodat de bios probeert sneller dan normaal de hardware te versnellen, dus harder gaan dan standaard.
Iets als "turbo" of zoiets staat er, hier moet je zetten normaal(default), dan zou deze melding weg moeten zijn.
Lees dus je bios boekje door.
Ik ga het boek van sinterk... bedoel mobo boekje maar weer eens flink doorspitten!

En wat dan over dat restarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de allerlei functies in de bios die maar enigzins in de buurt kwamen van hardeware versnelling uitgezet maar niks helpt... ik snap er echt heel weinig van :(

Misschien heb kan ik juist die ene functie niet vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios geflashed naar 1005 versie... maar het probleem blijft...

Ik ben echt radeloos

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58

lier

MikroTik nerd

Kan je misschien met jumpers op het moederbord iets instellen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 X 512 dane-elec en 2 x 512 Corsair geheugen modules.

Toen zei een kennis van me dat het geheugen niet goed was dus ik keek in het boekje en dane-elec stond niet in het lijstje van "goed gekeurde" geheugen modules...

Ik had die er toen uitgehaald en hij starte in 1 keer perfect en snel op :/

Heb nu 2 nieuwe corsair modules gehaald want ik wil echt 2048 mb geheugen hebben, ik ga het nu testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Het lag aan het intern geheugen, dit topic mag dicht wat mij betreft! :)
Modbreak::Z
Topic einde:

Een topic kan op verschillende manieren ten einde lopen. Een verstomde discussie bijv. behoeft geen uitleg, maar in 2 specifieke gevallen verwachten wij het volgende:

* slotje: Een moderator heeft je topic gesloten. Neem in dat geval altijd goed de sluitmessage door. Bij twijfel/vragen kun je contact opnemen met de moderator in kwestie via 1 van de mogelijkheden in zijn profiel.
* opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
Uit: GoT Huisregels

TY

[ Voor 82% gewijzigd door dion_b op 02-08-2006 00:29 ]

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Weer een voorbeeld van pc's die gaan flippen als je alle Ram sloten volstouwt met geheugen :P Blij voor je dat het weer werkt.
Pagina: 1