Toon posts:

HD cooling in Antec Sonata II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Antec Sonata II kast te kopen met 3 seagate HD's erin van 320 gig. Die wil ik graag coolen met een Qtech 3,5 inc HD cooler, 1 per HD.
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/11077.jpg

Nu heb ik op een review een aantal foto's gevonden van de kast die ik wil hebben en ik zag dat het ophang systeem onder de harde schijf zit, op dezelfde plek als de koeler dus, ook zie ik geen plek om de koeler te bevestigen, wel zit er flink wat ruimte tussen de HD's.

De foto's staan op deze site, helaas kon ik ze niet linken, het gaat vooral om de onderste 2
http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=2525&p=14

Wat ik me dus afvraag of deze koeler pas op de HD's, heeft het zin om deze te installeren op de HD's omdat er het ijzer onder zit en is het wel mogelijk om ze te installeren omdat ik niet inzie hoe dat moet.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voorin de sonata kun je een extra 120mm fan installeren. Dat werkt waarschijnlijk beter dan die koeler.

Verwijderd

Topicstarter
ok, die wilde ik sowieso al installeren, maar dat is dus voldoende voor de HD's?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan in een sonata 2 kast een 12 cm fan direkt naast je hd's plaatsen en die is best goed in staat om je hd's te koelen daar heb je die bagger dingen met 2 ventilator's echt niet voor nodig.

Verwijderd

Één advies..... Geen Q-tec!!!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb de sonata 1 en die kan 3 disks makkelijk koel houden door de 120mm fan. :)

Geluidswolk

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:41:
Één advies..... Geen Q-tec!!!
Dat maakt weinig uit in dit geval, want Q-tec maakt deze dingen niet, want er zijn nogal wat merken die precies dezelfde koeler levert.

Tevens heb ik ervaring met die koeler:
de lagers drogen snel uit en gaat dan veeeeel herrie maken.

Tip:
tis al vaker gezegd: 12cm fan voorin je sonata en dat is meer dan genoeg

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
oke top :) Dan zijn al mijn HD zorgen de wereld uit, dank u allen _/-\o_

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Denk eraan dat hij er maar 3 kan koelen, er passen er 4 in maar de 4e ligt onder de fan en wordt dus niet gekoeld.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, iets om te onthouden tijdens het monteren

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

O 1 tip, die dingen zijn binnen redelijk korte tijd verzadigd van stof, en allerminst geruisloos te noemen. Ik weet niet waar je pc staat, maar als die op je kamer staat, dan zou ik niet voor deze oplossing kiezen!

Ik heb zelf de Sonata en een Stacker naast elkaar staan, beiden superstil, en toch met 2x raptor 73GB en 2x DM10 300 GB erin en de koeling gewoon met de 12CM kan die er bij hoort, die is echt voldoende! Kijk anders even het stoffilter even na, die kun je er zo onderuit pakken.

Beter 1 12CM op 12 volt, dan 6 van die kleine kutventilatortjes onder je disks hangen.

O ja, mijn disks zijn dus gewoon KOUD.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 31-07-2006 08:15 ]

Verwijderd

Hoi ik heb sinds kort een Antec P160 hier is ook de mogelijkheid om een 120 mm fan voor de hd's te plaatsen, er zit hier ook een filter die de stof opvangt. Ik ben erg tevreden want mijn hd's zitten onder de 40 graden.

Succes met je aankoop.
Pagina: 1