Overleden 6600GT? PC met die kaart loopt vast in games...

Pagina: 1
Acties:

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-07 23:54
Ik heb hier een Sparkle 6600gt 128mb agp liggen, deze loopt vast zogauw ik een spel start. Mn specs zijn:

mobo=asus p4p800-x (intel 865pe)
geheugen=512 mb dual-channel kingston pc2100, cl 2,5
cpu=intel pentium 4 willamette 1,6 ghz

Mijn pc liep dus altijd vast als ik een spel startte. In sommige spellen crashte hij in het menu al (als er een 3d menu was) en in andere spellen pas als je begon te spelen.
Het beeld blijft dan stilstaan, en het geluid blijft haperen.

Ik heb alle temps behalve die van de gpu (die kan ik nergens aflezen) in de gaten gehouden, deze lijken redelijk normaal. Moederbord blijft rond de 35 graden, en cpu maximaal rond de 58 graden. Die laatste heb ik al beter geprobeerd te koelen, dit had geen zin voor mijn probleem.

Toen heb ik de kaart getest in een ander systeem:

mobo=MSI Neo Platinum (intel 865PE)
geheugen=infineon pc2700 cl 2,5
cpu=intel pentium 4 2,53 ghz

----------------

Ik heb op een of andere manier de kaart een paar keer werkend gekregen, maar dit duurde niet lang. Één reboot was dan genoeg om het niet meer te laten werken.

Ik denk dat mn kaart gewoon overleden is, maar weet iemand nog een laatste oplossing? Thanx

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De temps van je GPU kun je aflezen bij de geavanceerde eigenschappen van je videokaart, nadat je rechts hebt geklikt op je bureaublad (enz.). Kijk is of de temp. daar normaal is? Mijn 6600GT is 43 graden, stressed 60/65.

• NilsBokdam
ik zal morgen de temps even checken, maar ik denk niet dat dit het probleem is, aangezien ik redelijk belangrijke dingen ben vergeten te melden:

- als ik tijdens het crashen mijn hand tegen het koelblok houd, voelt die niet heel erg heet aan (wel warm, maar ik kan hem nog gewoon vasthouden, terwijl dat bij de 6800gt van mijn broer niet het geval is nadat je een tijdje gegamed hebt, die wordt veel warmer.

- de pc loopt ineens vast, hij geeft niet eerst artifacts ofzo. Ik zou zelf wel eerst artifacts verwachten als de kaart te heet wordt.

--

De kaart draait overigens oudere spellen wel probleemloos, en soms nieuwere ook, maar vaak niet... Ik snap niet waardoor dit komt dat hij soms ineens werkt.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 13:01
Extra stroomstekker aangesloten?

Helemaal rechts op foto:
http://www.overclockers.ru/images/lab/2005/04/12/34.jpg

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• NilsBokdam
-Noel- schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:22:
Extra stroomstekker aangesloten?
Ja, en de voeding die eraan zit is goed (thermaltake purepower 460 watt).

Edit: En ik heb de voltages ook gemeten, zijn allemaal stabiel.

[ Voor 13% gewijzigd door NilsBokdam op 31-07-2006 22:34 ]

• NilsBokdam
De temperatuur komt niet boven de 70 graden celsius uit...

Ik heb trouwens de kaart geprobeerd met andere biossen, daarvan werkte hij goed met een Eagle bios. Alleen gaf hij hiermee weer een foutmelding dat de voeding niet was aangesloten, en dan presteerd de kaart dus ook slechter...
Als ik er een bios in flash van Sparkle en daarin de clock omlaag schroef naar 300 mhz, werkt alles ook normaal, behalve de veel te lage 3dmark score.

Weet iemand wat ik hieraan/hiermee kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door NilsBokdam op 01-08-2006 18:26 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
weet je zeker dat je pc je graka nog herkent (rechtsklik op bureaublad, eigenschappen, instellingen)? Aangezien je zegt dat je geluid ook begint te haperen en je spel crasht (kan komen omdat ie probeerd je cpu alles te laten renderen).

edit: nvm 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 01-08-2006 18:31 ]

• NilsBokdam
leonpwner1 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:30:
weet je zeker dat je pc je graka nog herkent (rechtsklik op bureaublad, eigenschappen, instellingen)? Aangezien je zegt dat je geluid ook begint te haperen en je spel crasht (kan komen omdat ie probeerd je cpu alles te laten renderen).
yep, de pc herkent de graka gewoon goed. de flash is echt niet mislukt ofzo. En soms doet de kaart het wel he, en onderclocked ook, dus dan zoudat ook niet werken...

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 21:51

Redwood

The Truth Is In Here

Deductie is het beste....
Alles bij langs gaan, nieuwste drivers, wat oudere drivers.
Een complete verse installatie van windhoos.
een andere voeding proberen.

en als dat allemaal niet werkt, moet het haast aan je gpu liggen.

(heb je je mobo bios wel up2date?)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• NilsBokdam
Jep, ik heb verschillende drivers geprobeerd, vanaf ongeveer een jaar geleden tot nu (stuk of 5 verschillende, geen idee welke, willekeurig gekozen).

En de voeding is niet het probleem. Ik heb nu een ThermalTake PurePower 460 watt, en ik heb al een Dell 250 watt geprobeerd, en q-tec 300, (beetje weinig inderdaad) en ook al dual-psu opstellingen, dat had geen zin.

Ik heb ook verschillende bios-revisies geprobeerd, zelfs verschillende pc's. Het probleem ligt dus 100% zeker in de gpu. En deze werkt wel zwaar onderklokt. Ik vermoed dat er iets mis is met de voeding op de graka zelf, aangezien hij meer lijkt op een geforce 6600 (qua kloksnelheden die hij aan kan). Als ik "te hoog" clock (400mhz oid) dan hangt de hele pc, wat volgens mij wel wijst op een voedingsprobleem. En de voeding is het niet zelf, dus is het de voeding in de gpu. Maar hoe fix je zooiets? (moet je dan een volt-mod doen ofzo?)

• NilsBokdam
Trouwens, even iets anders...

Als ik een andere bios in mijn kaart wil flashen, moet ik die editen en een aantal nummers veranderen, dat lukt me allemaal wel.

Het bord type van mijn graka is p218h0, kan ik daar ook een BIOS in flashen voor een p218h1 of p218h2? Ik heb dit nog maar niet geprobeerd, omdat ik bang ben dat ik mijn complete kaart verkloot.

• gabiballetje
  • Laatst online: 29-06 11:42
bij mij is mijn MSI GF 6600 GT TD, dus nog vanuit fabriek wat OC'ed op idle op 61 graden, wat volgens mij niet kan kloppen maar ok, de rest van de onderdelen in mijn kast zijn namelijk onder de 40.

• NilsBokdam
ik dacht het probleem verholpen te hebben door de clock van de videokaart te verlagen. Hiermee is het probleem achteraf gezien dus niet verholpen, maar 'uitgesteld'. Het duurt nu wat langer voor mn pc hangt, maar het gebeurd nog wel...

Het klinkt dus alsof het in de temperatuur ligt, maar die ik echt niet zo hoog, veel hoger dan 70 graden wordt hij niet. Alleen naast de core(-koeler) zit nog een ander koelblokje.

foto

Daar zit een kleine zilverkleurige heatsink naast de koeler, die bedoel ik. Die voelt een stuk heter aan... Maar ik kan de temps niet meten. Zou dit er iets mee te maken hebben?

Dan nog iets, kan ik in mijn 6600gt op p218h0 bord ook een p218h1 bios flashen? alle nieuwere revisies zijn namelijk p218h1 of p218h2...

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 22:17
zet de zijkant van je kast open en hou er een fentilator tegen kijken of het dan verholpen is

• NilsBokdam
nee, dat helpt niet... (al geprobeerd...)

Verwijderd

NilsBokdam schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:44:
nee, dat helpt niet... (al geprobeerd...)
Gooi eens driver cleaner eroverheen, en kies voor nvidia(wordt ook door Nvidia aangeraden trouwens) En installeer nieuwe drivers of iig recente drivers.

• NilsBokdam
gedaan, dat helpt ook niks... ik heb ook al twee keer windows geinstalleerd op een andere hdd, maar dat gaf dezelfde fout. Inmiddels heb ik de kaart in 3 computers getest en het werkte gewoon niet...

ik denk dat de kaart gewoon kapot is...

Verwijderd

Ik heb ook een 6600GT agp, en had dezeldfde problemen. Toen er eens een extra fan tegenaan gehouden, en ze waren weg. Nu een betere koeler erop en geen problemen meer...
Dat extra blokje is trouwens de heatsink op de PCI-e naar AGP brug.

• NilsBokdam
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:28:
Ik heb ook een 6600GT agp, en had dezeldfde problemen. Toen er eens een extra fan tegenaan gehouden, en ze waren weg. Nu een betere koeler erop en geen problemen meer...
Dat extra blokje is trouwens de heatsink op de PCI-e naar AGP brug.
Waar kan ik deze fan het beste tegenaan houden dan? Of kan ik beter een Zalman VF700-Cu kopen? Deze kan ik dan ook weergebruiken als ik toch een andere kaart aanschaf...

• NilsBokdam
nou ik heb het geprobeerd met een fan erbij, dit werkte in een paar standen dus wel, in tegenstelling tot de tafelventilator, die werkte gewoon niet omdat de lucht niet goed wegkon.

Toen heb ik erop gegokt dat het probleem verholpen was als ik een zalman vf700cu erop zette met een nieuwe zalman hsi heatsink. Nadat ik dat gedaan heb, heb ik het probleem niet weer gezien! dus nu kan ik weer gamen 8)

trouwens, bedankt iedereen voor je hulp ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NilsBokdam op 08-08-2006 14:36 ]

Pagina: 1