Ik heb een dns synchronisatie opgezet tussen 2 servers. De secondary dns server bouwt automatisch zijn named.conf op a.d.h.v. de domeinen van de primaire nameserver. Dit werkt allemaal prima. De zones komen binnen na het starten van named. Ook heb ik rndc geconfigureerd. Het enige noodzakelijk is volgens mij een rndc.key aanmaken d.m.v. rndc-confgen -a en de inhoud ervan kopieeren naar de tweede nameserver in de rndc.key
Een rndc reload geeft geen foutmeldingen, maar gewoon zoals het hoort een rndc reload succesful.
Zodra ik op de prim. ns een zone aanpas en het serial verhoog dan wordt de zone niet gekopieerd naar de sec. ns. Een rndc reload biedt geen oplossing. Dus ik heb op 2 nameservers voor hetzelfde domein 2 verschillende zones. Die niet in een transfer worden gegooid.
Toch krijg ik het op 2 manieren voor elkaar:
1. rndc reload domeinnaam
2. de zone weggooien (.db bestand) en named herstarten (/etc/rc.d/named restart) Met een rndc reload komt de zone niet opnieuw binnen, maar zodra named herstart wordt wel) Named herstarten wanneer de zonefile nog bestaat heeft geen invloed.
Toch zal een rndc reload moeten werken. Heeft iemand suggesties?
alvast bedankt.
Een rndc reload geeft geen foutmeldingen, maar gewoon zoals het hoort een rndc reload succesful.
Zodra ik op de prim. ns een zone aanpas en het serial verhoog dan wordt de zone niet gekopieerd naar de sec. ns. Een rndc reload biedt geen oplossing. Dus ik heb op 2 nameservers voor hetzelfde domein 2 verschillende zones. Die niet in een transfer worden gegooid.
Toch krijg ik het op 2 manieren voor elkaar:
1. rndc reload domeinnaam
2. de zone weggooien (.db bestand) en named herstarten (/etc/rc.d/named restart) Met een rndc reload komt de zone niet opnieuw binnen, maar zodra named herstart wordt wel) Named herstarten wanneer de zonefile nog bestaat heeft geen invloed.
Toch zal een rndc reload moeten werken. Heeft iemand suggesties?
alvast bedankt.