PC Dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 13:05

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Topicstarter
Hallo,

Na 2 jaar een leuke PC te hebben heeft mijn dochtertje vanavond letterlijk de stekker eruit getrokken. Na dat ik de stekker heb terug geplaatst doet mijn PC niks meer er gaat geen fan niks meer draaien. Het enige wat het nog doet is het lampje aan de voorkant van de PC. Eerst dacht ik dat de voeding stuk is ( Antec True 480 Watt ) toen heb ik er een Enermax 400 Watt aangehangen waarvan ik zeker wist dat die het doet, maar niks verandert.

Ik heb ook al de CMOS gereset geen resultaat. Nu ben ik toch bang dat mijn MB de geest heeft gegeven, hoe kan ik dat het beste checken?? Of zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien??

Ik heb enige ervaring met PC's maar hier snap ik toch niks meer van.

Mvg frank

Systeem; P4 2,8 800 FSB met zalman koeler
MB Chaintech CJS9 AGP
2* 512MB merkloos
Leadtek 6800 GT
160 GB HD
Antec true 480 Watt

Verwijderd

hey frank,

Wat kan je kan doen is:

1. ff alles van je mobo afhalen op de essentiele kabels na natuurlijk. en dan testen.

2. je reepjes geheugen eruit halen en dan ff checke.

3. en als je ergens een reserve cpu heb liggen(hoop het) die erop doen. en dan checke.

nog steeds hetzelfde? tell me :)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Weet je zeker dat je de CMOS goed gereset heb? (Jumper meerdere seconden op clear CMOS, geen 220 aangesloten)

Koppel alles van je moederbord en voeding af, behalve je processor / geheugen en kijk of je dan enig leven in je compu krijgt...

<edit> Iets te laat! :) </edit>

[ Voor 7% gewijzigd door adoy op 30-07-2006 21:54 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Alles geprobeert CMOS gereset dmv jumper op het MB zonder de stroom idd. Alleen de essentieele dingen aangesloten zoals Proc / 1 stripje geheugen / en de videokaart niks gebeurt zowel met de Antec en met de Enermax voeding. Je zou toch zeggen dat de voeding op zijn minst moet gaan draaien of zie ik dat verkeerd? Of wordt dit gestuurt doot het MB??

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

De voeding fan moet inderdaad gaan draaien, zodra je soft power button indrukt... Heb je al geprobeerd om de knop van je moederbord af te halen, en deze kort doorverbinden met een stukje metaal?

Je kan ook nog proberen je processor te reseaten... (ff eruit en weer erin...)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
adoy schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:15:
De voeding fan moet inderdaad gaan draaien, zodra je soft power button indrukt... Heb je al geprobeerd om de knop van je moederbord af te halen, en deze kort doorverbinden met een stukje metaal?

Je kan ook nog proberen je processor te reseaten... (ff eruit en weer erin...)
Processor eruit halen heb ik nog niet geprobeert, en iets doorverbinden met een stukje metaal gaat mij toch iets tever... Zo technisch ben ik nou ook weer niet.. ;)

Verwijderd

Frank1973 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:21:
[...]

Processor eruit halen heb ik nog niet geprobeert, en iets doorverbinden met een stukje metaal gaat mij toch iets tever... Zo technisch ben ik nou ook weer niet.. ;)
gewoon een kwestie van het powerbutton kabeltje eraf te halen, en dan met een schroevendraaier die 2 pinnetjes te kortsluiten. wie weet is je powerbutton wel naar de maan B)

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:24:
[...]

gewoon een kwestie van het powerbutton kabeltje eraf te halen, en dan met een schroevendraaier die 2 pinnetjes te kortsluiten. wie weet is je powerbutton wel naar de maan B)
Ok heb ik geprobeert geen resultaat, maar de kast is pas 4 mnd oud aan aangezien deze PC altijd aan staat is die button nauwelijks gebruikt.. :)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Haal eens alles eruit, de processor, geheugen, videokaart en de andere onderdelen.
Sluit alleen de voeding, moederbord, ATX stekker en Pentium 4 4pins stekker aan (zit die er wel goed in?) Start dan eens op. Als het goed is moet het moederbord piepjes geven, zoniet dan is het moederbord kapot.

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Archimond schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:55:
Haal eens alles eruit, de processor, geheugen, videokaart en de andere onderdelen.
Sluit alleen de voeding, moederbord, ATX stekker en Pentium 4 4pins stekker aan (zit die er wel goed in?) Start dan eens op. Als het goed is moet het moederbord piepjes geven, zoniet dan is het moederbord kapot.
Dus jij bedoelt; alles eruit halen incl processor, dan de voeding aansluiten op het MB, de 5V en de 12V en dan aanzetten?? ( alle stekkers kunnen er maar op 1 manier in dus die zitten goed )

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor
Dit topic gaat dus op slot.
Tips m.b.t. troubleshooten: Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij.
Hierin staan talloze tips in. Probeer bv. eens het systeem zo kaal mogelijk te maken. Alle 'overbodige' hardware zoals optische stations en hardeschijven zijn niet nodig om de PC werkend te krijgen

Als je na het troubleshooten (m.b.v. de troubleshooter en de GoT Search en/of Google) het probleem gevonden hebt kun je het aanpakken. Mocht je er alsnog niet uitkomen open dan een topic in het juiste subforum. :)

Over dat laatste, ik zag dat je het moederbord verdenkt. In dat geval zou je kunnen zoeken naar problemen met moederborden of iets in die richting. Als je nadien het probleem niet hebt kunnen verhelpen en verdenk je nog steeds het moederbord dan kun je een topic starten in PMG.
Frank1973 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:00:
[...]

Dus jij bedoelt; alles eruit halen incl processor, dan de voeding aansluiten op het MB, de 5V en de 12V en dan aanzetten?? ( alle stekkers kunnen er maar op 1 manier in dus die zitten goed )
Zie de tekst boven, alle non-essentiële hardware. Het moederbord, de processor en het geheugen kun je prima laten zitten. (Al kan 'reseaten' geen kwaad en is het wellicht interessant om te kijken wat er gebeurd als je de processor of het geheugen niet insteekt.)

Alle stekkers (molexen, IDE kabels, etc..) kun je verwijderen. Uiteraard dien je de ATX stekker en de 4 pins 12V stekker (Het kleine vierkante stekkertje) wel te laten zitten, die zijn immers essentieel voor de werking van een PC ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.