E3 houdt wellicht op te bestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Vanwege de tegenvallende inkomsten is het grote multi-miljoen-dollars-en-games-festijn E3 'voor volgend jaar en de voorlopige toekomst afgelast"

Vanuit de gamerskringen rijst nu de vraag: "Hoe nu verder?" De E3 was de grootste gamesbeurs ter wereld en betekende vele miljoenen dollars marketingbudget. De grote kwestie is hoe grote spellen nu aan ons, de buitenwereld, zouden moeten worden gepresenteerd?

[Bron]

[ Voor 99% gewijzigd door DeRCT13 op 30-07-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
`Wat de E3 bestaat niet meer?!?!??!?!

leuk hoor als je volgend jaar heen wilt gaan... :(
Maar nu moet er een nieuwe beurs komen, want dat is goed voor de naamsbekendheid van kleinere games en grote giganten zoals EA.

of is het een roddel, al een officiel persbericht geweest?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Staat een link, maar of het echt honderd procent waar is weet ik niet :P

Heb het in ieder geval niet verzonnen.

[ Voor 23% gewijzigd door DeRCT13 op 30-07-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Als ze daar geen winst uit kunnen halen doen ze het niet echt goed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iets positiever, hij gaat veranderen :)
http://www.gamespot.com/news/6154897.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Lijkt me sterk:
Planning is already underway for E3 2007. Mark your calendars:

E3 2007
May 16-18, 2007
Los Angeles Convention Center
[bron]

[ Voor 6% gewijzigd door RedPixel op 30-07-2006 21:44 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Zou wel heel erg jammer zijn. De E3 was toch nog wel enige beurs waar echt de nieuwste spellen/hardware/technieken getoont werden. Als deze wegvalt dan blijft er niet veel over... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:38
als je goed leest, staat er zelfs in de header dat het niet ophoudt te bestaan, maar dat het niet meer wordt zoals het nu is.

"Senior industry sources have revealed to Next-Gen.Biz that the E3 industry event, in its present form, has been cancelled for next year and the foreseeable future."

dat gedoe van the forseeable future snep ik dan weer niet, maar dat zou kunnen slaan op het feit dat de veranderingen permanent zullen zijn en niet eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22

Cyphax

Moderator LNX
Die nieuwe technieken komen er toch wel, alleen ipv 1 grote beurs krijg je dan presentaties van elke firma afzonderlijk. De gamer zal er weinig last van hebben.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jammer, het lijkt me overigens ook lastig om meteen een link te leggen naar inkomsten. Bedoel, dat is met de autorai ook lastig. Toch is het voor mensen in het vak en qua PR lijkt mij goed om een dergelijk event te hebben. Indirect wordt er toch wel een hoop over E3 gekletst op forums en in de pers en hoewel niet meetbaar kan dat best wel een zekere uitwerking hebben op hoe komende producten bij het grote publiek vallen. Kan me niet voorstellen dat er niet iets kleiners voor terug komt, met wat minder hoge kosten voor de standhouders.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Hoe kan je nou geen inkomsten uit de E3 krijgen???? Dan ben je toch gewoon dom bezig?

Iedereen die ruimte huurt betaald toch iets, en ook iedereen die komt kijken betaalt iets. Dan moet je het duurder maken als je niet genoeg winst maakt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ramon de Jesus schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:56:
Hoe kan je nou geen inkomsten uit de E3 krijgen???? Dan ben je toch gewoon dom bezig?

Iedereen die ruimte huurt betaald toch iets, en ook iedereen die komt kijken betaalt iets. Dan moet je het duurder maken als je niet genoeg winst maakt.
Het gaat om de bedrijven die daar staan, niet om de organisatie... "However, we understand the larger exhibitors have jointly decided that the costs of the event do not justify the returns, generally measured in media exposure."

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:59

d_star

Maharadja of the Year :-/

Misschien zou het ook helpen als de toegang tot de E3 iets meer toegankelijker gemaakt wordt voor het grote publiek..

Onder andere de kaartjes voor de E3 hadden best stevige prijzen!

Aan de andere kant: als je de prijzen lager maakt, kan je de toegang ook moeilijker reguleren..

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Tja, die bedrijven investeren miljoenen in die beurs en ik kan best wel begrijpen dat ze er minder uit terug krijgen. Maar ze zijn misschien wel gedeeltelijk verantwoordelijk voor deze situatie. Geen enkele van die grote namen wil onder doen voor de ander. Dus ieder jaar steeds grootser en duurder wordende beursstanden met goodies, shows, special events of guests, ... Maar uiteindelijk moet het wel over de games gaan. De bezoekers moeten weten over welke games het ging en het kan helpen om daar iets spectaculairs rond te bouwen. Maar op het moment dat de bezoekers meer oog hebben voor de stand, gaat het verkeerd. Een tweede punt is dat er te weinig communicatie is van de E3 uit naar de buitenwereld. Het komt mij toch altijd over als een zeer gesloten wereldje terwijl het belangrijkste eigenlijk de gamer is die het spel moet kopen. Zo'n beurs zou net de onmoetingsplaats moeten zijn tussen gewone gamers en ontwikkelaars. En het zou misschien ook wel leuk zijn om een Europese en Aziatische E3 te hebben! :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ramon de Jesus schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:56:

Euh..

Eventjes verder nadenken.
Wat jouw voorstel betreft hebben we hier in NL een soortgelijk voorbeeld en het navenante resultaat.
De HCC Beurs.
Wil je dat soms ook een succesnummer noemen dan?

Duurder maken voor zowel bezoeker als Exposant is niet de oplossing, een ander format is vaker succesvol gebleken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:45:
Zou wel heel erg jammer zijn. De E3 was toch nog wel enige beurs waar echt de nieuwste spellen/hardware/technieken getoont werden. Als deze wegvalt dan blijft er niet veel over... :(
Bedenk wel, E3 is officieel gewoon een pers evenement.
Publiek is niet uitgenodigd, maar iedereen kan er doorgaans wel gewoon naar binnen.

De interessante dingen gebeuren sowieso toch achter de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een titelfix, omdat er nog helemaal niets zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
http://tweakers.net/nieuw...atste-E3-Gaming-Expo.html

het bericht op tweakers.net 8)7
Waarom dan die titelfix?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ook maar even de titel fixen lijkt me.
Gezien de grootheid en de grote betekenis van E3 moet je het wel met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Note de ' ' @ de frontpage ;)
Pagina: 1