Toon posts:

[Gezocht] Backupprogramma wat aanmaakdatum niet wijzigt *

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een simpel backup programma die de "Gemaakt" datum van de bestanden niet veranderd in de datum dat de backup gemaakt wordt. Ik maak nu gebruik van SyncBack SE. Het is een ideaal programma voor backuppen maar de datums van de bestanden worden telkens veranderd. Ik heb het al op de forum gevraagd van SyncBack of er een mogelijkheid is en er is op geantwoord dat het met de optie Fast Backup moet lukken maar heb het een aantal keren geprobeerd zonder succes. Ik zoek nu dus een ander programma... Iemand ideeen??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; die spelfouten staan niet echt netjes ;) Ik snap trouwens niet wanneer de aanmaakdatum wordt aangepast; is dat als je de backup terugzet?

Backup programma die aanmakdatum niet wijzigd > [Gezocht] Backupprogramma wat aanmaakdatum niet wijzigt *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de taalfouten ;)

De aanmaakdatum wordt aangepast als de bestanden die in de bron directory staan geschreven worden naar het doel. Er wordt als het ware in het doel een nieuw bestand aangemaakt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met ntbackup kan dat gewoon?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken NTBackup niet. Ik gebruik zelf Windows XP, denk niet dat het daarbij zit? Wat ik trouwens niet wil is, en dat doet Windows backup, dat er één groot bestand van de backup bestanden wordt gemaakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Start -> uitvoeren -> ntbackup -> enter ;)

Maar je wilt dus geen "echte" backup maar je wilt kopieren / syncen? Dat kan je evt. zelf scripten, bijv. met xcopy (een commandline tooltje). Welkom op GoT trouwens!

Als je niets van de commandline af weet (en geen zin hebt om het te leren ondanks dat het erg nuttig kan zijn), kan je ook iets als de synchronize functie van Total Commander gebruiken. Maar kijk dus niet naar de "echte" backup programma's want die zullen meestal niet werken zoals je dat wilt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Total Commander werkt helaas ook niet. Werk hier dagelijks mee en zowel bij het kopieren als synchronizeren van een bestand wordt de aanmaakdatum ook weer gewijzigd :(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan het nu even niet testen, maar probeer SyncToy eens. Heel simpel programma, en is gratis te downloaden als je een legale windows gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik snap niet waarom je dat wilt. Je moet gewoon naar de Modified datum kijken. De aanmaakdatum wordt bij elke kopieer/verplaatsaktie aangepast en zegt helemaal niks over de inhoud van het bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat voornamelijk om bestanden die ik download via Internet. Als ik deze directory sorteer op DATUM komt mooi het laatste gedownloade bestand bovenaan te staan. Ik heb het al geprobeerd met de modified datum maar een filmpje dat ik gister bv. heb binnen gehaald heeft modified datum van 2004 en komt dus onderaan de lijst te staan. Ik ga SyncToy eens proberen... Bedankt voor de tip! Hoop dat het lukt..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:19:
Total Commander werkt helaas ook niet. Werk hier dagelijks mee en zowel bij het kopieren als synchronizeren van een bestand wordt de aanmaakdatum ook weer gewijzigd :(
Kan je in total commander toch in de options: copy/delete > copy date and time (vinkje onderaan) instellen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:19:
[...]

Kan je in total commander toch in de options: copy/delete > copy date and time (vinkje onderaan) instellen?
Werkt helaas ook niet... Geldt alleen voor directorie's.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://kwadegenius.nl/rsync.rar

Heel simpel backup programma, komt van CT van deze maan, het is een heel simpel vbs scriptje maar werkt fantastisch. Created/modified blijft in stand. Als je NTFS partitie gebruikt dan maakt ie ook gebruik van virtuele links. Voor meer details check ct van deze maand, of vorige maand!

Verwijderd

Topicstarter
DRaakje schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:41:
http://kwadegenius.nl/rsync.rar

Heel simpel backup programma, komt van CT van deze maan, het is een heel simpel vbs scriptje maar werkt fantastisch. Created/modified blijft in stand. Als je NTFS partitie gebruikt dan maakt ie ook gebruik van virtuele links. Voor meer details check ct van deze maand, of vorige maand!
Krijg het programma helaas niet aan de gang. Op Wikipedia staat dat het programma alleen voor UNIX systemen is?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:59

Specs

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:54:
Het gaat voornamelijk om bestanden die ik download via Internet. Als ik deze directory sorteer op DATUM komt mooi het laatste gedownloade bestand bovenaan te staan. Ik heb het al geprobeerd met de modified datum maar een filmpje dat ik gister bv. heb binnen gehaald heeft modified datum van 2004 en komt dus onderaan de lijst te staan. Ik ga SyncToy eens proberen... Bedankt voor de tip! Hoop dat het lukt..
Volgens mij maak je het te moeilijk. Als je een bestand download zal de modified-datum gewoon de datum/tijd van downloaden zijn tenzij het bestand in een archiefbestand (.rar/.zip etc) staat. Dan kan die datum inderdaad ouder zijn.

Mocht dat voorkomen dan zou ik gewoon een Touch-achtige utility (bv. via File-Change Attribute in Total Commander) gebruiken die de bestandsdatum (de modified-date) wijzigt naar de huidige datum/tijd. Da's veel makkelijker dan zoeken naar een programma wat de created-date niet wijzigt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ideeën het bovenstaande heeft me allemaal niet verder geholpen helaas.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk dat je toch wilt gaan denken aan het als 1 file backuppen. Of liever: wilt overstappen op een betere manier van ordenen van je downloads. Aanmaakdatum blijkt maar weer niet echt een handige manier te zijn :P

Je bestandssysteem zet nu eenmaal de aanmaakdatum en daar doet een backupprogramma nomaliter niets mee, aangezien de Last modified datum (ook dan) veel relevanter is.

Als je het echt graag zo wilt doen, zou je een script kunnen schrijven dat per bestand kopieert en dan steeds via het script de Created datum wilt aanpassen. Daar zijn vele tooltjes voor op het net :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb daar dan geen problemen mee ik heb al het één en ander geprobeerd met Windows Backup. Maar daar loop ik ook weer tegen een aantal dingen aan wat me niet zint. Als ik een backup maak van een aantal bestanden. Ik delete vervolgens een bestand uit het doel en wil ik die gemaakte backup updaten dan wordt dit bestand niet verwijderd uit de backup. Ik wil dus een backupprogramma die telkens (bv. weekelijks) zoekt of er nieuwe/verandere bestanden zijn en of er bestanden verwijderd zijn en dat mee neemt in de backup. Zodat er dus alleen verandere/nieuwe bestanden gekopieerd worden en de bestanden die er al staan overslaat tijden het backuppen. Maar ik kan ook geen backup programma vinden die dat doet. Bij Windows Backup heb je de keuze om een backupbestand te overschrijven of toe te voegen. Maar bestaat er dan iets dat 1 backup file maakt en dat telkens kan controleren op veranderingen en dan bijwerkt?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:12:
Ok ik heb daar dan geen problemen mee ik heb al het één en ander geprobeerd met Windows Backup. Maar daar loop ik ook weer tegen een aantal dingen aan wat me niet zint. Als ik een backup maak van een aantal bestanden. Ik delete vervolgens een bestand uit het doel en wil ik die gemaakte backup updaten dan wordt dit bestand niet verwijderd uit de backup. Ik wil dus een backupprogramma die telkens (bv. weekelijks) zoekt of er nieuwe/verandere bestanden zijn en of er bestanden verwijderd zijn en dat mee neemt in de backup. Zodat er dus alleen verandere/nieuwe bestanden gekopieerd worden en de bestanden die er al staan overslaat tijden het backuppen. Maar ik kan ook geen backup programma vinden die dat doet. Bij Windows Backup heb je de keuze om een backupbestand te overschrijven of toe te voegen. Maar bestaat er dan iets dat 1 backup file maakt en dat telkens kan controleren op veranderingen en dan bijwerkt?
Dat heet een incremental backup en Windows Backup is prima in staat om die uit te voeren. Het werkt door gebruik te maken van het Archive attribuut van een bestand.
Alleen het automatisch verwijderen van een verwijderd bestand uit de backup is niet mogelijk. Daarvoor kun je beter een synchronisatieprogramma als SecondCopy gebruiken. Die kan dat wel heel goed.

Verwijderd

Hallo Jeroen,

Ik maak voor mijn backup gebruik van het programma Insync (van Dillobits, www.dillobits.com).
Dit programma werkt voor mij prima en het verandert de bestandsdatum niet.
Ik werk nu met versie 4 en die werkt goed. Het doet wat het moet doen.
Op dit moment is versie 7 beschikbaar. Ik wil nu gaan zien of ik deze upgrade moet doen.
De kosten zijn ca. $ 25,=. Het is downloadable en je kunt er mee werken in een 30-dagen trial.
Veel succes.

Gerard Roelands
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:12:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een simpel backup programma die de "Gemaakt" datum van de bestanden niet veranderd in de datum dat de backup gemaakt wordt. Ik maak nu gebruik van SyncBack SE. Het is een ideaal programma voor backuppen maar de datums van de bestanden worden telkens veranderd. Ik heb het al op de forum gevraagd van SyncBack of er een mogelijkheid is en er is op geantwoord dat het met de optie Fast Backup moet lukken maar heb het een aantal keren geprobeerd zonder succes. Ik zoek nu dus een ander programma... Iemand ideeen??
Pagina: 1