Toon posts:

[Exch/Outlook] Global Address List weergeven onder Contacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is zo simpel dat het in z'n volledigheid in de titel van dit topic past. ;) Helaas is het antwoord ver te zoeken. Een speurtocht in GoT en Google leverde niks op, wat me wel verbaast, omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben met deze wens.

Ik zou zo graag willen dat wanneer een gebruiker in zowel Outlook als in Outlook Web Access (versie 2003) op de knop Contacts klikt (linksonderin), dat dan meteen iedereen uit de Global Address List verschijnt. Eventuele persoonlijke contacten mogen er wat mij betreft ook tussen staan, maar het zou voor ons fijn zijn als in ieder geval alle collega's (iedereen met een account in de AD dus) in die lijst voorkomen.

In het ideale geval is de lijst altijd up-to-date en hoeft niemand handmatig iets in te stellen. Ik zou dus dit standaard voor elke gebruiker willen maken, zonder dat hij of zij er iets voor hoeft te doen.

Is dit mogelijk? Ben benieuwd! :Y)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
kan niet; contacts is een entry in de persoonlijke mailbox

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Kan wel naar mijn idee,

Een extra map in public folders aanmaken. Dan vervolgens rechter muisknop op de map en instellen als Contactpersonen map. Dan vervolgens in de opties van Outlook zelf aangeven dat je die map als standaard map wilt weergeven.

Heb zoiets ooit eerder gedaan, ben alleen op dit moment niet in de mogelijkheid om het online te testen voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip Tom. :) Ik krijg het echter niet voor elkaar. Vanuit Serverbeheer (we gebruiken Small Business Server 2003) probeer ik dan in de Public Folder een nieuwe folder te maken. Dat gaat prima, maar ik kan nergens opegeven dat ik deze map wil laten vullen met contactpersonen.

Hoe zou dat moeten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:35:
Bedankt voor je tip Tom. :) Ik krijg het echter niet voor elkaar. Vanuit Serverbeheer (we gebruiken Small Business Server 2003) probeer ik dan in de Public Folder een nieuwe folder te maken. Dat gaat prima, maar ik kan nergens opegeven dat ik deze map wil laten vullen met contactpersonen.

Hoe zou dat moeten?
hij bedoelt dat je dat op de clients moet instellen.. en ja dan moet je dat dus clientwise doen (=veel werk)

A wise man's life is based around fuck you

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je kan toch aangeven wat voor soort folder je aan wil maken in de Public Folder lijst? Kan me herinneren dat je zelfs een publieke agenda enz. enz. kan maken?

Verwijderd

Topicstarter
@Skoezie: da's ook alleen client side. Ik zoek uiteraard een server side oplossing, want het heeft geen zin om die instelling nu voor 100 accounts te maken plus bij elke keer dat er een nieuw account bijkomt. :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Zoals gezegd: contacts is een persoonlijke map, de GAL een openbare.

Wat je zou kunnen doen is de contacts-map een folder homepage geven die de GAL weergeeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
@StevenK:

Ok, maar dan moet ik dat dus bij alle users doen toch? Zou niet weten hoe ik dat centraal moet regelen. :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:03:
@StevenK:

Ok, maar dan moet ik dat dus bij alle users doen toch? Zou niet weten hoe ik dat centraal moet regelen. :)
Je kunt op een intranet die pagina hosten en dan via een script die folder homepage aanzetten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1