Toon posts:

Repeater kan geen router repeaten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:

2 computers draadloos + router adsl modem(speedtouch 716v5 wli)

Nu heb ik gehoord dat je met een repeater het signaal kan oppakken van de router en versterken want het is niet mogelijk dit met kabels te doen.

Dus ik heb de volgende repeater gekocht: level one wap0003

In het 108Mbps wireless AP Utility heb ik het apparaat ingesteld op de functie repeater met daarbij remote ap ssid dezelfde als de de adsl router.

1. nu wordt bij availble AP geen acces point weer gegeven moet hier dan adsl router komen staan.
2. De adsl router is beveiligd is dit misschien het probleem dat de repeater niet ziet ?
3. Is het wel mogelijk om met dit level one apparaat het signaal van de adsl router te versterken ?

Verwijderd

Een access point kan volgens mij geen signaal repeaten van een niet indentiek apparaat.

correct me if i`m wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:47:
Een access point kan volgens mij geen signaal repeaten van een niet indentiek apparaat.

correct me if i`m wrong.
maar daarvoor heb ik hem ingesteld als repeater om de draadloos router te repeaten

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat X.Excel bedoeld is dat je Level one repeater niet gaat samenwerken met je speedtouch router.

Geen idee of het daar echt aan lukt. Misschien wel?

Zet in elk geval eerst eens beveiliging uit, puur om te kijken of het daar aan ligt. Verder moet je eens even checken of er niet van die speciale 108mbit turbo modes aanstaan. Die zijn namelijk niet bepaald standaard, en kunnen van merk tot merk verschillen, waardoor het misschien niet werkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
wat wel lukt is om de repeater aan de router te hangen en dan als ap instellen dan heb ik een nieuwe repeater om het signaal te versterken niet om 2 routers te gebruiken.

dus ze kunnen wel samenwerken....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, als je ze met een kabeltje verbind dan gaat dat wel goed ja, dat staat verder totaal los van het wireless repeaten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ondersteunen beide apparaten WDS?
Daar zou je iets mee kunnen proberen....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Ik heb laatst bij een klant van me 2 repeaters geprobeerd. Die had een KPN internetplusbellen abbo...
Na veel uitzoeken enzo bleek het niet te werken (bij mij). Ik kreeg wel steeds een WDS verbinding, maar geen internet.
Zoek eens op WDS en dan zul je daar meer informatie over vinden. Hopelijk lukt het jou wel...
Pagina: 1