Toon posts:

Gamen via S- video

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,
Ik ben een beetje nieuw hier, en kon mijn vraag niet vinden via de search option, vandaar dat ik maar een nieuwe topic aanmaak.

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe computer te kopen, ik zei tegen die vent van Paradigit, ik wil gewoon een goede computer voor gamen en ik wil een media center ervan maken. Alles bij elkaar gezocht enz, komt allemaal goed. Maar nu kwam de vraag bij me op (ik heb namelijk nog niet een goede LCD-tv); ik ben benieuwd wanneer ik mijn computer aansluit op mijn 'oude' tv of ik kan op dat beeld scherm zou kunnen gamen, via s-video of scart bijvoorbeeld? Is de reactiesnelheid goed en de kwaliteit van de graphics goed genoeg? Ik heb al vernomen dat HDMI en DVI beter is, maar mijn TV ondersteund dat niet..Iemand een idee/ervaring?

Nog een klein vraagje; heeft iemand een link waar Media Center goed wordt uitgelegd of wat dan ook? Zit nog met een aantal kleine vraagjes waarmee ik jullie niet lastig wil vallen! :)

Bedankt in ieder geval,

Groet

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je topic hoort denk ik Videoplanken & Beeldkanonnen hiero thuis. Wacht even met je vraag opnieuw stellen, hij wordt vast gauw verplaatst :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 30-07-2006 20:51 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoals hierboven vermeld, verplaats ik je topic naar Videoplanken & Beeldkanonnen, daar hoort het topic beter thuis :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanks iig voor het begrip...iemand ook een reactie?? ^^

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

heb je geen monitor bij je nieuwe systeem?

waarom zou je op je tv willen gamen?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
monitor heb ik wel..maar groter beeld is altijd wel geinig toch, heb namelijk niet echt veel geld voor grotere monitor als 19/20''?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ja het kan, alleen is het beeld redelijk onscherp op je TV. Nu maakt dat voor films en games niet zo heel veel uit, maar Windows wordt redelijk blurry op zo'n scherm.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:30:
monitor heb ik wel..maar groter beeld is altijd wel geinig toch, heb namelijk niet echt veel geld voor grotere monitor als 19/20''?
Ok, hoe klein de monitor ook is.. Game gewoon op je monitor.. TV ziet er NIET uit.. Dit word anders als je een LCD TV gebruikt met HDMI, maar op een 'normale' TV zou ik het niet eens willen proberen :|

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt de tijd dat je een LCD gaat kopen met DVI aansluiting overbruggen door een videokaart met S-video output te gebruiken, ikzelf heb goede ervaringen met de recente ATI's, maar Nvidia's schijnen ook goed TV out te doen. Verwacht niet te veel qua resoluties, 800x600 of 1024x768 is het max. Hogere refreshrates hebben ook geen zin, je TV verwacht toch een 50Hz interlaced signaal.

Kortom, voor films, series en gamen is het goed, en voor normaal GoT'ten gebruik je je monitor :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Er zijn dan eigenlijk twee vervelende punten:
1. De resolutie is erg laag... Ik weet niet wat voor soort games je speelt maar bij shooters is dit wel vervelend. Vooral bij bijvoorbeeld Counter-Strike dan zie je je crosshair amper.
2. De refresh-rate is erg laag. Een normale TV heeft een 50Hz refreshrate. Als je daar dicht op gaat zitten en lang geconcentreerd naar kijkt krijg je droge ogen en koppijn.

Verder qua reactiesnelheid enzo zit het wel snor.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 30-07-2006 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
HDMI is het vrijwel hetzelfde als DVI toch? of zit ik nu helemaal fout?

Bedankt voor jullie antwoorden!
@paddix games kan wel, maar windows niet? beetje word (of zo iets dergelijks ) op een tv is kan dus niet? Hoe zit dat met surfen over internet?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Kwaliteit van beeld van tv en monitor voor games is werkelijk geen vergelijking.
je kan beter met je neus op een 17" TFT-tje zitten, dan 3 meter van een 82 cm breedbeeld tv, geloof me.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:36:

@paddix games kan wel, maar windows niet? beetje word (of zo iets dergelijks ) op een tv is kan dus niet? Hoe zit dat met surfen over internet?
Dat ga je niet redden; de dpi van je TV is veeeel hoger dan van een monitor dus letters zijn amper te lezen. En ook games als Civilization (dus met veel detail) wil je liever niet op je TV spelen.

Racen en schieten wil nog wel lukken maar zoals eerder gezegd niet hoger dan 1024x768 en natuurlijk niet meer fps dan de refreshrate van je TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Is vrijwel hetzelfde, net zoals DVI vrijwel hetzelfde is als VGA. Er zijn gewoon verloopstekkertjes voor.
Dat is geen pretje. Doordat je TV zelf eigenlijk een veel lagere resolutie heeft wordt het beeld naar beneden gescaled en worden de kleine lettertjes erg onscherp. Dat is voor games en films niet zo erg maar wel voor zwarte lettertjes op witte achtergronden.

Verwijderd

Topicstarter
haha zo groot is mijn tv ook weer niet ;) maar ik begrijp wat je bedoeld..

Even een vraagje over iets anders; het tv kijken op mijn PC-monitor; hoe is dat dan? ook niet goed?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:39:
Even een vraagje over iets anders; het tv kijken op mijn PC-monitor; hoe is dat dan? ook niet goed?
Dan valt des te meer op hoe inferieur het TV signaal/beeld is aan dat van je computer :). Omgekeerd evenredig aan mijn vorige antwoord dus!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:38:
[...]

Dat ga je niet redden; de dpi van je TV is veeeel hoger dan van een monitor dus letters zijn amper te lezen. En ook games als Civilization (dus met veel detail) wil je liever niet op je TV spelen.

Racen en schieten wil nog wel lukken maar zoals eerder gezegd niet hoger dan 1024x768 en natuurlijk niet meer fps dan de refreshrate van je TV.
1024x768 op een TV ?? En echt GEEN 1 spel is erop te spelen.. Zelf patience niet...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:40:
[...]

1024x768 op een TV ?? En echt GEEN 1 spel is erop te spelen.. Zelf patience niet...
Vast niet... Of zullen we alle consoles "voor" de XB360/PS3 dan ook maar niet op een TV aansluiten?

*edit*
Zoek/Google anders even op de resoluties van de SNES of de PS1 of de XB1; ik denk dat 1024x768 best mooi is voor een PC...

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2006 21:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@ Seatrider;
dat zou dus betekenen dat ik hetzelfde 'zwakke' beeld van computer op tv krijg als tv op computer! of begrijp ik het verkeerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MAX3400 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:38:
[...]

Dat ga je niet redden; de dpi van je TV is veeeel hoger dan van een monitor
:?

Juist veel lager. De resolutie van een TV is 720x576, van een monitor minstens 1024x768 (tegenwoordig meestal minimaal 1280x1024, dus bijna het viervoudige :o ).
dus letters zijn amper te lezen. En ook games als Civilization (dus met veel detail) wil je liever niet op je TV spelen.
Klopt, maar die "dus" mag je weglaten, het heeft juist met lage DPI te maken :o
1024x768 haal je niet, PAL is 720x576. Je kunt op je videokaart weliswaar hoger instellen, maar dat wordt toch naar PAL omlaag gesampled. Verder is dat van FPS irrelevant - boven de 50Hz is toch zo goed als niet merkbaar bij het spelen, bovendien haal je die FPS wel, maar zie je het gewoon niet :z

TV-out is leuk als je niet geinteresseerd bent in kwaliteit, maar als je dat wel bent zie je er snel genoeg vanaf.

* dion_b heeft daardoor nu een 24" monitor waarmee hij 1600x900@85Hz kan doen en als hij 1080p video heeft, kan 1900x1200@60Hz ook wel :z

Kostte EUR 100 tweedehands :P

Oslik blyat! Oslik!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:44:
@ Seatrider;
dat zou dus betekenen dat ik hetzelfde 'zwakke' beeld van computer op tv krijg als tv op computer! of begrijp ik het verkeerd?
Omgekeerd evenredig. Je hebt een onwijs scherp beeldscherm en dat ga je proberen te vullen met de lage 720x576 resolutie. Beetje hetzelfde idee als je nu op je monitor naar spelletjes kijkt die niet hoger dan 640x480 gaan. Blokkerig dus. Maar zoals ik al zei, beiden zijn in theorie wel te doen, tot je best of both worlds kan combineren met een mooie LCD of plasma met VGA of DVI input en bijbehorende hoge resolutie.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een hele tijd één van mijn pc via s-video op een tv aangesloten gehad. Qua refreshtijd is het allemaal geen probleem, crt is sowieso vrij snel. Nu was dat niet mijn game pc, maar ik heb wel vaker spellen erop gespeeld (wel veel mame spellen, mortal kombat 2 enzo). Gaat prima hoor, ook al is de resolutie laag. Als een spel een beetje gemaakt is dat ie op 800*600 ook nog fatsoenlijk speelt, dan ziet het er op een tv ook wel ok uit. Mijn shooters op mijn xbox (halo, far cry, unreal championship, medal of honor) zijn ook prima te spelen, geen problemen met de cross-hair ofzo. Maar ik weet niet hoe het met de pc-versies zit.

Tekst is wel vrij wazig op een tv, ik kon niet echt fatsoenlijk surfen op mijn 72 cm non-breedbeeld crt-TV. Vooral rood is slecht leesbaar, zoals bijv. de links naar de nieuwe items op de frontpage.

* sewer heeft nu de pc in de woonkamer aangesloten op een 1280*720 beamertje, lekker muurvullend gotten ;)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Een beetje nutteloze discussie. TS heeft geen geld voor een grotere monitor, dus hij zal - als hij groot beeld wil - wel MOETEN spelen op zijn TV.

Maar goed, dan nog: op TV is dat best te doen. Zet de resolutie van een spel op 800x600 en je hoeft - omdat de TV de pixels "uitsmeert" - niet eens FSAA aan te zetten. Niks mis mee.
Uiteraard wordt het moeilijker om iemand op 100-en meters te spotten in een shooter omdat details wat minder weergegeven worden, maar JUIST vanwege bovenstaand (geen FSAA nodig) speel ik wel eens zware spellen op mijn minder actuele computer (XP2600 + R9700pro). 800x600 op TV ziet er vele malen beter uit dan 800x600 op een computer (CRT, laat staan op een LCD!)

Het enige is dat ik nooit fatsoenlijk kan zitten met mn toetsenbord en muis (of racestuur) om goed te spelen.

(PS. in windows werken hoef je in principe niet te proberen, of het moet MSCE zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 31-07-2006 08:25 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb even een pic gemaakt waaraan je ongeveer kan zien wat je kan verwachten van tekst op een TV:
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/7843/monitorvstvrm4.jpg
Zo ziet het er ongeveer uit op mijn TV op 1024x768. Bij lagere resoluties wordt het wel iets leesbaarder, maar dan is het nog steeds niet prettig.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Het is echt wel beter dan dat, bovendien gaat het om gamen, en je ziet zelf al dat je van je TV gratis (lees: geen rekenkracht kostende) FSAA krijgt! :)

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

stefijn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:40:
Het is echt wel beter dan dat, bovendien gaat het om gamen, en je ziet zelf al dat je van je TV gratis (lees: geen rekenkracht kostende) FSAA krijgt! :)
Die TV staat hier naast me op het bureau, dus ik denk dat ik wel weet hoe het er op mijn TV uit ziet :X

Verder is voor gamen inderdaad wel geschikt.

Verwijderd

Paddixx schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:59:
[...]

Ik heb even een pic gemaakt waaraan je ongeveer kan zien wat je kan verwachten van tekst op een TV:
[afbeelding]
Zo ziet het er ongeveer uit op mijn TV op 1024x768. Bij lagere resoluties wordt het wel iets leesbaarder, maar dan is het nog steeds niet prettig.
Je moet even het flikker filter wat lager zetten.
Dan wordt de tekst een stuk leesbaarder.
Beetje schipperen met het schuifje.

(ik got regelmatig op mijn bb crt tv) (ken net)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 12:49 ]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Gamen op een tv is goed te doen. Heb vaak genoeg shooters gespeeld op een oude bolle breedbeeld crt. Alleen, net zoals iedereen al zegt, is tekst slechte te lezen, maar zelf ziet alles er erg netjes uit. Wat me wel op viel is als je de resolutie van het spel op 1024x768 zet, het er toch een stuk scherper uit zag dan onder 800x600. Videobeelden zien er op een tv stukken beter uit dan op een monitor.
Sinds dat ik een nieuwe plasma heb (37'', 480p) is eigenlijk hetzelfde aan de hand. 1024 ziet er hier ook weer stukken scherper uit dan 800x600. Gewoon aangesloten via mijn laptop (s-video->scart)

[ Voor 28% gewijzigd door potatox op 31-07-2006 12:51 ]

--

Verwijderd

Paddixx schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:45:
[...]

Die TV staat hier naast me op het bureau, dus ik denk dat ik wel weet hoe het er op mijn TV uit ziet :X

Verder is voor gamen inderdaad wel geschikt.
dan gebruik je wel een HEEL slechte kabel. Sluit hem eens aan met s-video ipv die ongelofelijk crappy gele composiet.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:47:
[...]

Je moet even het flikker filter wat lager zetten.
Dan wordt de tekst een stuk leesbaarder.
Beetje schipperen met het schuifje.

(ik got regelmatig op mijn bb crt tv) (ken net)
Ik kan flicker niet instellen bij de ATi Omega Drivers.
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:51:
[...]

dan gebruik je wel een HEEL slechte kabel. Sluit hem eens aan met s-video ipv die ongelofelijk crappy gele composiet.
Ik gebruik gewoon de composietkabel en het verloopje die bij m'n laptop zaten en ik kan je verzekeren dat de kwaliteit daarvan heel wat beter is dan die van de composietmeuk die je bij nVidia kaarten krijgt. De kwaliteit is gewoon goed; alleen tekst is wat blurrie. Maar daar heb je met s-video ook last van.

Mijn TV heeft trouwens geen support voor s-video.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties..maar het blijkt zo te zijn dat de een het wel vind kunnen en de andere vind het totaal niks..
Het is logisch dat het via VGA/DVI/HDMI allemaal beter is.

Ben toch blij dat het in ieder geval wel kan..ondanks de kwaliteit of wat dan ook...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Geen geld voor een 21" oid is onzin!
Ik zou een 2e hands 21" Trinitron halen uit het jaar 2001 ongeveer. (Dell P1110 / Dell D1626HT) zijn allebij Sony beeldbuizen, komen uit het bedrijfsleven rollen (afgeschreven) en worden voor rond de 75 euro aangeboden. Een van de betere beeldschermen die je kan krijgen, en garantie heb je niet nodig. Ook zijn ze beter dan nieuwe CRT's die je vandaag de dag kan kopen voor rond de 250 euro. CRT's zijn niet meer gewild en wordt op bezuinigd met gevolg een erg slechte kwaliteit. De Dell schermen die ik net opnoem zijn buitengewoon degelijk. Ik gebruik zelf twee van deze jongens, heeft me totaal 75 euro gekost, zijn inmiddels ruim 6 jaar oud maar nog zo goed als nieuw. Maar dan kan je wel lekker 1600x1200 100Hz draaien. Eenmaal dit gewend en je wilt niets anders meer, zelfs een TFT scherm is het niet waard. Dit is zo lekker goedkoop en kwalitatief zoo verschrikkelijk goed dat je zo'n kans toch niet kan laten gaan?

Ik heb in elk geval mijn hele vriendenkring voorzien van 21" Trinitrons voor 50 euro ps ongeveer, en ze zijn er nogsteeds super blij mee dat ik ze destijds op het idee heb gebracht.

Wat betreft je TV. Ik heb zelf altijd een 72cm Sony Trinitron TV aan mijn pc hangen via S-Video, vooral om Films te kijken. Sommige spellen die op een lage resolutie aardig duidelijk zijn kunnen ook wel op de TV gespeeld worden. De meer Console achtige games zoals Prince of Persia en Need for speed gaan prima op TV. Het is alleen wel belangrijk dat je VSync aanzet, want anders krijg je enorm veel tearing in het beeld. Niet iedereen valt dat erg op trouwens, maar mij stoort het gigantisch. Verder is zo'n TV voor windows gebruik absoluut een hell. Er wordt met mijn ATi kaart 1024x768 in 720x576 gepropt met als resultaat dat je geen letter meer kan lezen. Daarnaast hebben TV's veel meer last van convergentie en geometrische problemen dan PC buizen. En overigens is de DPI van een TV juist LAGER!, er zitten namelijk MINDER dots in een INCH. Het raster van een TV is zelfs zo grof dat je het van een vrij grote afstand nog kan waarnemen.
Pagina: 1