Philips 32pw9551 op HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
ik heb via mijn pc d.m.v. een DVI <-> HDMI kabel mijn philips 32PW9551 aangesloten. allemaal heel leuk en de tv accepteerd het 720p (1280x720) signaal. Heb er een aantal fims mee gekeken maar nu komt het probleem:

Als je de windows verkenner oid opent dan krijg je keine lettertjes te zien die ikniet goed kunt lezen op mijn tv scherm. Nu dacht ik: laat ik met de instellingsmogelijkheden van de tv zelf even de scherpte aanpassen zodat de letters wel goed leesbaar zijn. Als je op de menu knop van de tv drukt dan krijg je in het midden van het scherm een menu window te zien die deels doorzichtig is. Tot mijn grote verbazing blijkt dat alles achter dit doorzichtige menutje heel scherp te lezen is en alles daarbuiten nog steeds wat wazig. Echt heel raar en mega irritant want ik weet niet hoe ik het hele scherm zo strak krijg.

Ik heb diverse dingen geprobeerd maar niks lukt. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Ik heb twee foto's toegevoegd want beelden zeggen (hopelijk) meer dan woorden.

zonder instellingen menu:
[img][URL=http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/2456/sta71333wp3.jpg

met instellingen menu:
[img][URL=http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/7635/sta71334ng8.jpg

technische info:
Ik heb een GForce TI4400 videokaart en draai xp

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In het hifi-forum.de over de 32pw9551 is te lezen dat:

- HDMI (nur 50/60Hz möglich)
- YUV (nur 50/60Hz möglich)
- SCART RGB (50/100 Hz)
- SCART SVHS (50/100Hz)
- SCART oder CINCH FBAS (50/100Hz)

50/60hz over HDMI zorgt inderdaad voor een "trillende" desktop. Ik heb hier ook last van, maar zodra ik overschakel naar MediaCenter of een film afspeel is het beeld prachtig.

Waarom plaats je deze vraag niet in het 28pw9551 topic?

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
EdGnoj schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:50:

Waarom plaats je deze vraag niet in het 28pw9551 topic?
Omdat je in dat forum niet veel zinnige antwoorden krijgt op concrete vragen. Ik hoopte dat ik met een nieuwe topic gerichte antwoorden zou krijgen. Ik zal de vraag ook eens in het door jouw genoemde forum stellen.

Maar wat ik raar vind is dat als je je tv menu opent, alles daarachter wel strak en superscherp wordt weergegeven. 8)7 Ook als ik een website beeldvullend open lijken de letters wel goed leesbaar en scherp.
Het wazige gedoe is er ook niet altijd, als je op je desktop een menu oproept dan is dit menu erg wazig, klik je in dit menu iets aan dan zal het menu een fraktie van een seconde wel scherp worden weergegeven. Echt een heel rara situatie, ik ga morgen Philips bellen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Toen ik voor het eerst mijn desktop op HDMI aansloot (ook via een DVI -> HDMI kabel) vond ik de letters ook super wazig.
Blijkt echter dat de instellingen voor contrast bij elke mode (HDMI, Side, SCART1, SCART2, TV) apart moeten ingesteld worden.
Dat contrast staat standaard op 100%.
Als je die een pak naar beneden toe bijstelt zult je zien dat de letters veel leesbaarder worden.
Bij mij vind ik de letters in 720p goed leesbaar, ook al is het maar 50Hz of 60Hz.
Bij 1080i echter begint alles te trillen, maar dat is normaal, ook bij mensen met een LCD die hun PC erop aansloten hoor je dezelfde klacht.
Dit komt dus gewoon door het interlaced karakter.

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
Ik weet het ook niet helemaal hoor maar dat verhaal hierboven klinkt wel aannemelijk,ik moest op component ook eerst de scherpte op 0 zetten voordat ik normaal beeld had.
Was echt waardeloos met met scherpte op 7.
Vergeet ook niet die Dynamic contrast enz uit te zetten.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
je zegt ook iets over te kleine letters, je jan je dpi op 120 zetten in windows ( eigeschappen beeldscherm ) dat maakt alles wat groter ern leesbaarder.

dan nog die contrast aanpassen en het lukt je wel ;-)

Ik vind HDMI ook niet goed voor zon dingen, gebruik daar alleen vga voor, films enz zijn wel ok ;-)

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de contrast-instellingen ligt hoor jongens. Kijk eens naar de foto's die ik heb bijgevoegd. Enkel door het oproepen van het TV menu wordt het beeld strakker. |:(

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

swopdark schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:59:
Ik denk niet dat het aan de contrast-instellingen ligt hoor jongens. Kijk eens naar de foto's die ik heb bijgevoegd. Enkel door het oproepen van het TV menu wordt het beeld strakker. |:(
Het TV menu wordt dan ook niet door je pc gestuurd.

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:59:
Hoeveel tijd kost het om dat eventjes te proberen ?
2 minuten ?
Beetje stom om dan te zeggen "ik denk niet dat het dat is, zoek maar iets anders", zonder het te proberen.
Bij mij waren de letters totaal niet leesbaar met de standaardinstellingen.
Van zodra het contrast bijgeregeld werd (tot rond de 50%) was het stukken beter.
Er zit trouwens ook een logica in, met het onscreen menu erboven, krijg je een ander contrast op je scherm, in plaats van zwarte letters op een witte achtergrond, heb je nu zwart op lichtgrijs, wat een ander contrast geeft...

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:56:
[...]

Er zit trouwens ook een logica in, met het onscreen menu erboven, krijg je een ander contrast op je scherm, in plaats van zwarte letters op een witte achtergrond, heb je nu zwart op lichtgrijs, wat een ander contrast geeft...
O-)
Hmmz hier heb je wellicht een goed punt. Ik zal de boel weer eens verslepen om te kijken of het inderdaad niet aan het contrast ligt.

Pagina: 1