PC start niet op ...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 14:16
Hallo iedereen,

ik heb een vaag probleem ... Na een maand op vakantie te zijn geweest wou ik mijn pc eens aanzetten en wat blijkt ... pc start niet op! Ik heb alles losgekoppeld behalve de stroomkabel. Wanneer ik de stroomschakelaar op I zet dan draaien de fans van mijn videokaart, voeding, processorkoeler en casefans voor enkele seconden (5tal seconden) en daarna stopt alles met draaien.
Er blijft wel een lampje branden op mijn moederbord dat aangeeft dat het moederbord stroom heeft.
Daarna druk ik op de power on knop en er gebeurt niks ... ik heb de verbindingen van de knop gecontroleerd en alles blijkt te kloppen. Ik heb ten slotte ook niks veranderd voordat ik op vakantie ging.
Ik moet wel vertellen dat de pc verhuisd is geweest naar ergens anders en terug. Misschien is de voeding stuk? Wie weet raad?

specs:

voeding : tagan TG530-U15
moederbord: Asus A8N - SLI Premium

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Volgens mij ligt het probleem bij je voeding. Alhoewel me 't sterk lijkt dat ie zonder aan te raken "opeens" kapot is. :o

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor
Dit topic gaat dus op slot.
Tips m.b.t. troubleshooten: Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij.
Hierin staan talloze tips in. Probeer bv. eens het systeem zo kaal mogelijk te maken. Alle 'overbodige' hardware zoals optische stations en hardeschijven zijn niet nodig om de PC werkend te krijgen

Als je na het troubleshooten (m.b.v. de troubleshooter en de GoT Search en/of Google) het probleem gevonden hebt kun je het aanpakken. Mocht je er alsnog niet uitkomen open dan een topic in het juiste subforum. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.