Toon posts:

[PS] Multidimensionale gradient

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al een tijdje zie ik op het net én op vette flyers en posters zo'n gek gradienteffect.
Ik heb het hierover:
Afbeeldingslocatie: http://www.intrigue.ie/images/work/mylilyposter.jpg

Ik weet hoe je verloopvullingen kan maken in Photoshop (handmatig of via laageffecten), en ik weet ook hoe je meer dan twee kleuren kan toevoegen. Maar op de één of andere manier is het effect dat ik bekom veel minder krachtig dan het verloop in het voorbeeld.

Ik heb ook al geprobeerd om eenzelfde figuur te dupliceren, en zo de verschillende duplicaten dan via de laageffecten van andere verloopvullingen te voorzien. Dan speelde ik wat met de vullingen en dekkingen. Maar het is toch nog niet je-dat. Tips?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:43 . Reden: tikfoutje ]

Verwijderd

Ik snap niet veel van je uitleg, met laafeffecten oid.
In deze afbeelding zijn er gewoon gradients toegevoegd op nieuwe layers. Linksonderaan met een 100% opacity, en de sprieten zijn witte selections met een glow filter.
Het haar en gezicht is een gradient op een nieuwe layer, met opacity ergens rond de 25%, en color burn als blending option.

edit:
Dat was uit m'n hoofd, dit krijg je als je het doet, (even een Claire Danes foto erbij gepakt :*) ).
Afbeeldingslocatie: http://xs304.xs.to/xs304/06300/ClairHaire.jpg
Komt toch wel in de buurt van de foto.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:47 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Darn, wat een enorm sexy mooie poster is dat!!! Geweldige stijl.

Ik denk dat je het beste een selectie of een masker kunt maken, fillen met een kleur en dan met een grote softe brush telkens in een nieuwe laag een pofje neerzetten :P
Die kun je met de smudge brush weer uitvegen naar bepaalde punten...

En die witte punten zijn vectorvormen denk ik, die kun je o.a. uit lettertypen halen of zelf tekenen (in illustrator ofzo)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Of wellicht met colorize aan de slag in verschillende lagen en met een softe eraser een beetje leeghalen...