HP e-vectra start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Zine
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 15:46
Ik heb een HP e-vectra P3 1000MHz die niet meer opstart of aangaat.
Deze zit in mn auto aangesloten via een omvormer.

Wanneer ik nu de schakelaar van de omvormer aanzet gaat het ON LEDje van de e-vectra knipperen.
Tevens zie ik het lampje van de NIC ook gaan knipperen. Het LEDje van de HD doet ook niks.
Ik heb de HD al in een andere PC geplaatst en hier is niks mis mee.
Als ik de AAN / UIT knop ingedrukt houd gebeurt er ook niks, hij gaat ook niet uit, het LEDje blijft gewoon knipperen. Verder zie ik geen verbrande / afgebroken, etc. plaatsen op het moederbord.
De ventilator van de processor gaat ook niet lopen.

Het AAN / UIT knopje op de e-vectra heb ik aangesloten op een schakelaar bij het dashboard van mijn auto. Dus als ik de omvormer aanzet dan krijgt de voeding van de e-vectra stroom, maar
de PC kan nog niet aangaan omdat de schakelaar van de PC op uit staat.
Maar het ON LEDje van de e-vectra begint nu al te knipperen, terwijl de schakelaar op uit staat.

Iemand die mij kan helpen???
Alvast bedankt!! :)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26

Aapje

Opel-beun
Bekend probleem volgens mij,
Vriend van me heeft ook een hp e-pc (een p3 800mhz variant)
Maar die heb ik voledig getest, andere adapters etc, maar die doet exact het zelfde als de jouwe.

Ik krijg dat ding soms wel aan het werk, voor like uh 3min, en dan kapt ie er helemaal weer mee...
Ik merkte toen wel op dat voorin de epc onder het geheugen een condensator heel warm werd (naja warm, heet).

Is dit bij jou ook 't geval? (Ben telui geweest omdat ding te doormeten)
Was iig op mezelf tot de conclusie gekomen dat het aan het stukje van de psu lag, maar waar dit bevind op het moederboard, en wat de pinout ervan is, :?
HP Wilde mij geen informatie verschaffen van de elektronica op het moederboardje :/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bekend probleem met e-pc's. Veelal moederbord defecten...heb er inmiddels tientallen RMA gestuurd.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Exorcist schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:23:
Bekend probleem met e-pc's. Veelal moederbord defecten...heb er inmiddels tientallen RMA gestuurd.
Neem aan dat je dit nu niet meer rma stuurt? :+ gezien deze boardjes al dik 3 jaar oud zijn :)

Of bedoel je de nieuwere E-pc's?

• D-Zine
Ik had r laatst wel een in mn handen waarvan de condensator was doorgebrand die meteen
bij de voeding zit. Deze ging de ene keer wel aan en de andere keer niet. Dit was echt willekeurig.

Ik ga dadelijk eens kijken of die condensator bij t geheugen ook zo warm wordt.

• marco5
  • Laatst online: 19-02 14:46
Helaas moet ik het met de overige replies eens zijn:

Dit is echt een standaard probleem van e-pc's. Ik ben bang dat alleen het vervangen van het moederbord of de hele e-pc de enige oplossing is.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
D-Zine schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:28:
Ik had r laatst wel een in mn handen waarvan de condensator was doorgebrand die meteen
bij de voeding zit. Deze ging de ene keer wel aan en de andere keer niet. Dit was echt willekeurig.
Je weet niet toevallig waar die ene condensator zat?
(zet nmlk zo de soldeerbout erop bij mij)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm, ruk dat ding eens uit de auto en probeer hem eerst eens op een normaal stopcontact. Wie weet is de omvormer niet sterk genoeg oid en dan begin je hier te klagen over de pc zelf?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BaBoOn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:24:
[...]

Neem aan dat je dit nu niet meer rma stuurt? :+ gezien deze boardjes al dik 3 jaar oud zijn :)

Of bedoel je de nieuwere E-pc's?
Ik laat ze vandaag de dag nog wél repareren, maar niet meer door HP. Veel klanten van ons gebruiken ze nog, en ze zijn handig om even snel in te zetten. Ware het niet dat ze bij bosjes dood gingen en gaan :P

• D-Zine
Ik heb net alles doorgemeten wat ik kon doormeten en kon niks vinden 8)7

Met de omvormer is niks mis mee, 300watt maximaal dus dat is meer dan genoeg en mn accu heeft 67AH. Bovendien heeft hij al 3 maanden zonder enige vorm van problemen gewerkt.

• Dukey

Dukey

D-Zine schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:27:
Ik heb net alles doorgemeten wat ik kon doormeten en kon niks vinden 8)7

Met de omvormer is niks mis mee, 300watt maximaal dus dat is meer dan genoeg en mn accu heeft 67AH. Bovendien heeft hij al 3 maanden zonder enige vorm van problemen gewerkt.
Ik zou de pc toch maar eens eruit halen ;) . Wat dacht je van vocht, schokken en dergelijke die niet bevordelijk zijn voor een pc die niet ontworpen is constant in een auto te worden gebruikt. Dat ie het 3 maanden heeft uitgehouden is al frappant.

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 31-07-2006 13:36 ]

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Djoekie schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Ik zou de pc toch maar eens eruit halen ;) . Wat dacht je van vocht, schokken en dergelijke die niet bevordelijk zijn voor een pc die niet ontworpen is constant in een auto te worden gebruikt. Dat ie het 3 maanden heeft uitgehouden is al frappant.
Weet niet of jij schimmel in je auto hebt dat je zo'n opmerking maakt.
Maar de auto die voor dit huis staat is kurk droog...

Besides, probleem komt vaker voor met E-Pc's, weet bijna wel zeker dat het niet aan de omvormer ligt van de TS, laat staan de adapter ;)
Moederboardje van de E-Pc flipt hem gewoon....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

BaBoOn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:57:
[...]

Besides, probleem komt vaker voor met E-Pc's, weet bijna wel zeker dat het niet aan de omvormer ligt van de TS, laat staan de adapter ;)
Moederboardje van de E-Pc flipt hem gewoon....
Toch is het geen overbodige luxe op een normaal 220V aan te sluiten. Onderdeel van behoorlijke troubleshooting.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dukey

Dukey

BaBoOn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:57:
[...]

Tuurlijk..., ooit wel eens afgevraagd waarom een kofferbak koeler is dan het interieur? Komt niet alleen om dat er geen zon komt, maar ook dat er meestal weinig bekleding is en de lucht die je aan de voorkant naar binnenpompt aan de achterkant weg moet via kleppen naar de buitenlucht. Deze kleppen zijn weliswaar gemaakt als een-weg naar buiten maar der komt wel degelijk ook wat naar binnen ;) .

Maar owke, zoals ik al eerder zei is die pc niet gemaakt om aan te staan in een auto, dus haal je hem naar de omgeving waar ie wel voor gemaakt is.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
PcDealer schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:02:
[...]

Toch is het geen overbodige luxe op een normaal 220V aan te sluiten. Onderdeel van behoorlijke troubleshooting.
Laten we maar zeggen dat ik dat aannam van de TS...

Als iets stuque gaat hier thuis, gaat 't direct naar me bureau
Maar goed, als elektronica (zoals in dit geval) kapot gaat kan je eindeloos zoeken :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

BaBoOn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Laten we maar zeggen dat ik dat aannam van de TS...

Als iets stuque gaat hier thuis, gaat 't direct naar me bureau
Maar goed, als elektronica (zoals in dit geval) kapot gaat kan je eindeloos zoeken :)
Bureau?

LinkedIn WoT Cash Converter

• D-Zine
Ik heb m zojuist nog even geprobeerd op mn kamer maar t resultaat was weer het zelfde.
Dus ik denk dat er nog weinig aan t doen is. :'(

Ik heb ook nog een P4-2000MHz(5jaar oud) hier staan die ik kan gebruiken, maar ik begin nu wel
te twijfelen of deze het ook wel uithoudt in de auto, ivm trillingen, etc.
Of kan ik beter voor een echte CAR PC gaan??

• Dukey

Dukey

D-Zine schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:46:
Ik heb m zojuist nog even geprobeerd op mn kamer maar t resultaat was weer het zelfde.
Dus ik denk dat er nog weinig aan t doen is. :'(

Ik heb ook nog een P4-2000MHz(5jaar oud) hier staan die ik kan gebruiken, maar ik begin nu wel
te twijfelen of deze het ook wel uithoudt in de auto, ivm trillingen, etc.
Of kan ik beter voor een echte CAR PC gaan??
Wat je had moeten doen was op z'n minst de hardeschijf verwisselen voor een laptop model. Dit is namelijk het eerste component dat de geest geeft bij schokken. Daarnaast is het zaak niet te gaan werken met een omvormer. Want wat je eigenlijk doet is het volgende, je auto is 12v gelijkspanning en die omvormer maakt daar 230 wisselspanning van. Vervolgens gaat het de pc voeding in en die maakt er weer 12v van.... (en 5, 3,3 volt). Er zijn pc voedingen die specifiek gemaakt zijn om te werken in auto's met de 12-14volt die de auto levert en die ook functies hebben om automatisch de pc uit te zetten wanneer je de contactsleutel omdraait. Alleen is dit spul niet goedkoop, maar ja iedere hobby kost geld ;) .

Voor meer informatie moet ff de search gebruiken.

Verwijderd

Ik heb hier ook een E-pc staan met exact het zelfde probleem en exact de zelfde lokatie, in de auto dus, maar als ik de cmos batterij eraf haalt dan start dit ding gewoon normaal op !!! alleen krijg je een foutmelding van "date and time lost" weet er dan iemand wat er kan zijn?

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:32:
Ik heb hier ook een E-pc staan met exact het zelfde probleem en exact de zelfde lokatie, in de auto dus, maar als ik de cmos batterij eraf haalt dan start dit ding gewoon normaal op !!! alleen krijg je een foutmelding van "date and time lost" weet er dan iemand wat er kan zijn?
Batterij leeg?

Verwijderd

ik heb al een baterij vervangen, maar helaas, heb er zelfs een stabile voeding op gezet op 3 V

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:32:
Had je voordat je de batterij eruit haalde bij het opstarten wel beeld op je monitor?
Bij mij gaat de pc bij het aansluiten van de 12v sigarettenaansteker adapter (stond op 19v bij aankomst) direct aan ZONDER dat ik de AAN/UIT knop indruk.
overigens geeft de pc ook geen beeld.
Pagina: 1