Aanschaf 19" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ben van plan binnenkort een nieuw beeldscherm aan te schaffen om mijn oude 17" Philips CRT te vervangen. Hij doet goed dienst, maar het beeld is een beetje klein en hij neemt zoveel ruimte in.

Mijn eisen:
- Heldere kleuren. Ik webdesign en het is dan nogal lullig als iets roze is in plaats van bordeauxrood (ik spreek uit ervaring...).
- Strak uiterlijk. Ik hoef geen overbodige fratsen, zoals speakers, tientallen knoppen enz.. Liefst ook een dunne rand. Zwart of zilver.
- Uiterlijk 350 euro. Mocht er een zeer goed scherm voor ietsje meer zijn, dan kan ik daar eens naar kijken.
- Refreshrate maakt eigenlijk niet uit. Ik ben geen gamer (afgezien van af en toe eens een potje COD) en mijn videokaart is toch brak, dus tussen 2ms of 8ms verwacht ik geen verschil te merken.
- Zo hoog mogelijke resolutie.

Ik heb een beetje lopen zoeken en qua design kwam ik telkens bij Samsung uit. Ik heb de 930BF en de 940BF eens bekeken en deze bevielen mij opzich wel, zeker qua uiterlijk. De resolutie is echter hetzelfde als wat ik nu op mijn 17" CRT heb. Bij veel andere 19" TFT's zie ik ook alleen maar dat ze 1280*1024 aankunnen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven. Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien en dat is nogal irritant voor iemand die er nauwelijks iets vanaf weet...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Zoals je zelf al zegt: de meeste 19" monitoren hebben een native resolutie van 1280x1024. 20" schermen zijn er daarentegen met 1600x1200 resolutie :) Maar kost wel wat meer als je budget ;)

Keuzes.. keuzes..

www.google.nl

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet dit topic doornemen en je vraag hierin posten: [rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20[/rml]

• aex351
  • Laatst online: 03:08

aex351

I am the one

205bw koste 305 euro nu rond de 311

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien is het verstandig om even een post te maken in [19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20.
Daar kun je veel beter terecht met je vragen over 19" TFTs

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024
Ben dat topic eens goed aan het doorlezen, alhoewel ik tot nu toe nog niet veel nuttigs ben tegengekomen. Zijn er trouwens ook (veel) schermen met een glossy coating te krijgen? Lijkt me misschien ook wel wat.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Er zijn een aantal merken die dat doen, maar ik denk dat je beter eerst kan beslissen of je 19" + 1280x1024, of 20" met 1600x1200(of mischien zelfs 20" met 1680x1050) wilt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Kom op, beetje inzet mag ook wel. Met name die vraag over glossy coating geeft aan dat je die nog niet zelf geleverd hebt. Begin dat eens te te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.