Toon posts:

AA 4 beter dan AA6?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal,

Ik zat laatst een beetje te spelen met m'n AA in bf2, nou merkte ik opeens op dat als ik AA op 4 had alles veel scherper was dan dat ik AA op 6 had :? Hier snap ik niets van.. want het is tog hoe meer AA hoe strakker alles is :)

Mijn vraag is: is AA4 dus beter dan AA6 in dit geval? (ik draai op een resolutie van 1024 bij 768 op een 15" flatscreen van dell)

M'n kaartje: Asus Ati radeon AX800PRO AGP8x.

Grtz. Sjaak :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:05 ]

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

AA maakt alles minder karteliger. Niet minder scherp. Dat doet Anisotropic Filtering (AF) weer.

Dus logisch dat je alles scherper op 4x ziet dan op 6x :P

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
AA is het 'blurren' van schuine lijnen, omdat je beeldscherm met vierkante pixels is opgebouwd. Met AA6 heb je, naar mijn idee, dus meer geblurde lijnen. Lijkt me goed mogelijk dat, ondanks dat ze egaler ogen, ook minder scherp zijn.
AF slaat volgens mij meer op scherpte-diepte (objecten in de verte die geblurred worden).

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
frickY schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:45:
AA is het 'blurren' van schuine lijnen, omdat je beeldscherm met vierkante pixels is opgebouwd. Met AA6 heb je, naar mijn idee, dus meer geblurde lijnen. Lijkt me goed mogelijk dat, ondanks dat ze egaler ogen, ook minder scherp zijn.
AF slaat volgens mij meer op scherpte-diepte (objecten in de verte die geblurred worden).
nee, MSAA gaat de lijnen op een "preciezere manier" benaderen waardoor de scherpe overgangen verdwijnen.
Het verschil tussen 4x en 6x msaa is klein, het verschil zou nauwelijks zichtbaar mogen zijn

(mijn uitleg is techische niet helemaal correct maar je kunt boeken schrijven over aa, super sampling, multi sampling, temporal & spacial etc etc)