Welke Gaming headset?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo medetweakers,

Ik heb voor gamen een nieuwe headset nodig. Ik heb helemaal 0 verstand van headsets vandaar dat ik dit topic maak.

Ik heb deze reviews bekeken:

http://hardware.gotfrag.com/portal/story/30684/

Hier komt de Plantronics .100 als beste uit de test, maar op een of andere manier kan ik deze niet vinden in de pricewatch :|

Daarna heb ik een review bekeken van de Icemat Siberia

http://www.tweaknews.net/reviews/siberia/ Hier vinden ze deze headset wel goed maar op Pagina 3 staat dit: the open concept design is quite comfortable but it wouldn't have hurt to open them up a..... Betekent dit dat deze headset niet closed is?

Dit zijn de eisen die ik aan een headset stel:

- Hij moet closed zijn ik wil geen andere omgevingsgeluiden horen onder het gamen.
- Hij moet oorschelpen hebben die om mijn oren zitten en niet erop.
- Graag een microfoon.
- Goede geluidskwaliteit.

Brnad maar los:D

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:34

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kan de speedlink Ares aanraden. Deze is al vaker hier op het forum aangeraden en terecht, het is een uitstekende headset voor de doelgroep: gamers. Comfortabele grote koptelefoon met aardig wat bas, die kun je vast wel bijstellen met de software van je geluidskaart, bovendien wat extra hoog instellen is ook fijn. Verder prima geluidskwaliteit van de microfoon en het aardigste is de prijs: voor nog geen 25 euro ben je al eigenaar van deze headset. Te verkrijgen bij de mediamarkt. Linkje voor huidige modellen:
http://www.speedlink.de/

De ares zit tussen de triton en de thebe in, kweeniet of deze nog te verkrijgen is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

goedkopere sennheiser nemen?

je wil trouwens circumauraal... (zo heet dat van 'om je oren').
De pc150 is supra-auraal trouwens, maar zit wel erg goed (betre dan een el-cheapo circum-aurale).

Verwijderd

Ik heb die Icemat Siberia (zonder USB, zwart) en bevalt me erg goed, wat ze in die review bedoelen is dat er wat meer gaatjes in hadden mogen zitten als ventilatie, en das idd wel een beetje waar. Na enkele uren spelen kun je wel gaan zweten in dat ding. Toch is dat volgens mij bij de meeste grotere headsets wel zo. Hiervoor had ik twee keer een Plantronics Audio90, die deed zn werk ook wel alleen was erg breekbaar, en een stuk minder comfortabel.

• Mastasidaz
Dus het betekent eigenlijk dat de Siberia wel een closed headset is?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lijkt er wel op he ;)

sowieso: ga eens luisteren... dat is meer waard dan onze praat.

• Mastasidaz
Jah ik snap wel dat luisteren de beste optie is maar voor dat ik dat kan doen moet ik me wel een beetje orienteren. Dus bedankt voor jullie advies ik ga denk ik even naar de Siberia en de Pc150 kijken/luisteren in de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mastasidaz op 30-07-2006 18:29 ]

Verwijderd

Mastasidaz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:24:
Nee, want er zitten wel gaatjes in. Alleen niet voldoende om een hoofd gedurende lange tijd compleet te ventileren. Dit verschilt natuurlijk ook weer van persoon to persoon.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:30 ]

• Mastasidaz
uhmmm... oke, maar in hoeverre bevorderd dit dan het geluid dat je om je heen hoort? Want ik wil geen omgevingsgeluiden horen tijdens het gamen:P

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Sennheiser PC150 en 160 zijn ook aan te raden, vooral de PC150 als je budget niet al te hoog is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja wat is omgevingsgeluid? Hoeveel DB wil je tegenhouden?

ik heb een pc150 en een hd650... en met die laatste die open is stoor ik me niet aan de omgeving.
Sowieso heb je dan nooit zweterig gevoel (okay, klein beetje vorige weken :P).

Ga gewoon luisteren in hoeverre een open model dat geluid goed tegenhoud (althans een voor jou redelijk geluid).... Wat heb je trouwens voor geluidskaart?

2e nadeel van open is ook dat je halve omgeving meegeniet van je geluid... is voor mij geen nadeel maar voor sommigen wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 30-07-2006 18:38 ]

• Mastasidaz
Ik heb gewoon onboard sound op m'n moederbord, ik heb laatst op ene toernooi gespeeld met een open sennhieser wete niet meer welke, maar het is vrij irritant als je de hele tijd een commentatot hoort lullen als je aan het spelen bent.

[ Voor 74% gewijzigd door Mastasidaz op 30-07-2006 18:44 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 22:06
Mastasidaz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:24:
De IceMat Siberia is inderdaad een closed headset. Ik heb een paar maanden geleden eens wat onderzoek gedaan naar headsets omdat ik een nieuwe nodig had, en ik ben dus uiteindelijk voor de icemat siberia gegaan.

Hij is wat duur (50 a 60 euro), maar ik vind het dubbel en dwars waard. Hij zit goed, uitstekend geluid (zowel in films, muziek als in games) en een handig microfoontje.

Zijn geld naar mijn mening dubbel en dwars waard. Nog geen greintje spijt gehad dat ik hem gekocht heb :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Mastasidaz
Morax heb jij de Siberia met de USB soundcard? is de kwaliteit van het geluid veel beter door dat?

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik heb voor twee weken geleden een logitech headset gekocht met surround geluid. Ik moet zeggen dat het surround geluid erg goed klint en daar ver baaste ik me echt over, echter draagcomfort en de kwaliteit van het geluid zelf vind ik heel wat minder. Nu ben ik wel groot, dus misschien dat deze bij een wat kleiner persoon fijner zit maar dan toch houd je de klanken. Op een laag volume klinkt alles wel goed maar gaat het even iets harder dan klinkt de bass al nergens meer naar. Natuurlijk is dit mijn mening en zullen er genoeg mensen zijn die deze set helemaal geweldig vinden vanwege de goed presterende surround geluid, maar ik zal hem niet meer kopen voor bijna 40 euro.

• blix
Mastasidaz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:42:
Ik heb gewoon onboard sound op m'n moederbord, ik heb laatst op ene toernooi gespeeld met een open sennhieser wete niet meer welke, maar het is vrij irritant als je de hele tijd een commentatot hoort lullen als je aan het spelen bent.
Speel zelf ook regelmatig op LAN's/toernooien en niet echt las van. Zeker weten dat het een PC150 of 160 was? Waarschijnlijk was het een PC130/140 die hebben kleinere oordingen zeg maar ;')

Verwijderd

Mastasidaz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:46:
Morax heb jij de Siberia met de USB soundcard? is de kwaliteit van het geluid veel beter door dat?
Nee denk ik niet, de versie met die USB kaart is nog weer wat duurder. Verder zou ik dat niet nemen als het gewoon voor gamen bedoeld is. Met de gewone hoor je ook uitstekend uit welke richting het geluid komt, en het is al behoorlijk wat geld voor een headset. Neem maar de gewone, zal je niet tegenvallen :)

• blix
Hoe zit dat trouwens met die Siberia mic? Lijkt me echt irritant + slechte geluid als je hem op je shirt moet vastclippen. Of zie ik dat verkeerd?

• Mastasidaz
The microphone is unidirectional and can be attached to the headset, a monitor or even clothing. The volume can easily be adjusted with the separate volume regulator.

betekent dus dat hij aan de headset bevestigd kan worden maar ook ergens anders.

Dit baart me wel weer eenklein beetje zorgen: http://www.icemat.com/pro...ia_usb_headset/in_the_box

Er staat:Open type headpones. Volgensmij bedoelen ze iets anders? Want de headset is closed toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Mastasidaz op 30-07-2006 19:30 ]

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Trust 640u headset usb. Deze kwam als ''Onze keus'' uit de computertotaal. Geloof het of niet. het heeft virtual 5.1. ik vind hem zeer fijn en ik hoor altijd waar de enemy zit met cod2 (soms denken ze dat ik cheat wat niet kan in 1.3 :P)
En voor muziek is hij ook wel fijn.

• Mastasidaz
arieman007 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:30:
Trust 640u headset usb. Deze kwam als ''Onze keus'' uit de computertotaal. Geloof het of niet. het heeft virtual 5.1. ik vind hem zeer fijn en ik hoor altijd waar de enemy zit met cod2 (soms denken ze dat ik cheat wat niet kan in 1.3 :P)
En voor muziek is hij ook wel fijn.
Welke headsets deden er nog meer mee aan de roundup? Ook de icemat siberia?

• Morax
Mastasidaz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:26:
The microphone is unidirectional and can be attached to the headset, a monitor or even clothing. The volume can easily be adjusted with the separate volume regulator.

betekent dus dat hij aan de headset bevestigd kan worden maar ook ergens anders.

Dit baart me wel weer eenklein beetje zorgen: http://www.icemat.com/pro...ia_usb_headset/in_the_box

Er staat:Open type headpones. Volgensmij bedoelen ze iets anders? Want de headset is closed toch?
Ik heb de versie zonder USB geluidskaart. Mijn Audigy 2 voldoet prima ;)

En ja, de headset is closed :)

• blix
Morax schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:42:
[...]

Ik heb de versie zonder USB geluidskaart. Mijn Audigy 2 voldoet prima ;)

En ja, de headset is closed :)
Even vraagje als je het niet erg vind, hoe is het geluid van de mic als je hem aan je shirt hebt? Nog wel verstaanbaar? Moet zelf ook een headset en deze lijkt me wel lekker maak me alleen zorgen over de mic. bvd

Verwijderd

Ik heb de microfoon met dat L-clipje en klitterband aan de zijkant van mn monitor bevestigd. Dan zit de mic zon 60cm. van mn mond af en ben ik nog goed te verstaan via teamspeak. Als ik em aan het koord van de headset vastmaak natuurlijk nog wat beter, dus zou ik me geen zorgen over maken.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47

13art

Moderator Mobile
Weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf kort de Icemat Siberia gehad. Koptelefoon met veel laag en daardoor voor gamen denk ik wel geschikt, echter als je ook muziek luisterd, zoals ik dat veel doe dan toch minder geschikt.

Zelf wilde ik liefste voor beide een goede geluidskwaliteit. Ik heb het zelf zo opgelost. Ik heb gewoon goede oordoppen gekocht, namelijk de EP-630 van Creative (of eigenlijk had ik die al en heb ik de Sennheiser CX300 gekocht maar die gebruik ik nu voor mn mp3 speler en de Creative nu voor de comp). Die hebben een erg goede geluidskwaliteit en kunnen denk ik de competitie aan met menig gamersheadset. Alleen heb je er dan geen microfoon bij, maar ja ik gebruik zelf de microfoon van mijn webcam en anders kan je natuurlijk ook nog altijd een goedkoop microfoontje ergens op de kop tikken.

Ow ja jij wilde gesloten headset. De Creatives zijn van het in-ear type en hebben dus een seal waardoor er flink wat geluid van buitenaf gedempt wordt.

Kijk anders eens even in het topic: Wat zijn goede oordopjes? deel 8. daar is genoeg te vinden over dit soort oordoppen en uiteraard de links naar de vorige delen waar meer in staat over de Ep-630

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 30-07-2006 22:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• blix
DjWannaB2002 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:34:
Weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf kort de Icemat Siberia gehad. Koptelefoon met veel laag en daardoor voor gamen denk ik wel geschikt, echter als je ook muziek luisterd, zoals ik dat veel doe dan toch minder geschikt.

Zelf wilde ik liefste voor beide een goede geluidskwaliteit. Ik heb het zelf zo opgelost. Ik heb gewoon goede oordoppen gekocht, namelijk de EP-630 van Creative (of eigenlijk had ik die al en heb ik de Sennheiser CX300 gekocht maar die gebruik ik nu voor mn mp3 speler en de Creative nu voor de comp). Die hebben een erg goede geluidskwaliteit en kunnen denk ik de competitie aan met menig gamersheadset. Alleen heb je er dan geen microfoon bij, maar ja ik gebruik zelf de microfoon van mijn webcam en anders kan je natuurlijk ook nog altijd een goedkoop microfoontje ergens op de kop tikken.

Ow ja jij wilde gesloten headset. De Creatives zijn van het in-ear type en hebben dus een seal waardoor er flink wat geluid van buitenaf gedempt wordt.

Kijk anders eens even in het topic: Wat zijn goede oordopjes? deel 8. daar is genoeg te vinden over dit soort oordoppen en uiteraard de links naar de vorige delen waar meer in staat over de Ep-630
Mmmm in het algemeen zijn mensen populair over game en muziek. Wat beviel je dan niet echt muziekwise?

• jorisw86
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik zelf heb dit probleem ook gehad.

na vele andere headsets.

plantronics audio 90.
sennheiser pc150
sennheiser pc160
steelpad 5h

en nu deze: Everglide S-500 Gaming Headset

http://www.gamegear.be/pr...?cPath=51&products_id=647

nu ik de everglide heb wil ik nooit geen andere meer.
Buiten je geluid om hoor je echt niks als iemand naast je staat te praten.
met css bf2 prey quake4 noem maar op is dit ding geweldig.
muziek/dvd klinkt ook super maar daar gebruik ik me 7.1 setje gwn voor

[ Voor 16% gewijzigd door jorisw86 op 30-07-2006 23:57 ]

• 13art
  • Laatst online: 08:47

13art

Moderator Mobile
blix schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:44:
[...]

Mmmm in het algemeen zijn mensen populair over game en muziek. Wat beviel je dan niet echt muziekwise?
Tja het is alweer een tijdje geleden, maar ik miste voornamelijk helderheid in de muziek. De bas was te nadrukkelijk aanwezig en oversteeg het hoog en midden van het geluid waardoor het geheel wat dof aandeed. Maar goed dat is mijn mening.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 21:21
zal de icemat siberia op mijn gewone moederbord passen?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Morax
T!m0n schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:49:
zal de icemat siberia op mijn gewone moederbord passen?
De icemat Siberia past gewoon op je normale geluidsuitgangen van je computer, en er zit eventueel zelfs een verloopstekkertje bijgelevert voor de grotere versie uitgang :)

Pagina: 1