Nokia 6680 veel problemen, geen duidelijke oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-06 13:24
Hallo,

Ik heb sinds september vorig jaar een nokia 6680. Deze heeft vanaf het begin veel problemen gegeven. Het begon al toen ik hem binnen kreeg, de telefoon gaf aan "Zelftest telefoon mislukt, neem contact op met wederverkoper".

Ik heb toen gebeld naar de verkoper en moest de telefoon opsturen. Dit heeft 2 weken geduurt voordat ik een nieuwe kreeg.

Hierna heb ik dit nog een keer mee gemaakt een maand of 2 a 3 later. Zelfde foutmelding en weer telefoon opgestuurd deze keer moest hij door gestuurd worden naar nokia, ben hem bijna 5 weken kwijt geweest.

Hierna kreeg ik problemen dat me telefoon "vast" liep. Alles deed het nog, maar kon niet gebeld worden of zelf bellen. Kon geen smsjes ontvangen of zelf versturen? Als ik de telefoon uit en aan zetten dan deed alles het weer en kreeg ik alle smsjes binnen en alle gemiste oproepen.

Telefoon meegenomen naar nokia service point en daar gevraagt hier hebben ze de software geupdate en hier na deed hij het weer een beetje.

Hierna kreeg ik het probleem dat ik af en toe geen smsje kon versturen, hij bleef dan staan bij outbox. En verzenden mislukt opnieuw sturen om: tijdstip. Dat kon ik verhelpen door de telefoon uit en aan te zetten. Maar soms stuurde hij het berichtje wel, maar bleef hij er gewoon instaan als niet verzonden, Sinds gisteren avond kan ik dus helemaal niet meer een smsje versturen alleen ontvangen.

Omdat de telefoon nog niet zolang geleden is geupdate van software weet ik niet of er al nieuwe software beschikbaar is.

Ik wil hem terug sturen naar de leverancier, maar probleem is dat op de telefoon ook Tom Tom zit die ik nodig heb voor werk, omdat ik overal in hele land moet zijn.

Mijn vraag is eigenlijk of jullie deze problemen ook hebben en hoe jullie dit opgelost hebben.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat dit nokia 6680 en n70 eigen is.

Mijn software versie is nu: V5.04.07
datum van uitbracht: 15-02-06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Maak eens is een complete backup van zowel je telefoon als van je geheugenkaart naar de PC, formatteer je geheugenkaart en zet je telefoon terug naar fabrieksinstellingen doormiddel van de volgende code: *#7370#, gevolgd door de beveiligingcode (standaard 12345)

Als zowel de kaart geformatteerd is en de telefoon terug gezet is naar fabrieksinstellingen plaats je alle bestanden weer terug op de kaart en de backup van het toestel terug.

Mogelijk zijn dan je problemen opgelost.

Het kan namelijk zijn dat er één of meerder bestanden op je geheugenkaart staat die corrupt zijn. Dit heb ik nu al meerdere keren meegemaakt en veroorzaakt allerlei vreemde klacht. Het niet kunnen sluiten van de camere, er niet inkomen, alleen cijfers kunnen SMSen, menuknop 'instellingen' die zomaar weg was, etc... etc....

Doormiddel van bovenstaande handeling haal je het corrupte bestand mogelijk weg en werkt je toestel weer naar behoren. Dit is in ieder geval mij al vaak gelukt, hoe vreemd `t misschien ook mag klinken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-06 13:24
Dit werkt perfect, bedankt.

Alleen is de menu opties factory defaults anders dan die code. Die code zet hem echt helemaal terug ook data weg en de menu optie gooit alleen de instellingen weg.

Nogmaals bedankt. Grote aanrader voor iedereen die ook problemen heeft met zijn telefoon. _/-\o_