[PHP] Nieuws: Lead developer gestopt!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Reden
sniper_" is Jani Taskinen. (lead developper php)
<_sniper_> hehehehe..
<_sniper_> all other members of the UN security council wanted to condemn Israel for attacking the UN post but USA (freedom and democracy) vetoed it....Israel says the resolution was fair.
<_sniper_> hell yeah..
<_sniper_> NUKE ISRAEL!
<_sniper_> I'm so full of that fucking country..
<Shai-Tan> indeed
<_sniper_> Eye for an eye..I'll kill one Israel officer for one of ours, is that fair?
<_sniper_> I bet I'll be hanged for that.
<_sniper_> They kill one of my brother-in-arms-for-peace..I think I'm entitled to kill one of their nazis.
<_sniper_> Hezbollah, where can I enlist?
<_sniper_> FYI: I don't care at all what anybody thinks about me. I'm going to be openly anti-Israel from now on. This was the last straw for me. Fuck you jews.
<_sniper_> I will also quit this project. As long as it's backed by some Israel company, I don't want to have anything to do with it.
<_sniper_> Good bye.
<-- _sniper_ (~jani@a88-112-115-63.elisa-laajakaista.fi) has left #php.pecl
Seriously. Not kidding.

Motief
Het schijnt naar aanleiding geweest van een incident, waarbij 4 UN peacekeepers om het leven kwamen bij een bombardement door Israel. Jaki schijnt vroeger ook bij de UN te hebben gewerkt als peacekeeper.

Concequenties
Persoonlijk vermoed ik dat doordat de lead developper is opgestapt, er voorlopig geen nieuwe versies van Php uit zullen komen. Natuurlijk kost het wat tijd om een nieuwe 'lead developper'' te vinden, die alle patches checkt e.d. Wat denken jullie?

Overig
Heb al link submit gedaan op t.net mainpage :D

Links
http://developers.slashdo...l?sid=192445&cid=15797829
http://news.php.net/php.internals/25023

[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 30-07-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
De soep wordt niet zo heet gegeten, als ze wordt opgediend.

Misschien dit keer wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door seamus21 op 30-07-2006 17:42 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als je met zo'n reden opstapt uit een bedrijf dan is er waarschijnlijk wel meer aan het handje dan dat. :z

Ik denk dat ze snel genoeg een ander vinden. Een normale instelling heeft wel een second in command die de hoed van de rand weet en het van hem over kan nemen. Er zal wel iets van vertraging zijjn, maar ik denk niet dat er een man overboord is. Afgezien van de letterlijke zin dan. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja er zullen inderdaad wel genoeg redenen achter zitten... sowieso is die vent een beetje raar bezig in dat IRC Logje..

ik denk niet dat het echt schadelijk is voor php (zie de post van -nme-)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit is wel 100% serieus:
interne memo op PHP.net
Please do not reply to this email.

--Jani

p.s. Delete my CVS account. I have no use for it anymore
Slashdot.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 09-09 17:18
stond al in TS!

[ Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 30-07-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, als je als developer in enkele seconden besluit te stoppen met de ontwikkeling van een opensource product waar een Israëlisch bedrijf achter staat, omdat de VS van haar vetorecht gebruikt maakt, dan zitten er volgens mij wel wat draadjes los.

Maarja, hij mag het natuurlijk helemaal zelf weten :)

So long, and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

och, niemand is onmisbaar...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Dit laat zien hoe mensen slecht onderscheid kunnen maken tussen verschillende zaken. Zend heeft naar mijn weten (misschien weet Jani Taskinen meer dan ik) niks te maken met de oorlog, of de bombardementen. Als Finland besluit Zweden te bombarderen, dan is er toch ook geen reden om Jani dat kwalijk te nemen?

Wat een prutser dus. Maar goed, ook zonder Jani is er PHP.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:08
Lekker professioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Zo lang er mensen zijn met dit soort gedachtengangen en beweegredenen zal er ook oorlog blijven.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mellon schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:35:
Wat een prutser dus. Maar goed, ook zonder Jani is er PHP.
Zoals ik al zei: er zal echt wel meer spelen dan een simpel non-causaal verband. Waarom hij echt opgestapt is? Geen idee, en I couldn't care less. Als hij vrolijk wordt van opstappen moet ie dat vooral doen. Zijn "reden" geloof ik echter zonder meer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is ook niemand wat verplicht, hij heeft zich jarenlang voor anderen ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Hij heeft PHP niet in z'n eentje gemaakt hoor.

http://nl3.php.net/credits.php

Daar staat 'ie trouwens alleen bij het "quality assurance"-team, of hebben ze hem bij de andere functies al weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij was lead developer van een paar belangrijke onderdelen van het project, niet het hele project. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
seamus21 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:42:
Zo lang er mensen zijn met dit soort gedachtengangen en beweegredenen zal er ook oorlog blijven.
Helaas maar al te waar.

Op zich begrijp ik zijn opgegeven reden wel. De achtergrond van de huidige acties in de gazastrook en in Libanon zijn op het eerste gezicht erg onredelijk en daarom lijkt het verbazingwekkend dat er niet sterker tegen opgetreden wordt vanuit de internationale gemeenschap.

Maar die mensen die daarover gaan, weten dat het niet zo éénvoudig ligt. Ontvoering van militairen is een feitelijke aantasting van de staatsrechtelijke soevereiniteit en daarmee een formele legitimatie.

[ Voor 52% gewijzigd door StevenK op 30-07-2006 18:07 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we de politieke discussie voeren waar dat hoort; in Nieuws, Sport, TV & Muziek. :)

Verder snap ik zijn gedachtengang wel, maar ik zie niet hoe dat reden voor het opstappen kan zijn. Het is overduidelijk een excuus om de echte reden te verhullen, er zal wel iets meer spelen. En nogmaals, de echte reden boeit me niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Leuke kerel zeg :r
Bekrompen visie botvieren op iets wat er totaal niet mee te maken heeft, een grote bek opentrekken en dan ook nog zulke dingen gaan roepen in je 'afscheidsbrief':
If someone doesn't, I could not care less. Take care.
Als ik daar werkte, zou ik blij zijn dat ie opgerot is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 02:04

aex351

I am the one

pEeDy16 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:32:
Leuke kerel zeg :r
Bekrompen visie botvieren op iets wat er totaal niet mee te maken heeft, een grote bek opentrekken en dan ook nog zulke dingen gaan roepen in je 'afscheidsbrief':

[...]

Als ik daar werkte, zou ik blij zijn dat ie opgerot is :r
Je kent hem geeneens, dus wie heeft nou een bekrompen visie. Jij gaat af op een "nieuws bericht".

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

(zonder enige notie van diepere achtergrondinfo)

php is toch van zend, dus die gozer werkt voor zend?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft zelf nog wat opheldering op Slashdot:
Here are some facts so everybody can stop guessing and hopefully we can put an end to this stupid thread. (although it has been amusing to see these analogies made between me and Linus :)

1. I did have that rant on IRC after coming from bar and reading the news about the UN security council's decision not to condemn the attack on the UN post. The channel was public so I don't hold it against anybody for posting the log.

Doing that I didn't really think anybody was listening, just using the (wrong) channel for getting some steam out. I apologize for the wrong choice of words in "fuck jews" where it should have been "fuck israel". And of course I mean the government of Israel when I say "I'm anti-israel". I have friends who are jews and it does not bother me at all. Hopefully they don't get offended by those remarks I made.. :(

2. I have been in Lebanon (1998-1999) serving as a peacekeeper for one year (+ one day :). In 2004 I served in Kosovo and currently I'm serving in Afghanistan.

3. In Lebanon I did NOT serve in the same post that was bombed. It was an OGL post and I served in UNIFIL. I don't personally know the fellow finnish peacekeeper that died. I know a lot of peacekeepers (from many countries too) and if any of them got killed, I'd feel as bad as if my brother/sister was killed.

4. I am not lead developer of anything. Neither are most of the people listed on zend.com that have this weird generated "CV" from CVS commits added to their profile. (I have complained about it to Zend people at least once :) Most of the work and energy I've spend on getting rid of bogus bug reports. And sometimes even fixing an odd bug here and there..

5. I did quit PHP the project but the bombing of the UN post was just some sort of "last straw". I've been trying to quit the project for a long time. Sounds like a bad habit? Yes, exactly. I just realized that how insignificant it all is. And I really need to concentrate on LIVING more. Hence the quitting. (PHP folks: PLEASE remove the CVS account..otherwise I might get tempted to direct my browser again to the bugs.php.net..). I tried NOT to provoke exactly these kinds of discussions by stating "Do not reply" and not stating what the last straw was. And here we are. :/

I have been shot at/near/over and pointed by guns by both IDF and some lebanese militia(s) and I can assure you that I don't have any warm feelings to neither party right now. Both have been/are killing innocent civilians (for different reasons) and I condemn both for causing the unnecessary deaths of 4 unarmed UN observers. Back in 1999 both sides attacked finnish UN posts. Nobody died just because of very good luck..now we run out of that luck.

Anyway, I'll go enjoy LIFE now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ah, typisch gevalletje ethanol dus :P

Whats new :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Sorry hoor maar als je het mij vraagt zit er wel intern wat in de knoop in je hoofd als je daar zo sterk over denkt op deze manier...

Wat voor verschil denkt ie in godesnaam dat ie maakt? :X

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SchizoDuckie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:48:
I did quit PHP the project but the bombing of the UN post was just some sort of "last straw".
Hij heeft dus meer redenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, PHP blijft waarschijnlijk gewoon kut :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sorry hoor maar als je het mij vraagt zit er wel intern wat in de knoop in je hoofd als je daar zo sterk over denkt op deze manier...X
Jij hebt vast het journaal-item met huilende UNIFIL-veteranen uit Nederland gemist. En dat zijn dan dus van die stoere landmacht-binken, die nu zitten te snotteren omdat 'hun' post twintig jaar later aan flarden geschoten wordt.

Hoe zal ik het eens netjes zeggen. Je weet niet half hoe sterk de banden met een bepaald gebied of volk kunnen zijn. :X

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:16
Sorry hoor maar als je het mij vraagt zit er wel intern wat in de knoop in je hoofd als je daar zo sterk over denkt op deze manier...

Ik vind het wel prinipieel wat ie doet. En zeg nou zelf. Ze zijn daar in en rond Israel al zo lang aan het proberen elkaar van kant te maken dat ze zelf niet eens meer weten wie er nou begonnen is. Palestina werd 50/60 jaar terug ook zo maar even van de kaart geveegd omdat er een land moest komen waar de Joodse medemens moest kunnen wonen. Hoe zal jij je voelen als Palestijn? Zelfde geld voor een Israeli, eindelijk een land na al die eeuwen waar jij en je nageslacht "veilig" is. Ook iets om met hand en tand te verdedigen.

En ten dele begrijp ik het Palestijns verzet wel, want die lui worden in Israel dus echt als 2de rangs burgers behandeld. Ok, het zijn nog geen holocaust achtige praktijken, maar helemaal fris is het ook niet. Aan de andere kant, welk normaal mens knoopt een lading explosief op zijn lichaam en trekt in een volle bus/kroeg aan de ontsteker. Duidelijk gevalletje van een pot die een ketel verwijt zwart te zien.

Kortom, weer een geweldig voorbeeld van extern ingrijpen van de VN (of haar voorganger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Hij heeft natuurlijk wel gelijk met zijn anti-Israel standpunt (op dit moment, maar ik volg hem zeker niet met 'nuke Israel' enz). Zie net weer dat ze 50 doden op hun geweten hebben en dat er veel kinderen en vrouwen (en mannen, dat is net zo erg) onder de doden zijn. Israel kan dit alleen doen, omdat Amerika het toestaat. Het hypocriete gedoe van Amerika dat ze erg geschokt zijn... tsja, wat verwacht je dan? Amerika staat de aanvallen zelf toe, dan vallen er natuurlijk doden.

Anyway, ik vind dat hij wel overtrokken reageert. Als ik Jani Taskinen was, dan had ik mijn invloed aangewend om een bericht op de php-site te krijgen over het onderwerp. Opstappen tref je meer mensen mee dan alleen zijn doelgroep. Bovendien is niemand onvervangbaar, dus ik vraag me af wie hij er nu het meest mee heeft. Maar zoals anderen al zeggen, er zal wel meer achter zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door T.T. op 31-07-2006 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Maar hij geeft dus aan dat hij zelf helemaal niet de lead developer is van PHP. Zou dat alleen zijn om er wat makkelijker vanaf te komen, of heeft hij zich echt bijna alleen met bugfixen beziggehouden?

Ik ben wel benieuwd of dit gevolgen heeft, wat ik wel betwijfel. Misschien is het zelfs wel goed, als ie er al zo lang vanaf wil. Wat nieuwe lui die er nog veel mee willen doen en verbeteren is niet verkeerd.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1