[XP] Gefragmenteerd bestand, maar onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Na het defragmenteren van mijn c:\ met de standaard tool van MS, krijg ik volgend overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Stickie/Got/overzicht.JPG

Fijn! ziet er goed uit, en die niet gedefragmenteerde files, dat is een oude backup dus die kunnen weg :)
Alleen vind ik ze onmogelijk terug :? Standaard windows-search levert niks op, zowel op *.gho, *.ghs, ghost, en alles groter dan 1GB... niks
De trukendoos opengetrokken; door middel van folder size shell extension op zoek gegeaan naar ruimtevretende dirs... niks. Gezocht via knoppix... niks
conclusie: die bestanden heb ik al lang geleden gewist 8)7 Dan maar opnieuw gedefragmenteerd; resultaat: je raadt het: 2 niet gedefragmenteerde bestanden, en een hele hoop rode balkjes :(

Iemand enig idee hoe ik óf defrag wijsmaak dat het bestand al lang weg is óf het bestand weervind zodanig dat ik het kan verwijderen óf het gewoon ineens kan verwijderen :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat het niet gewoon nog in de C:\RECYCLER ergens oid?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je chkdsk al eens uitgevoerd?

• the_stickie
nope, spijtig genoeg niet :(
Volgens mij is hier echt wat vreemds aan de hand; Windows is ook gewoon 3GB aan schijfruimte kwijt terwijl nergens een spoor te bekennen is van de bestanden :( Tools geven afhankelijk van hoe ze de gebruikte ruimte berekenen (files tellen danwel totale ruimte -beschikbare ruimte) verschillende waarden weer. In bijv Sisoft Sandra zie ik beide waarden :D
chkdsk en disk cleanup hebben ook al geen verschil gemaakt.

Imho is er dus erens iets mis met de filtable, op een dusdanige manier dat windows het zelf niet kan fixen. Zijn hier andere tools voor? Of kan ik handmatig in die tabellen gaan rommelen?

Om volledig te zijn nog wat bijkomstige info: winxp pro sp2 alle updates, C (24GB, NTFS) op IDE hdd (maxtor 200GB). Ik werk altijd als admin. De nodige opties om alle files te zien te krijgen onder XPzijn aan of uitgevinkt, ook vanuit een ander OS (knoppix) krijg ik de bestanden niet te zien, al ben ik wel zo stom geweest niet te controleren of de ruimteberekening daar dezelfde hickups vertoont. Das voor seffens ;)

[ Voor 9% gewijzigd door the_stickie op 30-07-2006 18:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vast al gedaan maar al met prullebakje de prullebak leeggemaakt? En iets van Norton draaien met een protected recyclebin?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
ja al leeggemaakt, en onder dos recycler folders weggehaald ook.
Geen Norton, die crap hoef ik niet ;)

• the_stickie
O-)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04

mr_petit

opperprutser

misschien staan de files in de system volume information folder ('k denk het niet, dan had je het imo met knoppix moeten vinden).
Misschien kan je nog een volledige disk error check draaien, en een andere defragmentatietool gebruiken, die met wat meer zaken om kan gaan dan de standaardtool (oodefrag e.d.)

"man is not truly one, but truly two,"

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
Ik zou dat programma even gebruiken. Zo krijg je een grafische lay-out van je hard-disk te zien, erg handig :)

• the_stickie
Metal schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:47:
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
Ik zou dat programma even gebruiken. Zo krijg je een grafische lay-out van je hard-disk te zien, erg handig :)
zoals gezegd zie ik met een dergelijke tool niks terug van de "verloren" 3GB: de files taan er immers niet!
mr_petit schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:42:
misschien staan de files in de system volume information folder ('k denk het niet, dan had je het imo met knoppix moeten vinden).
Misschien kan je nog een volledige disk error check draaien, en een andere defragmentatietool gebruiken, die met wat meer zaken om kan gaan dan de standaardtool (oodefrag e.d.)
Niet in system volume information (ik moet teoeven dat ik hier nog niet specifiek gezocht had) Defragtool probeer ik nu meteen :) (die oodefrag een beetje goed?)

edit: oodefrag zag ook de evrdwenen ruimte, maar gaf me wel een exact pad van waar de bestanden gestaan hebben. (gewoon in de root eig). dmv del-commando met het exacte pad geprobeerd: een error (iets met invalid file reference oid) en... geslaagd _/-\o_

thx aan allen :)

[ Voor 13% gewijzigd door the_stickie op 01-08-2006 07:50 ]

Pagina: 1