Toon posts:

Dreamweaver VS Golive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor webdesign werk ik nu wat met Dreamweaver, maar er is ook nog GoLive. Aangezien ik voor webdesign ook veel met photoshop werk leek het me misschien handig één systeem te hebben en Golive te gaan gebruiken. Maar voordat ik me daaraan waag zou ik willen weten of het de moeite wel waard is, is GoLive gelijk of beter of misschien slechter als Dreamweaver... op internet het ik al gezien dat ze een beetje gelijk opgaan, maar het zijn altijd algemene tests.
Mijn vraag is dus wat voor mij het beste zou zijn. Ik werk het liefst in de layout weergave, weet ook wel wat van HTML, maar dat zijn meer wat aanpassingen die ik doen van hetgene wat ik in de layout weergave gemaakt heb, daar doe ik verder het meeste mee. Wel werkt ik zoveel mogelijk met CSS al heb ik ook wel als opbouw sites met frames.

Zou het in mijn situatie verstandig zijn om over te stappen op Golive of kan ik beter verder gaan met Dreamweaver, dus wat zijn de voor - en nadelen ?
Ik hoop dat mensen met wat ervaring in beide mij hierbij kunnen helpen.

Verwijderd

Als ik even snel iets 'wysiwyg' wil doen, gebruik ik nvu. Is erg simpel :) en gratis :) en dan hoef je tenminste niet zo'n duur programma als Dreamweaver of Golive aan te schaffen. Ik heb overigens geen ervaring met Dreamweaver of Golive.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Macromedia is overgenomen door Adobe, dus Dreamweaver is nu van dezelfde fabrikant. Ik zie alleen de connectie niet; design en coderen zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar, als er een integratie is tussen GoLive en Photoshop, net als Photoshop en Image Ready, dan kan het misschien je productiesnelheid opvoeren. Ik denk dat het qua functies elkaar niet veel zal ontlopen.