Hallo:),
Ik ga binnenkort weer beginnen aan een studie en aangezien me oude laptop bij het minst geringste witte vage beelden gaat geven, wordt het tijd voor een nieuwe laptop
.
Ik heb een klein beetje hulp nodig met de keuze, ik wil graag een intel centrino, geen celeron vanwege lawaai en accu etc etc. en ook geen AMD want op laptop gebied heb ik daar geen goede ervaringen mee.
Ik liep vandaag in Den Haag de media markt en MyCom binnen en daar zag ik 2 aardige laptops staan, ik zal de laptop meeredeels gebruiken voor office doeleinden(90%) en af en toe een mmorpg spelen (10%).
De laptops:
Media Markt had:
Toshiba Sat. A100-252
Cpu. Centrino 1.6 ghz solo core T1300 (FSB 766mhz)
Mem. 1GB DDR2 (533mhz)
HDD. 100GB 5400rpm
Videokaart Onboard chipset intel 945GM 128Mb gedeeld
Accu. 3.5 uur
Prijs € 849,00
En MyCom had:
Toshiba Sat. A110-225
Cpu. Centrino 1.6 Duo Core T2050 (FSB 533mhz)
Mem. 512 DDR2 (533mhz)
HDD. 80GB 5400rpm
Videokaart. Onboard Intel 945GM 128mb gedeeld
Accu. 3.5 uur
Prijs: € 899,-
Ik zou graag een klein beetje advies willen hebben hierover want ik ben ook langs meerdere winkels geweest, maar ik heb nu wel 50 laptops gezien, en het verward me nu allemaal.
Heb nog een paar kleine vraagjes die de verkoper niet wist te beantwoorden:
1. Bij de single Core is de FSB hoger, is dat beter en is dat normaal dat de FSB lager is bij duo core?
2. Bij de single Core 1.6 ghz is dat even snel als een duo core 1.6 ghz? of is het bij een duo core 2x 1.6 ghz?
3. Is het verstandiger om een duo core te nemen met name voor Vista?
Dit waren me vragen, ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.
Alvast bedankt!
edit: waarin merk je echt verschil tussen solo core en duo core? wat is verschil in de T xxxx nummers?
Ik ga binnenkort weer beginnen aan een studie en aangezien me oude laptop bij het minst geringste witte vage beelden gaat geven, wordt het tijd voor een nieuwe laptop
Ik heb een klein beetje hulp nodig met de keuze, ik wil graag een intel centrino, geen celeron vanwege lawaai en accu etc etc. en ook geen AMD want op laptop gebied heb ik daar geen goede ervaringen mee.
Ik liep vandaag in Den Haag de media markt en MyCom binnen en daar zag ik 2 aardige laptops staan, ik zal de laptop meeredeels gebruiken voor office doeleinden(90%) en af en toe een mmorpg spelen (10%).
De laptops:
Media Markt had:
Toshiba Sat. A100-252
Cpu. Centrino 1.6 ghz solo core T1300 (FSB 766mhz)
Mem. 1GB DDR2 (533mhz)
HDD. 100GB 5400rpm
Videokaart Onboard chipset intel 945GM 128Mb gedeeld
Accu. 3.5 uur
Prijs € 849,00
En MyCom had:
Toshiba Sat. A110-225
Cpu. Centrino 1.6 Duo Core T2050 (FSB 533mhz)
Mem. 512 DDR2 (533mhz)
HDD. 80GB 5400rpm
Videokaart. Onboard Intel 945GM 128mb gedeeld
Accu. 3.5 uur
Prijs: € 899,-
Ik zou graag een klein beetje advies willen hebben hierover want ik ben ook langs meerdere winkels geweest, maar ik heb nu wel 50 laptops gezien, en het verward me nu allemaal.
Heb nog een paar kleine vraagjes die de verkoper niet wist te beantwoorden:
1. Bij de single Core is de FSB hoger, is dat beter en is dat normaal dat de FSB lager is bij duo core?
2. Bij de single Core 1.6 ghz is dat even snel als een duo core 1.6 ghz? of is het bij een duo core 2x 1.6 ghz?
3. Is het verstandiger om een duo core te nemen met name voor Vista?
Dit waren me vragen, ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.
Alvast bedankt!
edit: waarin merk je echt verschil tussen solo core en duo core? wat is verschil in de T xxxx nummers?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 16:49 ]