Toon posts:

1 x tekst wijzigen voor elke pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een n00b vraag (wat zou het?), maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik het zal aanpakken.

Ik heb 150 lijsten met allemaal dezelfde kop/voettekst. Ik heb 1 x zo'n lijst gemaakt, en telkens een kopie gemaakt voor een extra lijst. Achteraf bleek dit niet zo slim, want onlangs moest iets gewijzigd worden in die kop/voettekst :|
Geen catastrofe, maar echt blij was ik er ook niet mee.

Met bv CSS kun je mooi tekst vanuit 1 plek opmaken, dat pas ik toe. Maar hoe zit het met de tekst zelf? Ik heb begrepen dat het met bv een database kan, echter, hier heb ik 0,0 verstand van.
Kan het ook op een eenvoudige manier?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Simpele PHP opstelling, en als dit niet ondersteund wordt kan je nog shtml gebruiken dacht ik, daarmee kan je namelijk includes maken.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:46:
Wellicht een n00b vraag (wat zou het?), maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik het zal aanpakken.

Ik heb 150 lijsten met allemaal dezelfde kop/voettekst. Ik heb 1 x zo'n lijst gemaakt, en telkens een kopie gemaakt voor een extra lijst. Achteraf bleek dit niet zo slim, want onlangs moest iets gewijzigd worden in die kop/voettekst :|
Geen catastrofe, maar echt blij was ik er ook niet mee.

Met bv CSS kun je mooi tekst vanuit 1 plek opmaken, dat pas ik toe. Maar hoe zit het met de tekst zelf? Ik heb begrepen dat het met bv een database kan, echter, hier heb ik 0,0 verstand van.
Kan het ook op een eenvoudige manier?
Je zou een header kunnen includen met php.

Edit: Te laat

Verwijderd

Je moet gewoon een server-site taal gebruiken om die lijsten (markup + inhoud) te genereren. Dat kan op talloze manieren. De inhoud kan bijvoorbeeld uit een database komen, of uit een platte-tekstbestand, of uit een XML-bestand.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

zonder serverside-taal kan je het ook met een klein beetje javascript doen, of een teksteditor gebruiken die in meerdere bestanden stukken tekst kan zoeken en vervangen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is dus het probleem, ik zit bij Planet Internet Maar die ondersteunen dus niets?
PHP, ASP, CGI worden niet ondersteund
Scripts nee
MS Frontpage extensies nee
Database nee

Ik zal eens kijken of ik de aangedragen oplossingen kan toepassen.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Planet internet ondersteunt geen databases, serverside talen etc. Een optie is, om andere hosting te nemen. Dat hoeft niet meer te kosten dan 20 euro per jaar, inclusief domein.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Iframes gebruiken geen optie?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
<title>Pagina 1</title>
</head>
<body>
<iframe src="header.html" border="0" height="200" width="100%"></iframe>
Tekst
<iframe src="footer.html" border="0" height="200" width="100%"></iframe>
</body>
</html>

Verwijderd

HandyFile Find & Replace. Zoekt en vervangt in meerdere bestanden. Heb ik ook ooit gebruikt om een website met veel pagina's te wijzigen.

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
als je echt geen server-side taal ondersteuning hebt, kun je ook nog uitwijken naar een javascript "oplossing":

<script src="footer.js" type="text/javascript"></script>

en daarin zet je dan iets van...

document.write('<p>');
document.write('dit is een footer-tekst');
document.write('</p>');

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
Je zou ook een ontwikkelings-side oplossing kunnen zoeken. Zoals bijv. Templates van Dreamweaver. Als je dan de template aanpast, worden alle bestanden die die template gebruiken ook aangepast.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Speedener schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:55:
Je zou ook een ontwikkelings-side oplossing kunnen zoeken. Zoals bijv. Templates van Dreamweaver. Als je dan de template aanpast, worden alle bestanden die die template gebruiken ook aangepast.
Naast Templates kent Dreamweaver ook 'Library Items' oftewel, vaste code brokken die in een pagina ingevoegd worden en centraal aangepast, zodra je zo'n Library Item veranderd, veranderd ook overal waar dit toegepast is ... het is hiervoor wat efficienter toepasbaar dan de hele template te kiezen (de Template optie is dan weer wel voor vaste pagina-indelingen... een template kan overigens zelf ook weer Library-Items bevatten)

Ik zou overigens voor dit probleem toch kijken naar een 'search & replace' over multiple documenten.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 31-07-2006 17:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
basis

<?php
require ("header.php");
?>
blabla html
<?php
require ("footer.php");
?>
Pagina: 1