Toon posts:

Nvidia 7800GS overclockmogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik vroeg me af hoever ik me videokaartje van PNY 7800GS kan overclocken.

De standard snelheden zijn 375mhz GPU en 1200mhz MEM.

Ik heb hem nu draaien op 400mhz niet dat veel uitmaakt maar lijkt alwel beter :)

Hij verder nog vlekkeloos gedraaid met 450mhz 1320mhz.

Alleen kan de GPU temp checken. (Iemand nog een programma die zowel mem als gpu kan zien?

Als je de videokaart meer stroom geeft moet die ook beter werken heb ik gehoort.

Een programma van asus kan dat wel. Ik heb zelf RIVATUNER gebruikt voor het overklokken.
Weet iemand verder daar nog een goed programma voor?

En wat zouden mijn maximale waarden zijn voor dit kaartje met standard koelling wat wel goed is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Geen enkele videokaart heeft een mogelijkheid de temperatuur van het geheugen te checken.
Een videokaart heeft tegenwoordig al snel acht chips, welke dan allemaal een tempsensor zouden moeten hebben. Dat is niet te doen.

Verder is het onmogelijk te zeggen in hoeverre jouw kaart overklokbaar is. Dit verschilt per kaart, per systeem, per gebruiker. Het enige wat je kunt doen is de kaart van voldoende koeling voorzien en gaan.
Zodra je aan de max zit merk je dat gauw genoeg :)

Ervaringen van anderen vind je met behulp van de search en Google.

Neem tenslotte eens een kijkje in:
Het 7800GS Topic Deel 4
V&B FAQ » Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?

edit:
Welkom op GoT :w

[ Voor 43% gewijzigd door Rone op 30-07-2006 17:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gewoon uitproberen, er zijn geen vaste limieten aan hardware ;)

Zorg gewoon voor voldoende cq. agressieve cq. extreme videokaartkoeling, dat helpt een hoop want dan kan je ook veilig met het voltage spelen middels voltmodding.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe ver je kunt overklokken ligt bij iedereen weer anders. De ene chip kan het beter hebben dan de andere. Denk er ook aan dat je je kaart buiten specificaties gaat draaien en je chip meer warmte zal genereren. Dat _kan_ schadelijk zijn als je over de top gaat, maar voor het zover is merk je het wel aan allerhande fouten.
Neem zoals r00n zegt even de FAQ en het grote 7800 topic door. :)
RivaTuner is verder een prima programma voor dit soort geintjes.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.