[2003]Bij FTP internet stopt

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik heb een server hangen met Windows 2003 Web in Switchpoint. Deze draait in princiepe alleen als webserver.

Nu heb ik het probleem als ik met CuteFTP of ander FTP programma grote hoeveelheden data overzet dan na een tijd timed deze uit en is de server onbereikbaar.

Nu kwam ik erachter dat hierdoor de complete verbinding verbroken wordt met het net voor een tijd op de server zelf. Deze tijd is behoorlijk random en kan van enkele minuten tot een aantal uren duren. Dan herstelt de verbinding zichzelf.

De server zit direct aan een router 3COM switch waar ik geen toegang tot heb en alleen de windows firewall is ingeschakelt. Ik gebruik de standaard FTP van IIS. De eventlogs e.d. geven geen fouten.

Wie weet of die een fout is van IIS of dat het aan de router kan liggen waar deze achter zit?

Ik heb al gegoogled en op de mskb gezocht maar niks bruikbaars gevonden.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer eens iets als Serv-U, kun je IIS uitsluiten....

En waarom hangt er een router aan? (Windows nooit direct aan internet?)
Switchpoint is een DC ofzo?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Anti-XP schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:42:
Probeer eens iets als Serv-U, kun je IIS uitsluiten....

En waarom hangt er een router aan? (Windows nooit direct aan internet?)
Switchpoint is een DC ofzo?
Sorry ik bedoelde natuurlijk een switch, ik heb hier verder geen specificaties van nog... Het vreemde is dat de server wel lokaal te bereiken is daar, niet meer door internet. De internet verbinding valt gewoon weg, kan het soms zijn dat de firewall het teveel vind en alles dichtzet voor een bepaalde tijd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb ik in het verleden ook wel eens gehad, klant bleek een speedtouch like router te gebruiken die gewoont dichtslipt bij veel nat verkeer :|

sluit dat eerst maar eens uit, IIS zal denk ik het probleem niet zijn

A wise man's life is based around fuck you