Ik heb sinds vandaag mijn PC weer thuis staan, na een weekje ergens anders. Nou wilde ik hem aan gaan zetten en kwam al snel tot de conclusie dat hij niet wilde booten, laat staan posten. Ik zet hem aan, fans gaan draaien en na een tijdje ook het power-on lampje. Het ding wil beginnen met posten, maar schakelt zichzelf daarna al vrij vlot weer uit.
Na een paar keer proberen gaf het ding ineens een voltage-error aan... en sloot zichzelf daarna pas weer af
Na nog een paar keer aan en uitzetten kwam ik in de bios en zag het CPU voltage op 1,85v staan. Ik ding weer uit gezet, alle apparaten en dergelijke afgekoppeld, stekkers nagelopen, condensatoren bekeken en alles zag er verder prima uit.
Ik heb echt geen idee wat er nou mis mee eens, behalve dan dat voltage dat veel te hoog is.. ik gok zelf op een dood moederbord
Iemand nog suggesties?
Specs:
Asus A8N-E
Athlon 64 3200+ (Venice)
1 GB Ram (Kingston)
350 Watt Antec Smartpower
Ati Radeon X850 XT
Na een paar keer proberen gaf het ding ineens een voltage-error aan... en sloot zichzelf daarna pas weer af
Ik heb echt geen idee wat er nou mis mee eens, behalve dan dat voltage dat veel te hoog is.. ik gok zelf op een dood moederbord
Specs:
Asus A8N-E
Athlon 64 3200+ (Venice)
1 GB Ram (Kingston)
350 Watt Antec Smartpower
Ati Radeon X850 XT
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop