Nieuwe laptop/pc: binnenkort kopen of wachten op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Mijn huidige pc is aan vervanging toe. Nu de Duo 2 Core eindelijk is geintroduceerd is het erg aantrekkelijk binnen een aantal weken een nieuwe laptop/pc aan te schaffen.
Echter, ik verwacht dat Windows Vista over niet al te lange tijd (ik weet het, dit is erg discutabel) ook wordt uitgebracht. Het zal dan ongetwijfeld weer erg duur zijn om een exemplaar los aan te schaffen. Is het daarom niet verstandiger nog even te wachten met de aanschaf van een nieuw systeem zodat deze dan al pre-installed met Vista zal worden aangeboden? Volgens mij is dit ook een stuk goedkoper maar dat weet ik dus niet zeker.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je nu al een nieuwe bak nodig? zoja, dan kopen.
Heb je nu nog niet echt een nieuwe bak nodig? dan wachten.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38
Voor de aankoop van een laptop kun je misschien beter wachten: wordt veelal geleverd met het besturingssysteem en specifieke software die je maar moeilijk later te pakken krijgt (is dan waarschijnlijk ook weer niet geschikt voor Vista).

Voor een desktop speelt dit veel minder: gewoon nu zelf een in elkaar zetten met een Core 2 Duo, ben je niet afhankelijk van specifieke software van een bouwer en kun je gebruik maken van een systeem-onafhankelijke versie van nu WindowsXP, straks Vista. Deze vrijheid kost je wat extra, is het waard, zeker voor een 'Tweaker' zou dat zo moeten zijn. ;)

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

heehee, :p

Op Vista mag je nog wel effe wachten. Als je de laatste berichten leest, zit het er namelijk dik in dat die weer eens uitgesteld gaat worden.

Dus als je geen nieuwe pc nodig hebt binnen het jaar, dan kan je wachten, als 1 jaar te lang is, dan zou ik niet wachten want MS is niet zo betrouwbaar als het op release dates voor Vista aankomt.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan er ook op gokken dat MS 'upgrade coupons' gaat geven met laptops waar mee je gratis / goedkoper kan upgraden naar Vista dan hoef je niet helemaal te wachten en heb je toch het voordeel :P

(er is natuurlijk een kleine kans dat die coupons niet komen, maar dat lijkt me sterk eigenlijk)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt altijd wel wachten.. Neem een laptop met een videokaart welke in staat zal zijn Vista te draaien zodat je over 2 jaar (als Vista uit komt) Vista kunt kopen en installeren :P

🌞🍃

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet niet in hoeverre het echt wat zegt, had ook niet zoveel zin het meteen te testen ;) Maar op mijn laptop zat bij aanschaf een sticker Met WindowsXP logo en daaronder de tekst Vista Capable. MS kennende zul je wel aan wat voorwaarden moeten voldoen wil je zo'n sticker mogen plakken. Wat ^^ ook zegt, je kunt anders wel blijven wachten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Of je downloadt Vista bèta 2...

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op de meeste PC's die je nu koopt kan je toch wel vrij goed Vista draaien, behalve als je er een met een slechte videokaart koopt.

Zo heb ik Vista Beta2 getest op mijn systeem (AMD Athlon 64 3200+, 1GB RAM en een ATi 9800PRO) en dat werkte eigenlijk behoorlijk goed, zelfs met Aero. En de final release zou dus alleen maar sneller moeten lopen. Ik heb hier de 32bits versie op getest, en de 64bits zou dus ook al weer een stukje sneller moeten gaan.

Ik zou persoonlijk nu gewoon een goede PC/Laptop kopen met een vrij goede videokaart (minimaal 256MB dedicated), een gigabyte of meer geheugen en qua CPU lukt het toch wel met Vista, behalve als je nu een CPU gaat kopen van een jaar terug ofzo.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wanneer staat vista nu gepland? December nog?

De NL versie dan nog wat later en eigenlijk wil je ook wachten op een setje goede drivers. Dan ben je bijna in de zomer 2007..

Ik wacht in elk geval nog wel ff maar dat hangt ook af van hoeveel noodzaak je nu hebt om te upgraden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Hoe zit het prijstechnisch? Betaal je minder (extra) voor het OS (lees Vista) wanneer het reeds is geinstalleerd op de pc in vergelijking met de aanschaf van een los exemplaar? Zo ja, hoe groot is dit verschil?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij Home is het voor een upgrade licentie 94 euro en voor de OEM (bij pc gelevert) 80 euro, niet echt het verschil waard dus :)

(OEM kan je ook op andere pcs gebruiken, niet volgens de voorwaarden van M$, maar volgens de nederlandse wet wel als het goed is, zei iemand in een reactie op tweakers)

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Pc-bouwers stoppen Vista-coupon bij nieuwe systemen

Kijk, dan is deze vraag ook geen issue meer.

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Toch even ter info:

Prijzen Windows Vista uitgelekt
Door een foutje op de Canadese Microsoft site zijn de prijzen van het aankomende besturingssysteem, Windows Vista, uitgelekt. Zoals we gewend zijn van Microsoft zullen er vele verschillende versies zijn die weer onder te verdelen zijn in twee categorieën: Full Versions en Upgrade Versions.

De onderstaande prijzen zijn in US dollars.

Full Version
Vista Ultimate $450
Vista Business $341
Vista Home Premium $269
Vista Home Basic $233

Upgrade Version
Vista Ultimate Upgrade $269
Vista Business Upgrade $224
Vista Home Premium Upgrade $179
Vista Home Basic Upgrade $116

Bron: ZDnet

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Is dit thans al algemeen in het geval je een nieuwe pc/laptop koopt?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Ik vind 1 ding zo misleidend aan die windows VistaCapable sticker. Het geeft aan dat de hardware geschikt is maar zegt niks over de drivers. Heb het op mn laptop (A6T) geprobeerd en bijna alles draaide. Toch vind ik dat als je zo'n sticker op je machine wilt als fabrikant dat je dat alleen mag wanneer je ook daadwerkelijk beta drivers voor vista hebt...

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
middelburg schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:19:
[...]

Is dit thans al algemeen in het geval je een nieuwe pc/laptop koopt?
Dat vroeg ik me ook af. Zijn er al mensen die onlangs een nieuwe pc/laptop gekocht hebben waarbij er een coupon was bijgeleverd?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Bij mij niet, aankoop was dan ook nog voor het nieuwsbericht op t.net.

Verwijderd

Als je student bent kun je via SURFspot of scholier school goedkoper krijgen. Windows voor ~20 € aan kopen.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 10:44 ]

Pagina: 1