Toon posts:

dvd speler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een DVD speler halen maar ik zit te twijfelen tussen een stand alone DVD speler en een inbouw dvd speler die ik dan via mijn videokaart of MPEG kaart aansluit op mijn TV???
Het gaat mij dan vooral om kwaliteit.
En of er verschil is tussen DVD kijken met je video kaart of een MPEG kaart??

thx

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Als je voor beeld/geluid-kwaliteit gaat moet je zeker voor een stand-alone speler gaan!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

ja dan hoor je tneminste ook niet die teringcomputer zo zuisen...

Verwijderd

voordeel van een goede, merk stand-alone speler : RGB

ik heb zelf de sony s335 en deze voldoet helemaal aan mijn wensen >:)

Verwijderd

Ja, ik heb de Sony dvp-S535 en ik ben er zeer tevreden over, de beeldkwaliteit is zeer mooi en de geluidskwaliteit ook (helemaal icm met de receiver, maar daar hebben we het nu niet over). Ik heb ook dvd gekeken via m'n pc, maar dat vind ik niets en via de tv-out heb je toch een slecht signaal. Ik zou dus voor een stand-alone speler gaan, zolang het maar een merk is, en niet zo'n alles-in-een apparaat, want die zijn kwa beeld- en geluidskwaliteit wel slecht!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09

JT

VETAK y0

Ik heb een Radeon met vid-out en een dvd en ook een standalone speler. Het verschil is niet geweldig groot, maar het is er wel duidelijk. Waar ik me het meest aan stoorde was de helderheid, die was van me standalone wel goed, maar van de pc-dvd niet echt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

dan heb je een slechte tv of stand-alone speler JT.

goede stand-alone spelers hebben RGB en dats is vele malen beter dan de composite of s-video van de radeon.

Verwijderd

Ga voor een standalone.

Ik heb zelf een tijdje terug een DVD-Rom speler gekocht en vond DVD wel zo rulen dat ik het eigenlijk op me TV wilde zien. Aangezien mijn TV te ver weg staat van mijn PC heb ik toen een standalone gekocht(pioneer DV-535) en sindsdien doet mijn DVD-Rom niet zo veel meer :(

GRTZ

Verwijderd

Hmmm... ik moet toch zeggen dat ik erg tevreden ben met m'n DXR3 (Hollywood+) kaartje in combinatie met SBLive1024 (zeker als je het vergelijkt met de TV-out kwaliteit van m'n V7100).
Als je je computer een beetje 'verdekt' opstelt en stille fans e.d. hebt heb je van het gesuis niet zo veel last.

Mark.

Verwijderd

Er zit dus veel verschil in een tv-out (v7100) en zo'n hardware DVD kaart. Ik heb namelijk ook zon asus. Vind hem nog wel redelijk goed met divx. Als ik ooit een dvd voor de pc koop moek dus wel eentje nemen met hardware kaart?
Pagina: 1