Toon posts:

Sateliet internet in Nigeria

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een aantal dingen die ik probeer uit te zoeken maar ik kom niet echt verder.
Mijn vader zit nu 1 jar al in Nigeria en hij heeft net een nieuw project aangenomen waardoor het er naar uitziet dat hij er nog wel even blijft, er is alleen 1 nadeel, er is slecht internet waar hij nu zit, dat moet hij met andere mensen delen enzo, hij wilt op zijn nieuwe project dus niet afhankelijk zijn van andermans internet, dus vroeg hij aan mij of ik het een en ander uit wou zoeken.

Ik ben dus gaan zoeken en heb al aardig wat gevonden, zo lijk het VSAT systeem wel iets voor mijn vader, want hij hoeft niet echt grote dingen te downloaden af en toe een groot PDF'je maar niet meer als 10 MB. Ook download hij geen muziek ofzo, het gaat hem er gewoon om dat hij altijd kan mailen en internetten als het nodig is.

Wat mijn directe vraag nu is, hoe kijken jullie naar dit probleem en hebben jullie misschien een andere mening over dit op te lossen probleem. Hebben jullie ervaring met VSAT?

Alvast bedankt voor de suggesties

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hoeveel partijen heb je al gevonden die internet toegang via satteliet kunnen leveren?

Volgensmij doen inmarsat en teleglobe (nu overgenomen door VSNL) ook iets in die business. En misschien kan MCI/Verizon je ook helpen hier voor Afrika.

Er zijn dacht ik 2 type oplossingen. Waarbij de ene de upstream niet via de satteliet laat lopen maar via dailup of iets in die richting wat het misschien niet optimaal geschikt maakt voor Nigeria. Een oplossing waarbij up- en downstream via de satteliet gaan is misschien handiger. Dat maakt je onafhankelijk van lokale telefoonlijnen en ISP's om in te bellen voor je upstream verkeer.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 13:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot nu toe BySky gevonden en 2connect ook.
Die leveren ook een totaal paket, ik zal eens achter jou tips aan gaan, het plaatje van upstream via dail up is geen oplossing denk ik het is erg lastig om dat daar voor elkaar te krijgen.

Bedankt en misschien heb je nog meer tips?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eutelsat doet ook internet via de Sat, onder de naam D-STAR broadband, Deze apparatuur is ook in Nigeria te koop

http://www.eutelsat.com/products/1_2_1.html

Verwijderd

Ik woon en werk sinds begin dit jaar in Nigeria (Lagos, VI) en het hotel waar ik verblijf gebruikt ook deze technologie voor de klanten.

Neem hier even een kijkje, ze bieden ook pakketten aan voor particulieren: http://www.hyperia.com/default.htm

Redelijk stabiel, niet echt supersnel. Maar als ik je post zo lees maakt dat niet zo veel uit.

Succes. :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 23:02
Even wat ervaringen met VSAT:

-Voipbuster/Skype werken niet (ping is te hoog (rond de 2-4 seconden is niet ongewoonlijk)
-Online-gamen lukt ook niet
-Als je veel snelheid wilt kan dat gewoon maar gaat wel geld kosten
-Check even of je schotels mag importeren, in sommige landen heeft het lokale telecombedrijf monopolie.
-2 Way satteliet is echt de way-to-go. Met 2kbyte/s een bestandje uploaden word je niet vrolijk van

[ Voor 14% gewijzigd door 0fbe op 30-07-2006 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:03:
Even wat ervaringen met VSAT:

-Voipbuster/Skype werken niet (ping is te hoog (rond de 2-4 seconden is niet ongewoonlijk)
-Online-gamen lukt ook niet
-Als je veel snelheid wilt kan dat gewoon maar gaat wel geld kosten
-Check even of je schotels mag importeren, in sommige landen heeft het lokale telecombedrijf monopolie.
-2 Way satteliet is echt de way-to-go. Met 2kbyte/s een bestandje uploaden word je niet vrolijk van
Tim, bedankt voor je ervaring.

Even een paar vragen erover, skype hoeft niet en game ook niet, het importeren zal geen probleem geven, echter je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal, er is een 1024 down en 256 up te krijgen voor een normale prijs, maar jij zegt dat het maar met 2kbyte/s gaat? Of bedoel je dit niet?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hij bedoelt dat je geen systeem wilt hebben met upload via dial-up ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:46:
[...]

Tim, bedankt voor je ervaring.

Even een paar vragen erover, skype hoeft niet en game ook niet, het importeren zal geen probleem geven, echter je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal, er is een 1024 down en 256 up te krijgen voor een normale prijs, maar jij zegt dat het maar met 2kbyte/s gaat? Of bedoel je dit niet?
Hij bedoeld dat als je de up via een inbelverbinding laat lopen dat het dan zo traag is.
Hij raadt je down en up via sattaliet aan :)

• 0fbe
Orion84 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:49:
Hij bedoelt dat je geen systeem wilt hebben met upload via dial-up ;)
Wat Orion84 zegt dus. Mocht je nog meer vragen hebben laat het even weten. We hebben zelf VSAT in Ethiopie. (waar ze trouwens al het internet ook het lokale ADSL en Dial-UP via een Satteliet doen)

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:19:
[...]

Wat Orion84 zegt dus. Mocht je nog meer vragen hebben laat het even weten. We hebben zelf VSAT in Ethiopie. (waar ze trouwens al het internet ook het lokale ADSL en Dial-UP via een Satteliet doen)
Oke, dan zal ik eens een paar vragen op je af vuren,

is de snelheid van jou VSAT verbinding redelijk tot goed te noemen? Heb je daarbij ook nog last van storm enzo? Duurt het lang om een verbinding tot stand te brengen? Wat kost het daar in Ethiopie? Zit je via een nederlandse maatschapij? Zo ja, welke?

Alvast bedankt voor je antwoorden.
Tom

• 0fbe
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:28:
[...]

Oke, dan zal ik eens een paar vragen op je af vuren,

is de snelheid van jou VSAT verbinding redelijk tot goed te noemen? Heb je daarbij ook nog last van storm enzo? Duurt het lang om een verbinding tot stand te brengen? Wat kost het daar in Ethiopie? Zit je via een nederlandse maatschapij? Zo ja, welke?

Alvast bedankt voor je antwoorden.
Tom
De snelheid is iets minder dan bij ADSL (1mbit / 12 voor realistische rate)
Storm niet, bij sneeuw zou je er wel last van kunnen hebben (alleen valt die niet in Ethiopie) bij regen kan de ontvangst ook wat minder worden.

We zitten bij http://www.maqsat.com/ (dat een nederlands bedrijf is) Het grondstation van ze staat in Amsterdam. Ze leveren voice en internet in heel Afrika. Prijzen weet ik zo niet (ik geef advies en installeer de rekeningen gaan niet via mij)
Pagina: 1