Toon posts:

Bose

Pagina: 1
Acties:
  • 2.272 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bose

Overal lees je verhalen van mensen die bose maar niets vinden, en dat mag.
Maar nu eens iets positiefs, naar aanleiding van 20 jaar ervaring met Bose.
Laat ik dit zeggen Bose maakt veel producten die waar maken wat ze zeggen en dan heb ik het alleen over de luidsprekers omdat ik daar zelf ervaring mee heb.
Ik durf te zeggen dat er nergens ter wereld een luidspreker fabrikant is die zulke robuuste speakers maakt als Bose.
Als het van die goedkope rommel is, waarvan de speakers zijn gemaakt leg mij dan eens uit waarom een bose speaker dan zo lang enorm zwaar belastbaar is en blijft?
Ik heb heel veel verschillende merken luidsprekers gehad. Kef, B&w, Motional feedback van philips,
Mordaunt Short, Rel subwoofers , Jbl en dan gewoon duur spul, maar als ik de versterker opendraai dan beginnen als eerste de woofers te klappen en te vervormen en dat is iets wat ik nog nooit met een Bose heb meegemaakt,
Ik vind het ongelofelijk knap dat een 13 cm woofer in bv een basmodule van klein formaat zo'n enorme bas kan geven en dat heb ik bij geen enkel ander merk gehoord.
En op grond van persoonlijke smaak kun je op jou luisterervaring nooit zeggen voor een ander wat goed klinkt en niet goed klinkt, iedereen ervaart geluid anders en wat voor jou mooi klinkt hoeft voor een ander niet zo te klinken en andersom.
Voor mij is er op grond van mijn persoonlijke smaak geen fijnere speaker dan een bose 901, alleen moet je net als bij andere speakers gewoon goed opstellen en daar d tijd voor nemen, dan haal je uit een bose speaker muziek en niet zomaar geluid.

En dat wilde ik even kwijt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:45:
Bose

Overal lees je verhalen van mensen die bose maar niets vinden, en dat mag.
Maar nu eens iets positiefs, naar aanleiding van 20 jaar ervaring met Bose.
Laat ik dit zeggen Bose maakt veel producten die waar maken wat ze zeggen en dan heb ik het alleen over de luidsprekers omdat ik daar zelf ervaring mee heb.
Ik durf te zeggen dat er nergens ter wereld een luidspreker fabrikant is die zulke robuuste speakers maakt als Bose.
Als het van die goedkope rommel is, waarvan de speakers zijn gemaakt leg mij dan eens uit waarom een bose speaker dan zo lang enorm zwaar belastbaar is en blijft?
Is dat een meerwaarde dan? of speel jij altijd op 120db?
Ik heb heel veel verschillende merken luidsprekers gehad. Kef, B&w, Motional feedback van philips,
Mordaunt Short, Rel subwoofers , Jbl en dan gewoon duur spul, maar als ik de versterker opendraai dan beginnen als eerste de woofers te klappen en te vervormen en dat is iets wat ik nog nooit met een Bose heb meegemaakt,
Das heel fijn, maareuh, wat heb je daar precies aan?
Ik vind het ongelofelijk knap dat een 13 cm woofer in bv een basmodule van klein formaat zo'n enorme bas kan geven en dat heb ik bij geen enkel ander merk gehoord.
En op grond van persoonlijke smaak kun je op jou luisterervaring nooit zeggen voor een ander wat goed klinkt en niet goed klinkt, iedereen ervaart geluid anders en wat voor jou mooi klinkt hoeft voor een ander niet zo te klinken en andersom.
Nee, maar als je het budget hebt voor die rotzooi kan je ook eens naar wat andere merken kijken, het komt over alsof je een of andere bose fanboy bent
Voor mij is er op grond van mijn persoonlijke smaak geen fijnere speaker dan een bose 901, alleen moet je net als bij andere speakers gewoon goed opstellen en daar d tijd voor nemen, dan haal je uit een bose speaker muziek en niet zomaar geluid.
En dat wilde ik even kwijt
Eur, nofi, maar er is heel wat beters te verkrijgen, en dan heb ik het niet over kefjes of b"&wtje en al die andere mainstream merken

Heb je je trouwens speciaal geregistreerd om dit verhaal te typen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 12:51 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:51
als eerste NOFI !

Als je goede ervaringen hebt met bose en deze wilt delen ok! blijf dan vooral ook bij bose. Er is vaak (erg) negatieve kritiek op bose, al dan niet terecht.

Wat ik wel wil zeggen, als ik mag kiezen tussen een setje luidsprekers van bose of een van kef ( vergelijkbare prijsklasse) , dan weet ik het wel, bose valt af.

Op het gebied van geluid is alles heel persoonlijk, en gebaseerd op meningen en ervaringen. De specificaties/cijfers zeggen niet alles.

@ Koeitje _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 30-07-2006 12:57 ]

Specs

Verwijderd

Een PA woofer kan ook heel lang heel hard draaien, het klinkt alleen voor geen ene reet. Dus; your point being? Waarom draai jij niet met PA thuis dan? Volgens jou redenatie is dat dus beter.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als het jouw alleen gaat om het opendraaien van het volume en bonkende bassen, dan volstaat bose prima

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb zelf ook een tijdlang met de befaamde bose melkpakjes rondgelopen.
Toendertijd erg tevreden over de speakers, aangezien de geluidskwaliteit meer dan redelijk was "op zichzelf".
Helaas waren die laatste paar woorden in de zin ook heel belangrijk, op het moment dat ik een normale zuilen set ernaast had gezet kwam ik er toch achter dat ik wat miste bij de melkpakjes.
Datgene was squaker geluid, iaw een mooi open midden welke in ieder geval bij de melkpakjes nauwelijks te vinden was.
Voor mij dus in ieder geval geen Bose subwoofer set meer ondanks de indrukwekkende (en altijd beschaafde subwoofer module).

[ Voor 3% gewijzigd door smimic op 30-07-2006 13:05 ]

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:45:
Wat is robuust? Als het om belastbaarheid gaat zullen merken als Beyma en 18sound toch robuuster uitvallen. Als het om de constructie gaat, dat weet ik nog wel robuustere constructies hoor. :)
Het is alleen zo dat er een soort pseudo-bas wordt gecreërd. Het gaat _niet_ diep, slechts hard. Als je diep wilt gaat met een 13 cm woofer, moet je zwaar gaan boosten onder de fs en dat levert een ongecontroleerde bas op. Hier heb ik een JVC midisetje ook staan, daar zitten ook 13 cm woofers uit. Er komt een gigantische bas uit, maar deze is veels te traag, waarschijnlijk door veel geboost, en een basreflexbehuizing terwijl deze er niet voor geschikt is. (als ik naar het drivertje kijk denk ik: die heeft een te grote Qts daarvoor) Dus krijg je het fasegedrag van ontsnapte TBS'er. En daarboven, wat maakt het uit dat het 13 cm-woofers zijn, ik nodig je uit te luisteren naar een (mijns insziens) échte subwoofer, een Peerless XLS 10 woofer, in een écht stevige kast gebouwd. (lood + zandvulling + bracing + MDF + tropisch hardhout). Nu kun je zeggen dat het door het formaat geen vergelijk is, maar qua prijs zit je aardig gelijk denk ik zomaar. :)
Dat klopt
Dat geldt voor elke speaker. :)

Verwijderd

Waarschijnlijk klinkt Bose gewoon harder omdat het eerder pijn gaat doen door de vervorming terwijl je bij de andere merken niet in de gaten hebt hoe hard het staat.

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
bose klinkt niet harder, bose klinkt wel altijd beheerst. voor velen klinkt het zelfs te beheerst.
pijn door vervorming heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt met de melkpakjes, behalve als ik de vervormingslimiet van de versterker erachter begon te vinden

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://www.mtx.com/caraudio/products/images/subT9922_JackHammer.jpg

<>

Afbeeldingslocatie: http://akimages.crossmediaservices.com/dyn_li/200.0.88.0/www_circuitcity_com/IMAGE/product/detail/bos/EC.BOS.AM3.JPG

Hoezo, robuust? :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Bij Bose -hoor- je de vervorming niet, door hun gepatenteerde 74-e rang bandpass sub :+

• TomSwinnen

TomSwinnen

Yapser schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:03:
Bij Bose -hoor- je de vervorming niet, door hun gepatenteerde 74-e rang bandpass sub :+
Nog zoiets, moet maar eens zoeken achter de échte technische informatie over Bose. Nergens te vinden. Alleen dingen zoals HyperBassSpecialSuperTechnologie (TM) en OmgWtfSmallSuperSound (TM). :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Wat ik wel vreemd vind is dat in wagens een bose soundsystem ineens wél kan klinken. In de Alfa 147 bv is dit een geweldige speakerset. Ok, niet te vergelijken met de Linn in een Vanquish, maar je snapt men punt

• TomSwinnen

TomSwinnen

Desolation Angel schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:09:
Wat ik wel vreemd vind is dat in wagens een bose soundsystem ineens wél kan klinken. In de Alfa 147 bv is dit een geweldige speakerset. Ok, niet te vergelijken met de Linn in een Vanquish, maar je snapt men punt
In de wagen zijn we dan ook niet vaak gewoon van fatsoenlijk geluid te hebben. De JBL systemen in Peugeot of de Infinity's die ik had in mijn Volvo waren zeker even goed, hoor. :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Bose beweert 7.1 uit een 2.1 set te krijgen dmv "ruimtelijke positionering" "fase-verschuiving", "Articulated Array® speaker design", Acoustimass module", en vooral "de emotie van het geluid" :/ :D

Zegt dat niet genoeg :?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik vind bose echt niks hebben, sorry das mijn keuze.....

1337

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

van de speakers weet ik et zo niet, maar die termen klinken iig niet zo helder

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

The_Stickie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:22:
Bose beweert 7.1 uit een 2.1 set te krijgen dmv "ruimtelijke positionering" "fase-verschuiving", "Articulated Array® speaker design", Acoustimass module", en vooral "de emotie van het geluid" :/ :D

Zegt dat niet genoeg :?
Fase-verschuiving kan je leuke dingen mee doen (Amused to Death anyone?), maar dan moet dat in de opname/mastering zitten anders schiet je er niets mee op en klinkt het alleen maar kutter 8)7

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is een dermate uitgekauwd en herhaald onderwerp, dat gaan we niet helemaal opnieuw bespreken.

dit is nog wel een redelijk recent topic over dat onderwerp. Mocht je daar nog wat nuttigs aan toe te voegen hebben, dan mag je daarmee door gaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.