Toon posts:

Welke 6.1 (7.1?) speakers voor M-Audio Delta 410?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallokes

Ik ben nieuw hier, en las een en ander over de Delta 410 op dit forum. Zelf heb ik er een, voor gebruik met BPM studio (meerkanalig DJ-programma), maar ik wens de kaart ook te gebruiken voor DVD playback via PowerDVD. Nu is mijn vraag welk luidsprekersysteem het beste past bij deze geluidskaart. Hoe minder kabeltjes, hoe beter, en ik wil minimum 5.1. De vraag is natuurlijk ook of de 410 gemakkelijk te programmeren is voor DVD playback over meerdere kanalen in het menu.

M.a.w., ik ben op zoek naar een luidsprekerset voor bij de delta 410. Ik gebruik de kaart voor muziekweergave, maar ik speel ook vaak geëmuleerde videospelletjes en kijk heel veel naar dvd op pc, dus ik neem aan dat ik moet uitkijken naar minimum 5.1.

Met dergelijke speakers heb je toch geen aparte versterker nodig met 6 analoge ingangen, want je sluit je speakers toch rechtstreeks aan op je breakout kabels?

Kan iemand mij wat raad geven hierrond?

bedankt

Levi

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 12:33 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Er staat nergens dat je moet uitkijken naar een surroundsysteem, er zijn zat mensen die met een stereo-opstelling méér dan tevreden zijn. Is het trouwens niet een idee om eerst een even zelf rond te kijken wat je wil, en daarna even vertellen wat je allemaal hebt gezien? Dan weet jij wat je wil, voor hoeveel geld je dat wilt hebben en dan hoeven wij hier niet lukraak merken en setjes te roepen.

Verwijderd

Topicstarter
Drijfzand, ik ben niet van plan om alles neer te pennen wat ik gezien en ervaren heb tijdens mijn zoektocht die voorafging aan mijn vorige post. Mijn formulering is duidelijk genoeg, lijkt me. Ik wil fijn geluid, vandaar mijn zoektocht naar pc boxen. Ik vertel er nu wel bij dat mijn budget slechts 200 euro is. Met datzelfde budget krijg je geen stereo opstelling met hoge kwaliteit. Natuurlijk creëer je 'surround' met vier boxen, maar dat is niet wat ik wil, ik wil dat het surround geluid dan tenminste dolby is. Ik vraag me vooral af of er geen uitblinker in de luidsprekersets wordt aangeraden voor gebruik bij de delta 410.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

[b][message=2621 Mijn formulering is duidelijk genoeg, lijkt me. Ik wil fijn geluid, vandaar mijn zoektocht naar pc boxen.
Contradictie 1...
Ik vertel er nu wel bij dat mijn budget slechts 200 euro is. Met datzelfde budget krijg je geen stereo opstelling met hoge kwaliteit.
Contradictie 2... En je krijgt voor dat geld wel 5 of zes sattelieten een subwoofer en zes of zeven versterkers van hoge kwaliteit :?

Fotget it!

Evenals de vraag om een set "passend" bij je kaart. Anything binnen het budget will do. Er past niks, want alles past op alles zolang het maar kabeltechnisch aan te sluiten is.

Ik denk niet dat je met DVD's afspelen problemen zult krijgen. Wil je weinig kabels koop dan eens speakerset die je digitaal aansluit, maar dan worden 200 euro al helemaal krap.

Btw, volgens mij zou iedere meerkanalige kaart (dus vrijwel alles wat er tegenwoordig te koop is) met BPM studio moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 31-07-2006 02:00 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen dat het geluid uit creative inspire boxjes heel wat beter is dan uit mijn hifi-opstelling. Ik spreek niet over volume. Ik sta natuurlijk open voor voorstellen ivm een degelijke hifi-configuratie waarbij ook een subwoofer gebruikt wordt. Ik weet praktisch niks over versterkers.

Deepspace, jouw tweede quote is slechts contradictie doordat je suggereert. Waarom zou ik zes of zeven versterkers moeten kopen? Voor 200 euro vind je makkelijk 'geprezen' pc luidsprekers met subwoofer.

Alles past, zeg je. Ok, dat brengt me vooruit.

Ik heb de indruk dat het beter is om het geluid uit pc naar (mengpaneel en) versterker te sturen, en een viertal goede boxen te gebruiken, en een subwoofer. Maar dan lig ik toch minstens aan 500€?
Nu, het bedrag is niet echt het probleem, daar kan je voor sparen. Ik raak er gewoon niet aan uit welke opstelling voor mijn doeleinden het beste is. Kan ik wel vier hifi-boxen en een subwoofer aansluiten op een versterker (welke dan?) en zeker zijn van een correcte 4.1 weergave bij film (front en rear speakers kunnen instellen, maw 2 aux ingangen op versterker?) Waar is de NOOB afdeling?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:50:
Ik meen dat het geluid uit creative inspire boxjes heel wat beter is dan uit mijn hifi-opstelling.
Ik weet niet wat jij voor een hifi-opstelling hebt, maar een stereo set voor vergelijkbaar geld zal over het algemeen beter klinken.
Deepspace, jouw tweede quote is slechts contradictie doordat je suggereert. Waarom zou ik zes of zeven versterkers moeten kopen? Voor 200 euro vind je makkelijk 'geprezen' pc luidsprekers met subwoofer.
nee hoor, voor een 5.1 speakerset heb je 6 amps nodig. Die zitten welliswaar in de subwoofer module, echter betaal je er wel voor. en 6 slechte amps kosten nog altijd net zoveel als twee goede. Idem geldt voor speakers.

Concentreer je op dat waar je het meeste aan hebt. Als je zo'n mooie geluidskaart koopt om te mixen e.d, dan ga je dat niet doen met een cheap ass 200 euro 5.1 setje. Dat is gewoon zonde. Begin dan liever met een stereo opstelling met een HT versterker zodat je later nog kunt expanderen. Heb je vele malen meer aan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1