Heeft iemand ervaring met als je een op de zijkant van je kast een 25cm fan mod? Wordt je airflow hierdoor nu beter? of verneukt dit nu je gehele airflow? Was hier wel benieuwd naar aangezien een 25cm fan wel stoer eruit ziet op de zijkant
Maar ik moet niet hebben dat het mijn airflow vernaggeld.
Lees wat reviews van deze kast:
nieuws: Enermax' 'groter is stiller'-kast onderzocht
Dan weet je denk wel genoeg
nieuws: Enermax' 'groter is stiller'-kast onderzocht
Dan weet je denk wel genoeg
als die naar binnen blaast is het goed als die maar niet teveel lucht verplaats ten opzichte van je andere intake fans...
1337
Nou, een grote fan veroorzaakt natuurlijk een grote airflow. En het is vaker gedaan (ook door standaard kasten bouwers). Dus ik zie niet in hoe het je airflow zou kunnen vernaggelen.
Ok bedankt voor de reacties, maar hoeveel meer waarde denk je dat een 25cm fan heeft tov geen sidefan?
Vind je een 25cm fan niet lichtelijk te groot? Dat zal ongeveer de helft van je zijkant bedekken.
The devil is in the details.
Nou ik zit te twijfelen tussen een van deze kasten :
VA8000BWS vs VA8003BWS
En ben benieuwd of die 25cm fan nu echt veel nut heeft, vooral omdat ik later ook nog zal overgaan op waterkoeling van het gehele systeem...waarbij de radiator waarschijnlijk aan de voorkant van de kast moet zitten en er dus warmere lucht naar binnen wordt geblazen (wel koude lucht aangezogen natuurlijk).
Dus misschien met zo'n 25cm intake aan de zijkant en dan de radiator aan de voorkant naar buiten laten blazen?
VA8000BWS vs VA8003BWS
En ben benieuwd of die 25cm fan nu echt veel nut heeft, vooral omdat ik later ook nog zal overgaan op waterkoeling van het gehele systeem...waarbij de radiator waarschijnlijk aan de voorkant van de kast moet zitten en er dus warmere lucht naar binnen wordt geblazen (wel koude lucht aangezogen natuurlijk).
Dus misschien met zo'n 25cm intake aan de zijkant en dan de radiator aan de voorkant naar buiten laten blazen?
Ik heb de VA8000BWS.Forseakyn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:28:
Nou ik zit te twijfelen tussen een van deze kasten :
VA8000BWS vs VA8003BWS
Die radiator aan de voorkant naar buiten laten blazen lijkt mij een lastig punt qua airflow, omdat aan de voorkant, in je 5,25 inch-bays een rekje zit voor drie HD's, met een intake-fan er op.
Het zal vast niet handig zijn om een intake en exhaust zo dicht bij elkaar te hebben denk ik, omdat de airflow zich dan misschien zou beperken tot dat stukje van je case?
Ik heb er aan zitten denken om die losse zij-plaat met 25cm-fan te kopen. Dan zou ik dus eigenlijk een VA8003BWS van mijn VA8000BWS maken. Aan de andere kant... Ik heb deze Zalman op mijn processor hangen, en die blaast ook redelijk over het moederbord heen
Pagina: 1