Livebox met een router

Pagina: 1
Acties:
  • 4.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-02 07:44
hallo

wij hebben thuis een livebox voor het bellen en die wouden we graag aansluiten op onze router adsl modem maar hoe kunnen we dit doen?ik ben zelf naar de mediamarkt gegaan en hun legden uit dat ik de livebox via ethernet kabel met de router moet verbinden en de adsl modem in de router uitschakelen genaamd de getaway.ik ging dus vandaag de hele router menu afzoeken maar heb niks gevonden.heeft iemand hiermee ervaring?heb een philips SNA 6500 router

alvast bedankt

milad

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je mag natuurlijk zelf ook wel wat onderzoek verrichten :)

Een livebox is al een router, dus je hebt er niet nog 1 nodig.
Je kun er een simpele switch aan hangen om internet over meerdere computers te verdelen.
Als je wireless wil kun je er een Accesspoint aan hangen, bijvoorbeeld de Asus WL-300g of de Linksys WAP54G.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• weebeast
Anti-XP schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:01:
Je mag natuurlijk zelf ook wel wat onderzoek verrichten :)

Een livebox is al een router, dus je hebt er niet nog 1 nodig.
Je kun er een simpele switch aan hangen om internet over meerdere computers te verdelen.
Als je wireless wil kun je er een Accesspoint aan hangen, bijvoorbeeld de Asus WL-300g of de Linksys WAP54G.
ik kon niet antwoorden was wachtwoord kwijt lol maar ja ik weet wel dat livebox een router hangen daarom heb ik ook een adsl modem router erbij gekocht maar ik weet niet hoe ik de livebox kan aansluiten op de adsl modem router en zo kan interneten wireles en ook nog telefoneren

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• weebeast
bedankt maar niks over een livebox met telefonie:( wel zonder telefonie maar die gast van mm had het ook en hij had iets met de getaway gedaan die had hij uitgezet op de modem en zo werkte het.aangesloten met een ethernet kabel van livebox op router maar ik heb niks in de router menu gevonden over getaway

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 20:32

bennierex

Pilot_Z

Je zoekt waarschijnlijk naar de "gateway" in plaats van een 'getaway'. Het makkelijkste is om gewoon een hub of switch, of als je wireless wilt, een wireless accesspoint aan de ethernet poort van de livebox te hangen. Bespaart je een hoop moeite. Bovendien is een extra modem/router combo totaal overbodig omdat de livebox al over beide functionaliteiten beschikt.

Verwijderd

Werkt Wlan meteen als je er zon acces point aanhangt ? want dit gaat dan toch neit via de livebox zelf ?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 21:40 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 17:54

Willem2

Ω is futile

weebeast schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:20:
[...]

bedankt maar niks over een livebox met telefonie:( wel zonder telefonie maar die gast van mm had het ook en hij had iets met de getaway gedaan die had hij uitgezet op de modem en zo werkte het.aangesloten met een ethernet kabel van livebox op router maar ik heb niks in de router menu gevonden over getaway
Ik denk dat je iets in de war bent: een Livebox is een ADSL modem, router en telefonie in 1 apparaat. Om extra PC's aan te sluiten heb je op de livebox 2 poorten (rood en geel). Wil je er meer dan 2 aansluiten, dan heb je ALLEEN een hubje/switch nodig en NIET nog een ADSL modem (al dan niet met router). Als ik je verhaal goed lees hebben ze je maar wat aangesmeerd bij de MM.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• weebeast
Ik ben niet zo dom lol maar ik moest 2 euro per maand betalen als ik wifi wou op de livebox dus kocht ik een adsl modem router en is ook een accespoint.en nee ze hebben het niet aangesmeerd want ik heb het niet bij de mm gekocht maar bij myshop.en ik legde al uit dat ik draadloos wil want ik heb nu ook zo een pcmia kaart voor de laptob het werkt nu allemaal perfect alleen wil ik nog de livebox eraan laten hangen.Volgens mij gaan we over 4 maanden van provideren veranderenen en dan nemen we weer telefonie dacht het bij compuserve dan werkt dat ook niet?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
je had ook een draadloos kaartje kunnen halen van 3 tientjes, was je livebox ook draadloos geweest.
Maar een livebox achter een ander modem hangen gaat waarschijnlijk niet lukken denk ik zo....

• weebeast
jep had ik aan gedacht maar zo zit ik vast aan wanadoo en dat wil ik niet:)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

pistole

Frutter

weebeast schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:09:
Ik ben niet zo dom (..) dus kocht ik een adsl modem router en is ook een accespoint.
(...)
Je had er dus beter aan gedaan om slechts een access point te kopen.

Ik frut, dus ik epibreer

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 22:43
weebeast schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:09:
Ik ben niet zo dom lol maar ik moest 2 euro per maand betalen als ik wifi wou op de livebox dus kocht ik een adsl modem router en is ook een accespoint.en nee ze hebben het niet aangesmeerd want ik heb het niet bij de mm gekocht maar bij myshop.en ik legde al uit dat ik draadloos wil want ik heb nu ook zo een pcmia kaart voor de laptob het werkt nu allemaal perfect alleen wil ik nog de livebox eraan laten hangen.Volgens mij gaan we over 4 maanden van provideren veranderenen en dan nemen we weer telefonie dacht het bij compuserve dan werkt dat ook niet?
Misschien kun je ook eens proberen leestekens te gebruiken, dat leest effe iets gemakkelijker...

• weebeast
Lol dus ik heb niks meer aan dat ding dat ik gekocht heb?

Verwijderd

Je moet je router aansluiten op je livebox. Je router moet je dan op bridge mode zetten. Je computer sluit je aan op je router, of accespoint sluit je aan op je router.

Je router geef je een vast ip. Thuis gebruik ik 192.168.1.10 voor mijn router. Mijn livebox heeft het ip adres 192.168.1.1

Je computer stel je dan op de volgende manier in als het automatisch verkrijgen van ip adres niet werkt:

ip: 192.168.1.11 (de laatste 2 cijfers oplopend voor elke andere computer)
subnet mask: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.10 (ip dat je je router gegeven hebt)

dns: zelfde als gateway.

Overigens moet je livebox in contact staan met buitenwereld, dus:

livebox --------router----------pc's

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 13:12 ]

• weebeast
oke bedankt maar hoe zet je de modem in bridge mode?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gebruik je ook telefonie van wanadoo?

Als dat niet het geval is, zou je gewoon de helpdesk van wanadoo kunnen bellen om de gegevens (VPI, VCI, methode van verbinden, waarschijnlijk PPPoA) om je philips router het routeerwerk te laten doen ipv. je livebox.

Anders is het:
Router een ip geven in de range van de livebox (tel 1 op bij het laatste getal van het livebox ip), DHCP op router uitzetten en router met een LAN poort verbinden met de ethernet poort van de livebox.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• weebeast
hey bedankt het werkt perfect!! ik heb op alles internet nu.heel erg bedankt iedereen en de livebox is nu aangesloten op de adsl modem router en het werkt perfect dus het kan wel^^

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
weebeast schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:19:
hey bedankt het werkt perfect!! ik heb op alles internet nu.heel erg bedankt iedereen en de livebox is nu aangesloten op de adsl modem router en het werkt perfect dus het kan wel^^
Heb je nu een router achter de livebox, en VOIP?

Kan je zo ook alles forwarden naar je server? (Web, ftp, etc)

[ Voor 8% gewijzigd door Nitrohoss op 24-08-2006 21:20 ]

Pagina: 1