Logitech G15 "Keyboard Error" press F1

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik Keyboard Error Press F1 to resume. Als ik dan op mijn G15 op F1 drukt gebeurt er niks als ik dan een PS2 toetsenboord aansluit kan ik wel weer op F1 drukken. Ik heb dit alleen met USB toetsenboorden. Als ik een PS2 toetsenboord er op aansluit gebeurt dat niet. Mijn vraag is kan je iets uitzetten in je bios dat hij niet naar toetsenboorden gaat zoeken.

Ik heb een MSI 645 Ultra-C
Manual http://us1.msi.com.tw/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6547v2.1.exe

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Support voor USB toetsenborden aanzetten in de bios.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

in CMOS setup: halt on "No Errors" instellen

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Barry1989
ik zie nergens halt staan. ik zie wel bij intergrated peripherals staan; usb device enabled
usb device legacy support enabled
heeft dit er iets mee te maken

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
waarom staat dit onder Processors, Mobo's & Geheugen? 8)7

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

probeer eens een andere usb poort..

Beroeps brabander

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

leonpwner1 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:10:
waarom staat dit onder Processors, Mobo's & Geheugen? 8)7
omdat het probleem niet direct toetsenbord gerelateerd is :)

computer voor alle werkzaamheden

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
dan kan het tog onder Overige Hardware, of zie ik dat verkeerd B)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

leonpwner1 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:13:
dan kan het tog onder Overige Hardware, of zie ik dat verkeerd B)
*laatste keer offtopic*
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het probleem in het moederbord zit met name de usb settings of bios.
Dat is weer mobo gerelateerd dus zop gek is dit nog niet.

*ontopic*
Probeer eens een ander toetsenbord te regelen met usb aansluiting of probeer in ieder geval jouw toestenbord eens op een andere pc aan te sluiten.
Heb zelf ook een G15 en die werd meteen herkend zonder enige problemem.

computer voor alle werkzaamheden

• Barry1989
Ik had het toetsenboord eerst op een USB 2.0 PCI kaartje aangesloten en toen heb ik op jullie advies een andere USB poort geprobeert op het moederboord zelf. Je raad het al de computer start nu wel op. Maar 1 nadeel is dat het moederboord geen USB2.0 poorten heeft dus het zal nooit zo snel kunnen als je hem op een USB2.0 kaartje aansluit.

Dus ik laat hem lekker op het USB 2.0 kaartje draaien en sluit wel een gaar toetsenboord op het PS2 poortje aan.

of hebben jullie een betere oplossing

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Barry1989 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:06:
ik zie nergens halt staan. ik zie wel bij intergrated peripherals staan; usb device enabled
usb device legacy support enabled
heeft dit er iets mee te maken
Staat over het algemeen op de eerste pagina, onder de datum/tijd instellingen.
Tot nu toe in elk bios welke ik heb gezien (behalve HP en Compaq meuk uiteraard).

// Edit
Ah.. het is een extern USB-kaartje. Heb je ook een soort optie als "Allow SCSI Bios" ? Zet die eens aan?
En een USB1 poort is snel genoeg voor een toetsenbordje hor :X

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 30-07-2006 17:36 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Barry1989 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:33:
Ik had het toetsenboord eerst op een USB 2.0 PCI kaartje aangesloten en toen heb ik op jullie advies een andere USB poort geprobeert op het moederboord zelf. Je raad het al de computer start nu wel op. Maar 1 nadeel is dat het moederboord geen USB2.0 poorten heeft dus het zal nooit zo snel kunnen als je hem op een USB2.0 kaartje aansluit.

Dus ik laat hem lekker op het USB 2.0 kaartje draaien en sluit wel een gaar toetsenboord op het PS2 poortje aan.

of hebben jullie een betere oplossing
Waarom wil je dat op een USB 2.0 poort? Denk je dat een toetsenbord 480 Mbps "verbruikt"? :)
Tip : hang hem gewoon aan je standaard USB poort op je computer, en niet aan je externe kaart. Je toetsaanslagen zullen er niet minder om worden ;)

• Barry1989
Als jullie zeggen dat het kwa snelheid niks uitmaakt sluit ik hem wel op de USB poort aan op het moederboord zelf.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Waar heb je snelheid voor nodig bij een toetsenbord ?

• Barry1989
ik gebruik 1 van de 2 usb poorten van het toetsenboord als poort voor mijn logitech gamepad en de ander af een toe eens voor foto's van mijn camera te downloaden maar als ik hem op 1.0 zet krijg ik dan geen meldingen zoals "dit apparaat kan sneller werken op een usb 2.0 poort"

Verwijderd

mad-dog schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:26:
Waar heb je snelheid voor nodig bij een toetsenbord ?
als ie gaat button bache (of hoe je het ook schrijft) omdat hij niet kan winnen dan wil ie wel dat hij alles registreerd

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Barry1989 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:31:
ik gebruik 1 van de 2 usb poorten van het toetsenboord als poort voor mijn logitech gamepad en de ander af een toe eens voor foto's van mijn camera te downloaden maar als ik hem op 1.0 zet krijg ik dan geen meldingen zoals "dit apparaat kan sneller werken op een usb 2.0 poort"
De poorten op de G15 zijn toch slechts USB 1.1. Dus je kunt je toetsenbord gerust op elke USB poort inpluggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barry1989,

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te lezen. Het zou geen slecht idee zijn om die nogmaals te lezen:

- een keyboard heeft weinig met PMG te maken - en als je al weet dat een PS/2 bord wel werkt weet je zeker dat het aan de manier van aansluiten van je keyboard ligt
- je topicstart hoort volledig te zijn. Als je een extra PCI kaart gebruikt om je toetsenbord op aan te sluiten is dat wel zo relevant :o
- het is ook de bedoeling dat je zelf dingen uitprobeert. Het direct op het moederbord aansluiten van een toetsenbord is wel een erg basic voorbeeld daarvan. Dat had je *echt* mogen doen voor je een topic opende
- als je aannames hebt over meldingen of snelheden, doe eerst zelf de moeite om na te gaan of die kloppen. Simpelweg dat bord erin steken had die droom de wereld uit geholpen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.