Snelheid Samba vs Windows

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik weet dat er misschien al menig onderzoek naar is gedaan maar duidelijke "bewijzen" / dingen erover vinden gaat toch wat moeilijker, ik vraag me eigenlijk af wat er sneller werkt, een linux bak met samba of "gewoon" het standaard delen van Windows XP?

Ik heb wel reviews en vergelijkingen gelezen tussen Windows servers en linux servers maar het gaat hier nu enkel over gebruikerssystemen.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 10:55
Samba, omdat je dan geforceerd wordt om diverse windows dingen uit te mikken zoals smb signing.
Wanneer je op netbios in windows smb signing/tcpdelackticks trucjes zou toepassen, om het een en ander te tunen zou het gelijk zijn ongeveer

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
M@rijn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:50:
Ik weet dat er misschien al menig onderzoek naar is gedaan maar duidelijke "bewijzen" / dingen erover vinden gaat toch wat moeilijker, ik vraag me eigenlijk af wat er sneller werkt, een linux bak met samba of "gewoon" het standaard delen van Windows XP?

Ik heb wel reviews en vergelijkingen gelezen tussen Windows servers en linux servers maar het gaat hier nu enkel over gebruikerssystemen.
Wat bedoel je precies met gebruikerssystemen ? Er zijn vast wel reviews te vinden die een één op één vergelijking doen op dezelfde hardware, dus dan kunje die conclusies toch gewoon doortrekken ?

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
Nielson schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Wat bedoel je precies met gebruikerssystemen ? Er zijn vast wel reviews te vinden die een één op één vergelijking doen op dezelfde hardware, dus dan kunje die conclusies toch gewoon doortrekken ?
Meestal kom je configuraties tegen van servers en niet van de gewone huis tuin en keuken systemen/configuraties (qua software en hardware)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Over een 100Mbit netwerk zal je weinig verschil merken, op Gbit wint samba het omdat de netwerkstack of de drivers van fatsoenlijke netwerkkaarten (lees: broadcom of intel) het veel beter doen onder linux dan onder windows.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ok, weinig tot geen verschil in huis-tuin-en keuken gebruik.

Maar kan je in WinXP gewoon een netwerk drive mounten? Zoals je een Windows share kan mounten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Aeon schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:53:
Ok, weinig tot geen verschil in huis-tuin-en keuken gebruik.

Maar kan je in WinXP gewoon een netwerk drive mounten? Zoals je een Windows share kan mounten?
ja dat kan. je kan zelfs XP een nfs mountpoint laten mounten :9~

http://www.microsoft.com/...ion/unix/sfu/default.mspx (gratis)

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 30-07-2006 13:57 ]

A wise man's life is based around fuck you

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Samba, omdat je dan geforceerd wordt om diverse windows dingen uit te mikken zoals smb signing.
Dat was nog met Samba 2.x zo, tegenwoordig is dat al lang niet meer zo. Samba 3.0.x kan perfect als PDC dienen voor Windows 2000 en XP clients zonder dat er ook maar iets moet uitgeschakeld/aangepast worden in de Windows clients.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Freggy schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:20:
[...]

Dat was nog met Samba 2.x zo, tegenwoordig is dat al lang niet meer zo. Samba 3.0.x kan perfect als PDC dienen voor Windows 2000 en XP clients zonder dat er ook maar iets moet uitgeschakeld/aangepast worden in de Windows clients.
alleen zit je dan nog wel met een PDC op nt4 niveau... geen gpo's ed

(voor zover ik weet, samba gebruik ik al een tijdje niet meer) dus corrigeer me alstublieft als ik ernaast zit

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1