Toon posts:

[OC-Tool] Overclockprogje voor 939SLI32eSATA2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me helemaal rotgezocht voor wat programma's om in windows te kunnen clocken.
Helaas zonder succes ;(
Weet iemand nog wat?

Mn mobo is Asrock 939SLI32-eSATA2
PLL is RTM866-895

Misschien dat ik Clockgen kan gebruiken maar kan iemand me dat uitleggen? ik kan de pll niet selecteren dus als er een andere manier is wil ik die graag weten _/-\o_

Alvast bedankt
Sjibb d:)b

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
probeer 't eens met CPUFSB, maar zoek vantevoren eerst uit welke PLL je hebt.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:43:
probeer 't eens met CPUFSB, maar zoek vantevoren eerst uit welke PLL je hebt.
de PLL staat hierboven :/ :P
Maar goed, ik heb dat al geprobeerd maar ik probeer het maar nog eens, hij ondersteund wel Asrock met wat pll's maar niet die ik heb :?

EDIT: nope, staat er absoluut niet bij :/
Asrock geeft verdomme ook geen OC-Tool! :( :( :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een jaartje een kickje, ik wil mn CPU weer clocken en heb dus PLL nodig voor ClockGen, maar ik weet dus absoluut niet zeker of dit de juiste is. Iemand die me hierbij kan helpen?

Anyway, ik kom niet hoger als 2,4 Ghz

AMD 64 Venice 3500+
AX850Pro
3x DDR-400 geheugen met 1x DDR-333 (tsja, maar dat was voor ik die 333 erin had dat ie niet verder wou als 2,4Ghz, die gaat er dan wel ff uit ;) ).
350 watt voeding
3.3V = 20A
5v = 30A
12V 14A
12V SB 2A

Zou kunnen dat mn voeding wat zwak is? Of het feit dat mn North en Southbridge bij idle (lees: MSN, Internet, dat soort spul) al 50-60 graden word, en dat heb ik gemeten met mn Coolermaster 2 sensor (ook andere sensoren zoals mn Aerogate 2).

Update:
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=244938
Ik ben hier uitgekomen, FSB kan wel tot 267, makkelijk.. ik kom gewoon niet door de 2,4 barriere, misschien is de vCore het probleem? HTT loopt op 3x(600Mhz dus)
Als ik em op STD settings op 5xHTT laat lopen (1 Ghz) dan gaat ie raar lopen doen, zoals crash, reboot e.d. Wellicht een combinatie van vcore en hete northbridge + south?

Update2: Tevens in geslaagd 300Mhz op FSB te krijgen :9 , helaas maar op 1,8 Ghz :'(
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=244947

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/245274.png
Hier draai ik op 334FSB zoals je ziet, hoger kan ik niet omdat mn geheugen instabiel zal draaien, dus het blijft hierbij of iets lager.. Mits er een oplossing is ;)
De HTT moet ik ook even hoger proberen omdat anders de bandbreedte brak is, en maar 2 fannetjes halen voor mn chipset omdat ie 50-60 graden worden, en minder kan geen kwaad :)
Misschien kan ik hoger met de FSB, dan zullen de clocks en timings omhoog moeten?
Ik heb dus absoluut geen verstand van die dingen van wat alles regelt, ook geen afbeelding met de structuur hoe het het geheugen regelt, dus even in verdiepen :P