Toon posts:

processor pin afgebroken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik zit met een processor de p4 28oo intel socket 478 waar de pin is afgebroken.
Het is de pin die beschreven staat als TDI .is er iemand die weet of het zonder kan .
Zo goed ben ik niet wat dat betreftik heb het wel weten te achterhalen wat de beschreiving voor
deze pin is . maar weet iemand hier een oplossing voor het afgebroken stukje heb ik nog .
Ik heb wel ergens gelezen dat ze het stukje erin gooien in de socket dus .kan dat . bvd ron :( ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Maar 1 manier om er achter te komen of hij het doet zonder die pin, gewoon er in prikken en proberen maar. Doet hij het niet, jammer dan, pech gehad.
Dat afgebroken pinnetje los in de socket leggen lijkt me niet echt dat dat zal werken, waarschijnlijk maakt hij, door het verbuigen tijdens het afbreken, nu geen contact meer met de processor als hij in de socket zit. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
zie ook dit topic
Bij mij werkte alles nog! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
hoi bedankt voor reactie maar weet iemand de functie van de tdi pin ?

Verwijderd

Topicstarter
nog even dit na wat googlen
Ben ik toch veel dezelfde manier tegen gekomen de afgebroken stukje erin zetten en aks je die niet hebt een koperdraadje maken en in het betreffende gat duwen ? iemand die dit gedaan hebt bvd ron

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer het nou gewoon.. er gaat echt niets stuk van.

Ik heb het zelf ook een keer gehad (met een CPU adapter). De 'sense' pin brak af, waardoor de PC bij elke reboot dacht dat de CPU verwisseld was. En alle bios instellingen dus vernaggelde..

In mijn geval was het pinnetje niet 100% afgebroken. Er zat nog een heel klein stumpje op de processor. Dus heb ik van een heel klein weerstandje een stuk van het pootje afgeknipt en die in de socket zelf gestopt. Dusdanig dat je hem wel kon zien zitten, maar dat 'ie niet boven het gaatje in de socket uitstak. Daarna de adapter erop, en dat werkte (en werkt nog steeds).

PS: ipv 2 posts na elkaar van jezelf gewoon je oude post editen en daar de rest bijzetten (policy)

[ Voor 10% gewijzigd door brama op 30-07-2006 10:48 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik wil een bestandje toevoegen met beeld van de juistte pin maar hoe werkt dat? bvd ron

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:01:
hoi
ik wil een bestandje toevoegen met beeld van de juistte pin maar hoe werkt dat? bvd ron
Lees je wel wat de mede-tweakers voor je uiteen zetten???....zie boven :(

Tubes....It's what make music music!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- je topic schoppen binnen 24u is niet de bedoeling, twee keer in vijf minuten posten is gewoon vragen om een slotje - gebruik voortaan gewoon de edit-knop om zaken toe te voegen
- hoe plaatjes toe te voegen lees je in de algemene forum FAQ. Daar staat trouwens nog meer nuttige info in...
- maar bovenal: dit is Gathering of Tweakers - het is de bedoeling dat je zelf op onderzoek uitgaat en dingen probeert voor je een topic start. Hier is meermaals gezegd dat je het gewoon moet proberen. Doe dat dan ook :o Zonder te weten wat er dan gebeurt is dit een nogal loze topic - en je topicstart is echt niet onderbouwd genoeg voor een puur theoretische discussie :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.