Temp + fan-speed van voeding uitlezen???

Pagina: 1
Acties:

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
In mijn case hangt een Zalman ZM460-APS voeding.
Deze voeding checkt zelf hoe warm 'ie het heeft, en laat de fan dan zelf sneller of langzamer draaien.

Ik wil graag de temp en de fan-speed uitlezen. Het lijkt mij vreemd als dat niet zou kunnen, maar de handleiding spreekt er met geen woord over...

Ik heb Zalman al twee keer gemaild, maar krijg geen antwoord.
Dus dan maar effe checken op GoT :+

Iemand een idee?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:30
heb je de voeding met een 3 pins (zelde als een casefan of CPU koeler heeft) stekker op je moederbord aan gesloten? zo niet, dan kunnen de temps en fan gegevens niet door het moederbord uitgelezen worden.

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
martijn- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:25:
heb je de voeding met een 3 pins (zelde als een casefan of CPU koeler heeft) stekker op je moederbord aan gesloten? zo niet, dan kunnen de temps en fan gegevens niet door het moederbord uitgelezen worden.
De bedrading van deze voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/power/460_01.gif

Als daar dus niet direct een drie-pins stekker tussenzit, dan kan het dus gewoon niet?
Klinkt heel logisch enzo, maar ik hoopte dat ik niet op zat te letten, of dat er een tweak voor is ofzo.

Evengoed dank.

Ik sta open voor briljante suggesties 8-)

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als fan in die voeding er eentje is met drie draden, kun je de rpm draad gewoon aftappen en aan een vrije fan aansluiting op je moederbord hangen. De temperatuur is een stuk lastiger, als hij al echt een temperatuur meet. Het zou best kunnen dat die sturing analoog gebeurt. (Misschien wel in de fan zelf?)

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.