Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AVG] Wat gebeurt er?

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Ik heb geen account bij onderstaande mail-provider. Wat doet AVG hier ?
Het viel me gewoon op. Is het iets wat standaard aan staat ?

Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/avg.JPG

In de logfile zegt AVG:

30.7.2006 00:29:18 AutoPOP3(10110): Cannot connect to wlgwru.omegatech.cz:110
30.7.2006 00:29:18 AutoPOP3(10110): Connect: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond. (10060)
30.7.2006 00:29:19 AutoPOP3(10110): Client disconnected

maar waarom connect ie daarnaar toe ?

[ Voor 56% gewijzigd door kevertje1977 op 30-07-2006 00:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me voorstellen dat de scanner simpelweg naar de pooort kijkt. Het is mogelijk dat er iets anders op die poort draait (heb je een P2P app aan staan?)

Maar het lijkt me hoe dan ook erg verstandig als je even de bekende checks doet op malware :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
F_J_K schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:33:
Ik kan me voorstellen dat de scanner simpelweg naar de pooort kijkt. Het is mogelijk dat er iets anders op die poort draait (heb je een P2P app aan staan?)

Maar het lijkt me hoe dan ook erg verstandig als je even de bekende checks doet op malware :)
Jep... Utorrent. Dus wellicht kijkt ie daar naar ofzo ? En dat lukt vervolgens niet.
Maar POP3 is voor mij toch heel wat anders.... Tis trouwens pas sinds vandaag. (eh, zaterdag). Daarvoor nooit last.

Kzal morgen eens verder testen met het uitschakelen van Utorrent. Maar was benieuwd of iemand hetzelfde wellicht heeft ?
Gebruik Mozilla Thunderibrd maar die draait nu niet eens (met xs4all, niets naar Tsjechie)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Stukje spyware misschien dat tracht via Outlook emails te sturen naar dubieuze websites :?

Mijn YouTube Channel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Grote kans dat je malware hebt ja; het zou me niks verbazen als je pc nu gebruikt wordt om spam te versturen. Doe een volledige systeemscan met AVG en daarna even met Hitman Pro scannen om dat uit te sluiten. :)

Utorrent heeft hier lijkt me niets mee te maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kevertje1977 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:36:
Jep... Utorrent. Dus wellicht kijkt ie daar naar ofzo ? En dat lukt vervolgens niet.
Maar POP3 is voor mij toch heel wat anders....
-NMe- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:47:
Utorrent heeft hier lijkt me niets mee te maken.
Waarschijnlijk niet, maar iemand in Tsjechie kan best een torrent app. hebben draaien op die poort ipv. op de standaard poorten. Een virusscanner die naar de poort ipv naar de inhoud kijkt kan zich dan vergissen :)

Anyway, malware is net zo voor de hand liggend. Wat leverde een zoektocht op? (En heb je logfiles als die zoektocht niets opleverde voor zover je zelf kon zien?) Zie natuurlijk de sticky topics en "alle" andere topics voor tips.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Ik zie dit ook af en toe bij AVG op de PC van mijn vrouw en zij doet veel met torrents. De PC heb ik een aantal keer grondig gescanned op malware, maar niets gevonden.

Ik heb zelf ook AVG op mijn PC, echter ik doe niets met torrents. En op mijn PC heb ik het nog nooit gezien. Ik voel dus ook een relatie met torrents.

Verwijderd

Dit is gewoon AVG die een POP verbinding maakt naar de AVG server.
Bijvoorbeeld om nieuwe Spam defs ofzo op te halen. Had ik tijd gelee
al aan AVG producenten gevraagd. En die zitten in .CZ ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ParaNoiMia schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:51:
Ik zie dit ook af en toe bij AVG op de PC van mijn vrouw en zij doet veel met torrents. De PC heb ik een aantal keer grondig gescanned op malware, maar niets gevonden.

Ik heb zelf ook AVG op mijn PC, echter ik doe niets met torrents. En op mijn PC heb ik het nog nooit gezien. Ik voel dus ook een relatie met torrents.
Behalve dat er ook zat mensen zijn met utorrent & AVG die dit niet hebben :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
@Dyntje: Ah, dat verklaart. Wel vreemd dat ze dat over POP doen, lijkt me.
Ik heb er ook al eens naar lopen zoeken, zonder resultaat, helaas... Gebruik wel eMule en heel soms torrents. Maar Hitman Pro en AVG full scan hebben niets gevonden...
Maar goed, je bent dus niet de enige!

[ Voor 38% gewijzigd door Savantas op 31-07-2006 16:09 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1