Toon posts:

[Stereo] Stereo en platen speler op 1 paar boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Mijn moeder wil graag haar cd speler en platenspeler op 1 paar boxen aan sluiten. Ik vroeg me af of dit mogelijk was? en hoe dat dan zal moeten. Ik heb op google gezocht, maar kon niet echt veel informatie vinden. Is daar een apparte verbinding voor of moet ik zelf wat knutselen? graat tips

met vriendelijke groeten,

Boudewijn

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm.. gewoon een receiver met meerdere inputs (zoals 9 van de 10 hebben).

En nofi hoor, maar is dit nu een "got" vraag waard?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
of het een "speciale got vraag is" B) laat ik aan jullie over, maar nee er zit geen aux in. dat is het probleem juist. ik heb alleen van die draadjes die achter in de boxen gaan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Als er geen aux mogelijkheid is op de versterker kan je een schakelaar maken die de verschillende apparaten schakelt. Dan heb je geen kans dat perongeluk beide tegelijk op de speaker aan staan en dus ook het signaal naar de uitgang van de andere stuurt met mogelijk kans op schade. Gewoon een simpele schakelaar werkt hier al goed voor, eentje met 4 ingangen en 2 uitgangen zou het mooiste zijn natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:11:
Als er geen aux mogelijkheid is op de versterker kan je een schakelaar maken die de verschillende apparaten schakelt. Dan heb je geen kans dat perongeluk beide tegelijk op de speaker aan staan en dus ook het signaal naar de uitgang van de andere stuurt met mogelijk kans op schade. Gewoon een simpele schakelaar werkt hier al goed voor, eentje met 4 ingangen en 2 uitgangen zou het mooiste zijn natuurlijk :)
ja daar ben ik naar op zoek een schakelaar met 4 ingangen en 2 uitgangen. Heeft zoiets een speciale naam. En ik neem aan dat ik dat gewoon in de winkel kan kopen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

moet een platenspeler niet eerst achter een versterker vóór de speakers?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

bartgrefte schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:19:
moet een platenspeler niet eerst achter een versterker vóór de speakers?
Listen to the man. Een platenspeler gewoon aan een normale versterker hangen is niet goed. Daar moet een phono pre-amp voor.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TomSwinnen schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:23:
[...]

Listen to the man. Een platenspeler gewoon aan een normale versterker hangen is niet goed. Daar moet een phono pre-amp voor.
ik bedoel dus versterker met phono aansluiting he

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ja versterker heb ik, maar hoe kom ik aan zo'n schakelaar?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kun je de draden niet gewoon aan mekaar knopen met een kroonsteentje? als je niet de platenspeler en radio tegelijk aan hebt moet dat denk ik wel kunnen

Oscar Wilde

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja maar een stel boxen direct aan een pickup hangen lijkt me niet werken (iets met versterken enzo).

je hebt als het goed is een ingang op je versterker met "phono" erboven... klopt dat boedy?
doe daar je pickup in (de kabel dan) en dan je boxen aan je amp hangen....

Verwijderd

Topicstarter
ja er zit idd een phono. hieronder zie je wat er op de versterker van de platenspeler zit.

Afbeeldingslocatie: http://clickme2school.phpnet.us/PICT0027.jpg

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je moet gewoon de platenspeler met 2 x tulp aansluiten op de phono L en R en het grond draadje in de G bovenaan.
Op de tape in of de aux in moet je dan als het goed is ookg ewoon je cd speler met 2x tulp kunnen aansluiten.
Je stelt de versterker op phono in voor het luisteren naar platen en op aux of tape voor cd dan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Eerst zeg je dat er geen aux op zit, maar als je even verder kijkt zie je dus wel een aux zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:23:
Eerst zeg je dat er geen aux op zit, maar als je even verder kijkt zie je dus wel een aux zitten ;)
Sorry sick nick:P maar ik dacht dat je het even over de stereo had :P, maar hoe zit het dan met de stereo? achter in heb ik alleen van die kabeltjes die naar de speakers gaan. Moet ik dan een kabeltje van "phones" ( vooraan stereo ) naar "aux in" (versterker) trekken?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Vertel eerst eens wat voor een type(merk en type) stereo setje je hebt.
Want het plaatje wat je net laat zien is een versterker, waar neem ik aan geen speakers op aangesloten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
de stereo is van het merk JVC. Het type is dacht ik: micro component system UX-A4. hier onder 2 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://clickme2school.phpnet.us/PICT0039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clickme2school.phpnet.us/PICT0042.jpg

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:35:
Vertel eerst eens wat voor een type(merk en type) stereo setje je hebt.
Want het plaatje wat je net laat zien is een versterker, waar neem ik aan geen speakers op aangesloten zijn?
nee er kunnen speakers aangesloten worden op de versterker, echter me moeder wil geen 4 speakers op haar kamer. dus moet ik dan toch via phone van de stereo naar aux van de versterker?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is dan inderdaad je enige optie. Is eigenlijk hetzelfde als hoe het bij mij thuis is.

Mij ouders hebben ook een platenspeler en versterker staan waar de boxen aanhangen en daar staat sinds een paar jaar een door mij afgedankt stereotorentje op zodat ze ook cd's kunnen afspelen. Bij gebrek aan line-out heb ik die ook aangesloten met behulp van de koptelefoonuitgang. Bij ons hangt ie aan de tape-in van de versterker, ipv aan de aux. Moet je gewoon ff proberen wat het beste werkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle informatie jongens :) . Wordt echt gewaardeerd

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Wat een gerommel allemaal. Koop toch gewoon een goedkope cd speler, hang die aan de Marantz, sluit die boxen van die JVC aan op die marantz en hang er de platenspeler aan. Klaar. Het JVC torentje kan je dan nog verkopen.

Al dat gerommel met koptelefooningangen en wat allemaal. Rare jongens, die tweakers. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Wat staat er in je handleiding ?

Verwijderd

Topicstarter
weet niet, die ben ik kwijt :P
Pagina: 1