98 ME 2000

Pagina: 1
Acties:

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey,
Ik heb een vraag in 3dmark 2000 haalt hij in win2k 3000 en in ME 5000 is het dus verstandig om ME er alleen op te zetten (gaan spellen ook sneller in ME dan :?

Verwijderd

Kan je beter 98 nemen... Maar idd onder me en 98 (98 is nog iets sneller dan me meestal) gaat het allemaal iets vlotter...

Maar 2000 marks missen is wel errug veel, weet je zeker dat je de beste driver combi's gebruikt onder 2k?

Verwijderd

Bij mij is het verschil circa 1000 marks tussen W2K en ME ( Uiteraard in het nadeel van W2K)

2000 marks verschil lijkt mij dus ook wat veel

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
Qua low-level hardware adressing draait de 9x kernel de NT kernel er altijd uit. Je zal dus op een os gebaseerd op de 9x kernel altijd een hogere game perfomance zien, dan de perfomance van datzelfde spel op dezelfde pc maar met een NT-kernel.

Als je bovenstaande toepast op het gegeven dat WIN ME een 9x kernel heeft, en Windows2000 eigenlijk NT5 heet, heb je dus een verklaring voor het feit dat je spellen sneller/beter lopen onder Millenium.

De NT kernel levert door zijn abstrahering van de hardware echter een veel betere beveiliging en stabliliteit. Als OS voor serieuse doeleinden streeft het op zijn beurt dus weer alle Win98's en WinME's voorbij.

Het best is misschien een combinatie van beide, in de vorm van een dualboot.

Dus WIN 2000 proffesional voor surfen en tikken.
En op een andere partitie dan een win9x, waarbij win95 het snelst blijft. Heb je echter USB etc nodig, dan zal je WIN98 moeten gebruiken.

Het opzetten van een multiboot vereist wel enige computerkennis, maar met alle info die daarover op dit forum te vinden is moet het vast wel lukken.. (he... was dat ff subtiel "use search" zeggen, of niet :) )

• SaURoN
  • Niet online
Heb al duel boot ;)

• SaURoN
  • Niet online
Het vreemde is wel met spellen etc merk ik het verschil niet :( ME draait dan even vlug als win2k !
alleen 3dmark is hoger
zie sign

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Ik probeerde voor de grap t zelfde

Ging van 5750 3DMarks(Win2k) naar 7500 3DMarks(WinME)

En ik kon t zien in 3DMark zelf tijdens t benchen alles ging 20fps sneller , de high polygon test ging opeens ook bij 8 lichten vloeiend enzo...

Ik wist wel dat de 9x core wat beter was kwa 3D prestaties maar dit is wel HEEL erg :)

-----
edit:

Nog ff een paar specs :
Tbird1GHz@1,2 133Mhz FSB
Abit KT7A
256MB cas2-2-2 ram
Asus v7700 GTS Deluxe - 6.49 drivers

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Pagina: 1