Maxtor schijf in nieuw systeem werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb net een systeempje voor me ouders in elkaar geknutselt, maar de windows installatie komt niet zo ver.

Windows XP prof SP2
specs: Asus M2NPV-VM AM2 (specs: IDE/SATA Controller
4 x Serial ATA I/II 3Gb/s: : RAID 0, RAID 1, RAID 0+1,RAID 5, 2x UltraDMA 133/100/66/33)

AMD X2 4200+ AM2 Boxed
2x512MB PC4200 DDR2
Maxtor 300gb 16mb 7200rpm S300
DVDRW + DVD speler
onboard geforce 6150

Ik denk dus dat het probleem de HDD is.. De windows installatie komt wel zover dat die vraag om windows te installeren, dan gaat die bestanden kopieeren en even later loopt die vast. (hiervoor liep die ook al een paar keer vast nadat die net geboot had. Toen ook meldingen kan blablabla bestand niet kopieëren)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 29-07-2006 20:25 ]

>PC specs<

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Even van de website van Maxtor het programma MaxBlast (oid) downloaden en op een CDtje branden. PC van de CD booten en even een volledige scan laten doen. Dan weet je (zo goed als) zeker of het wel of niet de harddisk is.

Edit: Krijg je overigens keer op keer dezelfde foutmelding (maw: is "bla bla bla" iedere keer hetzelfde bestand ?) Dan zou het ook aan de CD en/of de speler, en of 1 van de geheugenstrips kunnen zijn).

[ Voor 32% gewijzigd door labtech op 29-07-2006 20:27 ]

• KappeNou
labtech schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:26:
Even van de website van Maxtor het programma MaxBlast (oid) downloaden en op een CDtje branden. PC van de CD booten en even een volledige scan laten doen. Dan weet je (zo goed als) zeker of het wel of niet de harddisk is.

Edit: Krijg je overigens keer op keer dezelfde foutmelding (maw: is "bla bla bla" iedere keer hetzelfde bestand ?) Dan zou het ook aan de CD en/of de speler, en of 1 van de geheugenstrips kunnen zijn).
Download MaxBlast 4 For Windows

This version of MaxBlast is used on systems with already existing Windows installations to copy all your data to the new hard drive in order to use it as a boot drive, or additional storage drive.

ik weet niet welke jij bedoeld, maar ik kan niks vinden

het was elke keer een andere fout melding.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 29-07-2006 20:36 ]

>PC specs<

Verwijderd

wat voor een hd hangt er in sata 1 2 pata

Verwijderd

Het zou heel goed je geheugen kunnen zijn.

Haal eens een latje eruit en probeer. Crasht hij dan, wissel het latje om en probeer het andere latje als enige. Crasht hij dan nog steeds, dan is het waarschijnlijk wat anders dan het geheugen.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Volgens mij bedoelt labtech het tooltje Powermax. Dit analyseert je harde schijf en geeft aan of deze goed functioneert. Kun je een preciezere foutmelding geven? Zo kunnen we nog niet zoveel zeggen namelijk. Geef gewoon de diverse meldingen.
Misschien helpt een low-level format?
Misschien heb je nog geen RAID-drivers geïnstalleerd (aan het begin van de installatie vraagt hij daarom, moet je F6 klikken en je drivers laden vanaf CD). Ook als je geen RAID gaat draaien heeft hij dat soms nodig.
Maar goed, misschien is het niet eens je HD maar bijvoorbeeld je geheugen. Het zal niet de eerste keer zijn dat geheugen al brak uit het doosje komt. De moeite waard om even te testen na Powermax.

Edit: KevO was me net voor :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Velvet op 29-07-2006 20:45 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• KappeNou
hij is nu vast gelopen in de windows installatie.

er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen (met artifacs in de fout melding)

PAGE_FAULT_INNONPAGED_AREA

:? dit heb ik nog nooit mee gemaakt met een totaal nieuwe PC.
ik ben het nu aan het proberen met 1 geheugen module

kan het niet liggen aan de compatability maxtor + Nvidia ??

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 29-07-2006 21:11 ]

>PC specs<

• KappeNou
De instal is gelukt met 1 geheugen module erin. Maar nu blijft hij om de 5 min vast lopen in windows.. Ik ga het nog 1 keer proberen met een formatje, want ik ga zoizo maandag het geheugen weg brengen. Het moest eigenlijk PC5300 zijn en geen 4200.
Als dat nog niet lukt ruil ik de HD om

>PC specs<

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je al Powermax gerund?? Dit is een diagnose-/repareertooltje van Maxtor, als je schijf overleden is meldt hij dat gewoon. Je krijgt dan een code waarmee je een nieuwe schijf kunt krijgen.

Heb je al Memtest gedaan? Het is een beetje jammer als je je schijf gaat omruilen en het ligt aan je geheugen.

Probeer eens even de tips die je hier gekregen hebt, dan weet je waarschijnlijk zo wat er mis is.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• KappeNou
qtee schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:01:
Heb je al Powermax gerund?? Dit is een diagnose-/repareertooltje van Maxtor, als je schijf overleden is meldt hij dat gewoon. Je krijgt dan een code waarmee je een nieuwe schijf kunt krijgen.

Heb je al Memtest gedaan? Het is een beetje jammer als je je schijf gaat omruilen en het ligt aan je geheugen.

Probeer eens even de tips die je hier gekregen hebt, dan weet je waarschijnlijk zo wat er mis is.
en Powermax kan ik runnen zonder windows, gewoon booten van een cd?
Ik ga zoizo niet eerst die schijf om ruilen, maar het geheugen.

>PC specs<

• KappeNou
Ik heb nu 2x Kingston 512mb PC-667 DDR2 CL5
de pc werkt nu wel met twee geheugen modules, maar hij blijft nog steeds elke keer hangen in windows :? ik ga dan morgen maar is die HDD weg brengen. werkt het dan nog niet, het mobo..

>PC specs<

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat hier om het nForce 430 chipset. nVidia zou wel erg dom zijn als het niks van de nForce4 + Maxtor problemen geleerd heeft .. * BalusC is benieuwd naar de resultaten.

De nForce4 + Maxtor problemen staan overigens gewoon in de FAQ van dit subforum beschreven :)

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 31-07-2006 20:50 ]

• KappeNou
en ja hoor de maxtor schijf werkte niet goed samen met de nForce 430 chipset 8)7
iedereen nog bedankt voor de reply's ;)

[edit] het was toch niet de HDD, maar de s-ata ingang van het mobo |:(

[ Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 04-08-2006 17:47 ]

>PC specs<

Pagina: 1