[AM2 bordjes] AM2 micro-atx alleen Nvidia 6100?

Pagina: 1
Acties:

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik wil (big surprise) een nieuw systeem in elkaar zetten.

Het eerste plan was Conroe, maar AM2 met een 5000+ is imho voor mijn prijs technisch interessanter. Moederborden zijn iet wat goedkoper, die paar euro kan ik dan mooi uitgeven aan sneller geheugen of een betere gfx-kaart. Ik denk dat ik daar uit eindelijk iets snellers door kan bouwen, dan me blind te staren op conroe.

Het kwam zo bij me opborrellen een desktop kast te nemen. Gevolg is echter dat je bijna wel aan micro-atx moet. Pricewatch doorgenomen, beetje gegoogled. Conclusie Nvidia heeft een GF 61x0 northbridge en Via een K8M890. Zover ik heb kunnen zien zijn dit de enige twee chipsets die je op micro-atc bordjes tegenkomt???

De Via valt voor mij af vanwege de 1GHz bus. Ik heb twee interessante Nvidia bordjes gevonden:
Gigabyte GA-M51GM-S2G
Asus M2NPV-VM

Ik denk aan een 7800GT(x) als gfx kaart. Heeft dit in jullie ogen zin, kan het bord/chip het aan?
Op GoT en via google niets kunnen vinden over het AM2 gebruik van deze chipset, wel 939.

TT

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
ATI 1150 - RS485 - MSI, ECS
nVidia 6100 - C51G - Asus, MSI, Asrock, Gigabyte
nVidia 6150 - C51PV - Asus, MSI, Gigabyte
nVidia 6150LE - C51PVG - Asrock
VIA K8M890 > Asus, MSI, Gigabyte
SiS 761GX > ECS gok ik

Dat zijn de komende 3 maanden zowat de mainboards die beschikbaar zullen zijn, voor AM2 met integrated graphics en dus uATX. Ik weet dat de ATI per 2 of 3 weken komt. De C51PVG zou ondertussen ook al op de markt moeten zijn. De sis weet ik helaas niet.

Waarom valt de VIA af? Elk AM2 mainboard heeft een 1GHz bus.

[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 29-07-2006 20:59 ]

• talat
The Source schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:57:
Waarom valt de VIA af? Elk AM2 mainboard heeft een 1GHz bus.
Ja, dat bedacht ik me daar net ook :/

6150 LE = lite edition?

SiS ben ik geen groot fan van, de laatste tijd ook geen denderende dingen van gehoord. Ati is misschien het wachten waard. Via viel af door mijn onoplettendheid, er wordt soms 2GHz gespecificeerd...

TT

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:07
Wrom wil je btw een integrated graphics card?
Ben je van plan om een media pc te maken (of hoe zo'n ding heet)?

• talat
Integrated gfx heb ik niet nodig, maar dat is een bijwerking van micro-atx bordjes.

Ik wil graag een ouderwetse desktop case. Veelal zijn die micro-atx. Slimline gaat niet met een gfx kaart en ik heb nog geen mooie/degelijke/stille ATX desktop case gevonden. Tips zijn natuurlijk welkom.

TT

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De paar euro's die je bespaart op het moederbord ben je straks kwijt aan stroom.
Daarbij zijn er een paar conroe borden die lang zo prijzig niet zijn zoals de conroexfire en de msi p965 die rond de 70-90 euro zitten.

Daarbij kan je een 6400 hoogst waarschijnlijk een aardig eind overclocken, iets wat je met een x2 5000 niet meer gaat lukken. De 6400 is nog eens substancieel goedkoper ook.

Niets mis met een x2 5000+ maar op het moment zonde geld.

• talat
Ik denk dat ik te ongeduldig ben :)

1 a 2 weekjes wachten, dan eens naar de levering van de conroe's kijken is waarschijnlijk een wijzer plan. 6400 vs 5000+ ben ik nog niet veel tegengekomen. Ga ik morgen eens naar kijken.

Nite nite

TT

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
talat schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:29:
Ik denk dat ik te ongeduldig ben :)

1 a 2 weekjes wachten, dan eens naar de levering van de conroe's kijken is waarschijnlijk een wijzer plan. 6400 vs 5000+ ben ik nog niet veel tegengekomen. Ga ik morgen eens naar kijken.

Nite nite
ze zijn erg aan elkaar gewaagt die cpu's, met een bepaald doel voor ogen is de E6400 wat sneller, andere werkzaamheden de x2 5000+,
wil je zowiezo sneller als de x2 5000+ en ook nog is sneller als de Fx-62, dan is de E6600 DE cpu.
Maargoed een 6400 is daarom ook 100 euro goedkoper :p

http://www.xbitlabs.com/a...core2duo-shootout_13.html

dit is een heel mooi overzicht met de belangrijkste cpu's van Intel en Amd en de prijs/prestatieverhouding, let op dat die prijzen van amd in oktober september ook naar beneden gaan, maar of een 5000+ 220 euro gaat kosten betwijfel ik. en een fx-62 voor 290 euro? :z (met in het achterhoofd dat hij goedkoper moet zijn dan een e6600).

maargoed we shall see, zou dat verdomde ding nu leverbaar zijn, dan heb je zowiezo de beste koop, dat is helaas de onzekere factor jammergenoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Dnc1n op 30-07-2006 10:34 ]

• talat
Dnc1n schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:02:
[...]
maargoed we shall see, zou dat verdomde ding nu leverbaar zijn, dan heb je zowiezo de beste koop, dat is helaas de onzekere factor jammergenoeg.
Leverbaarheid is voor mij ook een factor. Ik zit nu op een 2100+ (t-bred2 weliswaar), maar dat houd ik echt geen maand meer uit ;)

TT

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 23:39
Jij bent niet de enige die aan het uitkijken is voor een leuk uatx bordje, ik ook. Maar helaas zie je de AM2 moederborden maar traag geintroduceerd worden. Ik zou het liefst een bord hebben met nforce 550, maar tot op heden weet ik niet of die er zullen komen.

Probleem nu is dat sinds gisteren 1 van mijn latten geheugen er de brui heeft aan gegeven, daarom zit ik nu met 256mb ipv 512mb. Dus nu gaat de upgrade wel dringender worden |:(

Die ATI ziet er inderdaad ook wel interessant uit, maar ik ben niet meteen een MSI of ECS fan.

• talat
Voor 775 ook nog geen directe super oplossing gevonden. Allemaal mid-range, veelal low-budget bordjes. Het ziet er voorlopig naar uit dat het toch ATX wordt.

TT

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 23:39

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben nu aan het testen met Jetway M2GT6-PTD moederbord. Tja van vroeger natuurlijk B-Merk maar ja 3 jaar garantie maakt alles weer goed. Ik heb nu een Jetway mb met 5xPCI sloten waar ik nu 2 Asus dual tv tuners, wireless Linkys, Sweex firewirekaart, creative sb Audigy in heb hangen. Waar vind je nog een bord met 5xpci? En het werkt als een trein. Niemand heeft het de laatste tijd over Jetway dus hier mijn aftrap voor Jetway. Ik zou gaan voor de M2GT3-PTD in Matx vorm.

Link: http://www.jetway.com.tw/...E%3E%20AMD%20Socket%20AM2

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
voor core 2 duo is er ook wel een "b-merk" oplossing in micro-atx formaat, maar ik geloof dat de topicstarter meer iets van een duurder merk zoekt?
Asrock heeft al wel wat beschikbaar in microatx (onboard vga/dvi),
http://www.asrock.com/product/ConRoe945G-DVI.htm .

helaas laten de G965 boardjes nog op zich wachten.
ik zie wel dit board binnendruppelen nu:
http://www.heise.de/preisvergleich/a211172.html

dat shops hem al in de prijslijst zetten is een goed teken.
prijzig maar asus en raid zie ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Dnc1n op 04-08-2006 21:59 ]

Pagina: 1