Toon posts:

[XP pro] Importeren naar registry faalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe houd je IE en andere progs in toom? Sinds lange tijd exporteer ik de optimale settings van de HKCU, zodat ik deze kan importeren/terugzetten zodra het proggie een eigen wil krijgt (vooral de werkbalken van IE zijn hier erg eigenzinnig in 8)7).

Sinds een aantal weken geeft een importeringspoging de volgende error:
"Kan % niet importeren: er is mogelijk een schijf- of bestandssysteemfout opgetreden."

Uiteraard heb ik adminrechten en heb ik de GPO's en RSOP e.d. al nagecheckt. Ook optimalisatietools als Registry Mechanic en Optimizer kunnen het niet fixen.
Wat misschien relevant is, ik heb NIS/NAV (Norrrton) opnieuw geinstalleerd en een aantal flinke schoonmaakacties moeten houden i.v.m. een virus.

Toch lijkt het erop dat het een machtigingskwestie is.
Het moet via dezelfde registry te fixen zijn, alleen d'r zijn wat teveel sleutels om rustig ergens te beginnen |:( .

Heeft iemand enig idee waar ik 't kan zoeken?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Misschien Veilige Modus ? Laad hi geen programma's enz.. misschien dan ook neit dat registery stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, maar machtigingen zijn ruthless. :r
't Biedt sowieso geen perspectief omdat safemode geen comfortabele mode is om mee verder te werken. De registry is natuurlijk de basis, de bron van waaruit alles functioneert.

Ik heb overigens ook meerdere System Restore Points geprobeerd, maar bij de 'verste' was het kwaad al geschied.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel via regedit zelf een key toevoegen? En is er misschien iets veranderd in het reg-bestand, en klopt de syntax niet helemaal meer? Zonder te weten welke keys je allemaal aanpast is het lastig om te beginnen met gokken welke je zou kunnen nakijken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sanfranjake, ik ben even aan 't testen gegaan.
Sleutels toevoegen via regedit kan in alle hives en ook de machtigingen zijn correct ingesteld.

Er worden nu echter in het geheel geen .reg bestanden meer geaccepteerd! Het .reg bestand voor IE bevat nog steeds dezelfde data als voorheen. Alleen nu krijg ik dus eerst bovenstaande error, en vervolgens vraagt hij in meerdere fasen: "weet u zeker dat u % aan het register wilt toevoegen?"

Hij 'fragmenteert' de paths als het ware: voor bovengenoemde '%' vraagt hij achtereenvolgens (letterlijk):
  • C:\documents
  • and
  • Settings\All
  • Users\Documenten\IE
  • settings
  • backup
  • 23-04-2006\HKCU
  • Admin\HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet
  • Explorer\Internet
  • Explorer.reg
(met dus 10 x de error en het gedwongen op <nee> drukken 8)7 )

Dit heb ik eerder gehad bij een restore-operatie, toen waren alle paths ook 'gefragmenteerd' zoals hierboven en waren schijfindexen en paths beschadigd beschadigd geraakt. Dit geval heeft echter niets te maken met fysieke schijffouten, eerder met schrijffouten.

Je snapt dat het path moet zijn: C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\IE settings backup 23-04-2006\HKCU Admin\HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet Explorer\Internet Explorer.reg. Dit klopt ook.
Al testende besef ik me dat dit wel eens een belangrijke aanwijzing zou kunnen zijn voor de oplossing. Wellicht is het handig dat je d'r even naar kunt kijken, hierbij een tijdelijke link naar het .reg-bestand in word en notepad.