Toon posts:

Vreemd probleem laptop met win98 en draadloze netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een HEEELE lange tijd zorgeloos gebruik te kunnen maken zonder problemen is het nu dan weer eens zover; ik heb een probleem ;). Het zit als volgt:

Ik heb een Compaq Armada 4150 laptop. Dit is een oude Pentium 1 150MHz laptop. Ja ik weet het, het is niet de nieuwste maar hij doet het nog altijd perfect, ook goeie accu enzo dus zonde om niet te gebruiken. Hierbij heb ik toendertijd na veel zoeken een draadloze (16 bits!!!) netwerkkaart bij gekocht. Als O/S stond hier altijd windows 2000 professional op, maar aangezien het ding gewoon niet vooruit te branden was, besloot ik om te downgraden naar windows 98SE. Dus zo gezegd, zo gedaan en Windows 98 SE erop gezet. Alleen heb ik nu een heeel vreemd probleem met de draadloze netwerkkaart. Telkens als ik hem voor de wil instellen op mijn draadloze router, dan ziet hij 1 of 2x de router/netwerk, en kapt er dan mee en ik krijg hem niet meer aan de praat. Dan ziet ie geen enkel netwerk meer, ook niet van mensen hier in de wijk dus aan de router ligt het niet. Daarnaast heb ik nog een draadloze laptop en die doet het prima (anders kon ik dit ook niet typen ;)). Wat is dit voor vreemd probleem? Ik heb al gezocht op deze website en google, maar kan niets soortgelijks vinden. Het lijkt wel alsof IK altijd de aparte problemen heb ;)). Wie o wie weet hier meer van? Ik weet niet of het van belang is, maar de laptop is een P150 MHz, heeft 80mb ram en 3 gig harddisk, interne geluidskaart en dus als OS Windows 98. De netwerkkaart is een Enterasys RoamAbout 802.11 DS PCMCIA kaart. Zoals gezegd, dit is een 16 bits kaartje.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zoiets ook met mams der pc, maar heb wel (tijdelijke) oplossing: als pc aan staat router herstarten. daarna heeft pc verbinding, nou jah.... hier werkt het.

had router overigens op 54 LRS (oid) ingesteld, nu op performance daar hier (met wireless) alleen met 54mbps gewerkt wordt, weet nog niet of dat permanente oplossing is

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 29-07-2006 19:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:34:
zoiets ook met mams der pc, maar heb wel (tijdelijke) oplossing: als pc aan staat router herstarten. daarna heeft pc verbinding, nou jah.... hier werkt het.

had router overigens op 54 LRS (oid) ingesteld, nu op performance daar hier (met wireless) alleen met 54mbps gewerkt wordt, weet nog niet of dat permanente oplossing is
Zojuist even geprobeerd, maar werkt niet. Het zit hem echt in de netwerkkaart zelf. Overigens heb ik al een keer of 8 windows 98 opnieuw geinstalleerd. Ik ga nu eens die netwerkkaart in mijn andere (nieuwere) laptop stoppen, kijken wat er gebeurd.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:41:
[...]

Zojuist even geprobeerd, maar werkt niet. Het zit hem echt in de netwerkkaart zelf. Overigens heb ik al een keer of 8 windows 98 opnieuw geinstalleerd. Ik ga nu eens die netwerkkaart in mijn andere (nieuwere) laptop stoppen, kijken wat er gebeurd.
driver issues mischien? probeer eens een andere driver van site fabrikant danwel driverguide.com

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin te vermoeden dat de netwerkkaart stuk is. Hoe het komt ik heb geen idee... Ik heb zowel andere drivers als de drivers van windows XP (heb hem ook even in mijn XP laptop getest) en het resultaat was hetzelfde. Even verbinding en toen weg. De lampjes knipperen wel, maar hij vind geen netwerken. Ik kan het er alleen maar op gooien dat de kaart stuk is. Snik Snik...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

In mijn oude Compaq Armada 1572 laptop, en ook in de 1560 laptop van een vriend van me paste gewoon een 32 bits kaartje.
Ook in een Presario K6 233 laptop paste een 32 bits Linksys kaartje...

Idee om te proberen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:08:
In mijn oude Compaq Armada 1572 laptop, en ook in de 1560 laptop van een vriend van me paste gewoon een 32 bits kaartje.
Ook in een Presario K6 233 laptop paste een 32 bits Linksys kaartje...

Idee om te proberen?
Ik heb ook een Armada 1573 gehad, hier paste ook een 32 bits kaartje in. Alles vanaf 166MHz is uitgerust met 32 bits sloten. Deze heeft een nog oud 16 bits slot, een 32 bits kaartje past er (mechanisch) niet in. Maar ik heb ondertussen wel iets ontdekt. Wanneer ik probeer een webpagina te openen, dan knipperen de lampjes van de router wel eventjes alvorens de laptop zegt dat ie de pagina niet kan vinden. Het is net of de kaart niet wordt "geaccepteerd" door geen enkele router. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 21:27 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer je WEP/WPA-beveiliging in de router eens uit te schakelen?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:26:
Probeer je WEP/WPA-beveiliging in de router eens uit te schakelen?
Deze is uitgeschakeld

Verwijderd

Topicstarter
En ook nu breekt mijn spreekwoordelijke klomp weer eens! Ik heb hem aan de praat, wat de precieze oorzaak is geweest weet ik niet, maar ik had ondertussen al aanvaard dat ik geen internet meer op deze laptop zou krijgen. Dus ging ik verder met de installatie van de andere software. Inmiddels had ik ook de interne batterij vervangen want hij vergat zo nu en dan is zijn klok. Door een foute installatie van de geluidskaartdrivers liep het systeem vast bij het opstarten en was ik genoodzaakt om de hele boel opnieuw te installeren. Echter toen ik de netwerkkaart installeerde, was mijn verbazing groot toen hij na het zoeken van mijn router mijn router ook bleef vinden! Ik typ nu dit bericht vanaf de oude laptop, dus ik denk dat het nu wel snor zit. Kan deze batterij het gevolg zijn? De datum stond wel op 1980 en de tijd begon bij elke opstart te lopen vanaf 0.00 uur, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dit de oorzaak is geweest?
Pagina: 1