Toon posts:

Systeemvraag Gamer

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een enige tijd te zoeken naar antwoord betreft een snelle en build to last Game PC,
ik ben er van bewust dat videokaart kracht en natuurlijk is goed en snel geheugen/processor ook
van toepassing.

Verder wil ik graag dat mijn PC een genot voor het oog en oor wordt, kwaliteit op z'n top.
Verder heb ik geen eisen, het moet simpel en efficient zijn, en niet veel onnodig poef paf,
ik wil alleen poef paf gebruiken die ervoor zorgen dat mijn ervaring beter wordt.

Ik ben van plan er zo'n €750 voor neer te leggen, aangezien ik alleen maar bepaalde dingen
nodig heb, ik heb natuurlijk ook een overhead voor details.

Ik heb dit systeem samengesteld voor mezelf:

AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed
Ik dacht aan AM2 (SC), omdat ik later kan overschakelen naar AM3, omdat AM3 sneller en meer efficient is, en single core omdat veel programma's nog maar voor single thread zijn geschreven, en ik er dus niet aan zal hebben. Dit mag ook een AM3 CPU worden, maar die zijn nog niet op de markt

Asus M2N32-SLI Deluxe
Deze keuze heb ik gemaakt omdat er een Nvidia 590 SLI opzit, en ik dat wil gaan draaien in de toekomst, en dit het snelste effect geeft, en SATA300 aansluitingen heeft, verder heeft hij nog Dual Channel Dit mag ook een AM3 MB worden, maar die zijn nog niet op de markt

XFX GeForce 7900 GT(X), 512 MB, DDR3, PCI Express x16
Deze keuze leek me verstandig simpelweg omdat dit éé van de hoogte kaarten is, en hij van Nvidia is, wat lekker samenloopt met mijn Nvidia chipset op MB Dit mag ook een GT zijn.

Kingston KVR533D2E4/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz
Deze keuze leek mij het verstandigst omdat het merk een goed en bekend en stevig merk is, en omdat mijn andere hardware DDR2 ondersteund, en het is ECC, ook handig om te weten wanneer er iets fouts aan de hand is Dit mag ook PC5300 worden, of DDR3, of standaard DDR2

Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail
Dit leek mij een goede keuze omdat het een goed en stevig kaartje is, en er niet veel verschil in de opvolgers zit, het verschil is pas te merken bij de X-Fi Elite Pro

Dit zijn de onderdelen die ik moet upgraden, verder heb ik nog andere onderdelen die ik weer wil gebruiken.

Antec P180B, Antec NeoHE 430w, Wat CD-rom meuk.

De vraag is nu, wat raden jullie mij aan te veranderen aan deze lijst, EN wat voor koeling ik er het beste kan opzetten, OF dat ik gewoon nog even moet wachten tot volgend jaar April en dan nog eens kijk.

Ik heb mijn keuzes gebaseerdt op artikelen van Wikipedia.org, en tweakers.net

B.v.D

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Modbreak:Misschien moet jij niet zo kansloos reageren ...

[ Voor 64% gewijzigd door Thandor op 29-07-2006 21:21 ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:12:
...
Deze keuze leek mij het verstandigst omdat het merk een goed en bekend en stevig merk is, en omdat mijn andere hardware DDR2 ondersteund, en het is ECC, ook handig om te weten wanneer er iets fouts aan de hand is Dit mag ook PC5300 worden, of DDR3, of standaard DDR2
...
Volgens mij ondersteund je mobo (Asus M2N32-SLI Deluxe) geen ECC geheugen.
Zou je voor de zekerheid even na moeten zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door GeniusJennis op 29-07-2006 19:30 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Ik snap niet waarom je er bijv. AM3 neerzet, terwijl je dan nog een jaar moet wachten

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:58
Al die poespas. Mijn advies, koop gewoon iets wat net niet top of the range is. Spul wat een half jaar geleden gloedje nieuw was. Dat scheelt een boel geld en je besparing maakt dat je het je net een jaartje eerder weer kan veroorloven om een nieuwe PC te kopen. Daardoor heb je eerder een nieuwe PC en dus ben je gemiddeld genomen beter bij de tijd.

Of je nou 100 FPS of 70 FPS kan draaien maakt geen zak uit en al die nieuwe snufjes op de nieuwste grafische kaarten worden toch pas op zijn vroegst over een jaar echt gebruikt. Hell, ze zijn pas net een jaartje echt goed met shaders aan de gang, terwijl dat ook al 3 jaar geleden op de nieuwste kaarten zat.

offtopic:
En inderdaad, iedere mongool die op een forum gelijk over spelling begint te zeiken is niet goed bij zijn hoofd. Je weet niet wat voor persoon er aan de andere kant zit. Wie weet zit er wel een of andere halve analfabeet of dyslect het stukje te tiepen. Als je niets meer toe te voegen hebt dan gezeik over wat spelfouten, rot dan op en ga je broertje of zusje pesten. En als je over andermans spelling zeikt, zorg dan in ieder geval dat je zelf foutloze zinnen tiept met volledige interpunctie. Anders kom je nogal dieptriest over.

[ Voor 33% gewijzigd door The - DDD op 29-07-2006 19:38 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Neem ipv de 7900GTX een GT deze zal de prijs wat drukken en de performance is nog steeds zeer goed.
Ik zou zelf geen X-FI nemen als er al HD-Audio op het moederboard zit, het verschil merk je toch niet echt bij spellen. Beiden hebben een goede EAX en 5.1 Support.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/6555/pc750eurolk1.png

Je zou ook de geluidskaart weg kunnen weglaten, en bijvoorbeeld een core 2 duo e6400 kunnen kopen ( wel met ander moederbord natuurlijk)

Verwijderd

zo te zien heb je zelf al wel wat rond gezocht.....
maar wat ik niet begrijp.....is, waarom neem je geen Core 2 Duo? (conroe)....
Die zijn gewoon veel sneller...en dus ben je beter op de toekomst voorbereidt...
Kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/612

Wat de videokaart betreft...Misschien een ATI nemen?
X1900XT?.....die zijn immidels erg betaaldbaar geworden...maar zijn woeste snel!

Geluidskaart zou ik iig zo houden!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Het geheugen: Dat hoeft geen ECC te zijn. 'Normaal' geheugen volstaat ook :)

De videokaart: Er zijn talloze keuzes. Omdat je een nVidia chipset hebt is het niet persé nodig om een nVidia videokaart aan te schaffen. Ofwel, een ATi Radeon zal ook volstaan. De Tom's Hardware VGA Charts en Tweakers.net - Videokaarten Best Buy Guide: editie juni 2006 zullen hierbij van pas komen.
Let wel op dat je niet naar één benchmark kijkt maar alles bijelkaar pakt.

De processor (of anders gezegd 'het socket'): Met AM2 kun je prima uit de voeten. Overal roept men Intel Core 2 Duo (codenaam 'Conroe') terwijl de AMD Athlon 64 AM2 processoren ook aantrekkelijk zijn. Tevens kunnen toekomstige AM3 processoren ook in de AM2 sockets van nu :)
Verder is het nog maar de vraag of je aan een Intel Core 2 Duo processor kunt komen vanwege de beschikbaarheid.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
XFX GeForce 7900 GT(X), 512 MB, DDR3, PCI Express x16

Misschien een x1900 xt zit qua prijs en snelheid tussen de 7900 gt en 7900 gtx in. De prijs is ongeveer 350 euro.

AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed

Misschien dual-core? De x2 4200+ zou wel een goed zijn. Je hebt nu nog geen profijt van dual-core tijdens het gamen, maar in de toekomst wel.

2GB zou niet misstaan in een game-systeem

Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail

Misschien zou je eerst kunnen testen hoe het onboard-geluid is? Dan kan je alsnog een aparte geluidskaart aanschaffen.

En dan nog dit:

De vraag is nu, wat raden jullie mij aan te veranderen aan deze lijst, EN wat voor koeling ik er het beste kan opzetten, OF dat ik gewoon nog even moet wachten tot volgend jaar April en dan nog eens kijk.

Op zich over een half jaar komt DirectX 10 uit. Dan zijn de videokaarten van nu aardig snel verouderd. Over een half jaar zijn de Conroe's ook veel beter verkrijgbaar, wat toch wel erg prettig is voor gamen. Misschien zou je je systeem kunnen posten wat je nu hebt. Aan de kast en voeding te zien is dat volgens mij nog wel een aardig systeem. Als je dan toch wilt upgraden zou ik dat over een half jaartje doen.

[ Voor 27% gewijzigd door hello_moto op 29-07-2006 22:33 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:23
Voor de duidelijkheid: de M2N-SLI ondersteunt wèl ECC-geheugen, maar voor de gemiddelde gebruiker is het iets dat overdreven luxe is.

^ Wat hij zegt.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou een veeeel goedkopere videokaart nemen , zoals de 7900GT/X1900GT/xt600/7600 en dan als DX10 uitkomt een goeie kopen, omdat de huidige videokaarten dan zowat niks meer waar zijn :)

Kan je er gelijk een Core 2 Duo inzetten :)

• hello_moto
misschien kan de TS ff reageren?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem;

Abit A8V 3rd Eye
AMD Athlon 64 2000 MHz 3500+
2x 512MB Crucial Ballistix PC3200 @ 400 MHz
Club3D Nvidia GeForce 6600GT 128MB
Zalman VF700-Cu
Zalman CNPS7000B-AlCu
Maxtor (DiamondMax 10) 160 GB (7200rpm 16MB Cache IDE)
Western Digital (Caviar Special Edition) 200 GB (7200rpm 16MB Cache IDE)
Creative Soundblaster Live! 5.1
SilverStone SST-FP52B Zwart Thermal Controller
BenQ DVD DD DW1620
Philips SPD6000BM/00
Aopen CRW5232L (Niet aangesloten)
Antec NeoHE 420w

Ik wil ook overschakelen naar SATAII HD's, en ja, Ik kan wel naar dual core gaan, alleen ik vroeg me af als dit nou echt nodig was, en ja, Ik doe er ook 2G in :) (2x1024), en qua grafische kaart; Ik ben nog een beetje sceptisch naar ATI betreft, ik vond het updaten en die Mediacentre of whatever zwaar kut.

Verder heb ik nog een vraag, hoe gaat het met de PPU kaart? Is dat een leuke toevoeging of is dat echt iets momentaals?

• hello_moto
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:26:
Mijn huidige systeem;

Abit A8V 3rd Eye
Zalman VF700-Cu
Zalman CNPS7000B-AlCu
BenQ DVD DD DW1620
Philips SPD6000BM/00
Antec NeoHE 420w

Ik wil ook overschakelen naar SATAII HD's, en ja, Ik kan wel naar dual core gaan, alleen ik vroeg me af als dit nou echt nodig was, en ja, Ik doe er ook 2G in :) (2x1024), en qua grafische kaart; Ik ben nog een beetje sceptisch naar ATI betreft, ik vond het updaten en die Mediacentre of whatever zwaar kut.

Verder heb ik nog een vraag, hoe gaat het met de PPU kaart? Is dat een leuke toevoeging of is dat echt iets momentaals?
Als ik jouw was zou ik dit systeem dan houden en wachten tot de conroe's goed verkrijgbaar zijn en directx 10 uit is. Want je kan hier eerst nog wel goed mee voor uit! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door hello_moto op 29-07-2006 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan tegen volgend jaar zomer? En wat qua advies betreft PPU of SLI etc?

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:26:
Mijn huidige systeem;

Abit A8V 3rd Eye
Zalman VF700-Cu
Zalman CNPS7000B-AlCu
BenQ DVD DD DW1620
Philips SPD6000BM/00
Antec NeoHE 420w

Of je doet in dit systeem een deftige X2 dualcore, snellere videokaart en eventueel meer geheugen en je er zeker weer 2 jaar mee vooruit( Ik zou er 2 jaar mee vooruit kunnen :P ). Kortom, echt zonde om nu een ander systeem aan te schaffen :)

PPU of SLI. Ik zou het allebei links laten liggen.
PPU gaan geruchten dat toekomstige videokaarten dit ook gaan doen, weet alleen niet welke termijn.
SLI, koop nu een goeie videokaart waar je even mee vooruit kan en tegen die tijd dat er echt veel snellere alternatieven zijn een nieuwe kopen. Je kunt er wel een videokaart bij zetten maar dat kost weer geld voor aanschaf plus dat je er het dubbele aan energie kwijt bent.

[ Voor 16% gewijzigd door JappieR op 30-07-2006 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dan laat ik het nu nog even rusten, en dan merk ik vanzelf wel wanneer het de juiste tijd is om een nieuwe update te doen, kan ik ook alvast gaan sparen ;)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:58
De juiste tijd is heel simpel te herkennen: Als je je nieuwste favoriete game op je gewenste resolutie niet meer lekker kan spelen. ;)

offtopic:
Tering zeg, wat voor bijbaan doe jij om nu al na te kunnen denken over een nieuw systeem. (Ga er nu even van uit dat je nog met een studie bezig bent.)

Verwijderd

Topicstarter
Naja, resolutie en high settings ;)

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Behalve hardware in de pc zijn in en uitvoer apperatuur ook van belang voor gameplezier

Een goede muis aan een draadje op een nette muismat en prettig toetsen bord zijn ook van belang om lekker te kunnen spelen. Aan een leuke geluidskaart hoor ook een mooi speakersetje of goede headset.

muis: een razor of mx 518. eigenlijk moet je zelf testen/voelen wat je lekker vind.
muismat: QcK++, steelpad, corepad ofzo ( zorgt dat je bureau blad geen sluitplekken gaat vertonen)
speakers: heb ik geen idee van...
headset: senheiser, plantronics, speedlink, moet je zelf ook testen/voelen wat je lekker vind.

http://www.adf-hq.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de G5 muis van Logitech, en de G15 toetsenbord, ook van Logitech, verder gebruik ik geen
muismat, maar er is wel een Razorx muismat aanwezig van 30 euro, en verder heb ik de Gaming Precision Headset van Logitech :)

Verder heb ik nog boxen van Logitech, X-530

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 14:44 ]

Pagina: 1