Zwart / Wit beeld bij xvid,dvds etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Hoi :)

Ik heb een klein probleem op een 2de pc van mij.
Als ik met BSPlayer xvid/divx films of DVDS afspeel krijg ik zwart wit beeld.. alsof er iets mis is met een codec.. maar ik heb alles uninstalled van codecs en toen gewoon de XVID Codec van nic geinstalleerd maar blijft hetzelfde... die heb ik er weer afgegooit en een codec pack geinstalleerd en nog steeds blijft het probleem :/
(met windows media player en powerdvd doet hij precies etzelfde)

nu heb ik even classic windows media player geinstalleerd en daar heb ik WEL kleur bij :/ maar dit is niet echt handig want ik wil namelijk wel dat ik in elk programma dat ik gebruik kleur is.. dus er moet ergens een conflict zijn met een codec..

heeft iemand hier iets dat alles van codecs verwijderd etc of wat mij misschien kan helpen... om dit probleem te fixen..

alvast bedankt.

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

• MaddoxX
Iemand :?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12
Ik las net in het VGA Nvidia7900 (oid) topic dit:

Hoe configureer ik PureVideo?

Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player :
quote:
To set up the VMR follow these steps

1. Launch Windows Media Player
2. Click on Tools > Options on the menu bar
3. Click on the Performance tab
4. Click on the Advanced button

File Playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and “use high quality mode”

DVD-Video playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and uncheck “Use overlays”
Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback".

Als je een videokaart in deze serie hebt, dan zou het best daar wel eens aan kunnen liggen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• MaddoxX
Lukt ook niet :/ Tis trouwens een 5xxx kaart.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

installeer ffdshow eens....en tijdens de installatie zeggen dat ffdshow alle videocontent moet afspelen. Ik denk dat je dan van je probleem af bent.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MaddoxX
kzal morgen ens proberen.

tis trouwens windows xp service pack 2 + alle updates

Pagina: 1