[Linux] BOINC

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Kon hier nog geen recent topic over vinden dus dan maar hier mijn vraag;

Iemand die weet of er een alternatief is voor de Boinc Linux versie van de berkeley site?

Namelijk deze; http://einstein.astro.gla....4.9_i686-pc-linux-gnu.sh

Ik denk namelijk dat deze corrupt is, want executen geef het volgende;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[root@gateway ~]# sh boinc_5.4.9_i686-pc-linux-gnu.sh

gunzip: stdin: invalid compressed data--format violated
tar: Read 6144 bytes from -
tar: Onverwacht bestandseinde in archief
tar: Onverwacht bestandseinde in archief
tar: Error is not recoverable: exiting now
[root@gateway ~]#

Al aantal keren opnieuw gedownload en een vriend van me heeft ook gekeken maar blijkbaar is er een sub file oid damaged. Iemand dus die mij een oplossing kan bieden? Wil namelijk graag Rosetta gaan draaien. Als OS draai ik Clark Connect Home 3.2 (CentOS release 4)

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kijk even in mijn onderschrift...er staan daar wat alternatieve geoptimaliseerde Boinc apps :+

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Black Piet schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:21:
Kijk even in mijn onderschrift...er staan daar wat alternatieve geoptimaliseerde Boinc apps :+
Edit;

Heb de file uit de OP al werkend. Moest hem naar mn Linux moven als "Binary".

De client werkt prima maar helaas werkt nu weer de manager niet; "Error: Unable to initialize gtk, is DISPLAY set properly?". En er staat geen non-GUI versie op Berkeley dus ik kap er maar mee denk ik. Geen zin om te gaan kloten met vnc en al die rotzooi :|

[ Voor 158% gewijzigd door TommyGun op 29-07-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Sorry, van Linux weet ik niets.... Ik kan je alleen aan alternatieven helpen die volgens mij hier door iedereen worden gebruikt

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Geeft niet, toch bedankt voor je hulp.

Hopelijk is er nog iemand die me hiermee wil helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hmm ik heb nooit moeiliijkheden gehad om de linux versies aan de praat te krijgen , gewoon de Faq volgen en je komt er wel ? Bij mij werkte die althans toch goed...

Ben je zeker dat je pakketten als gtk geinstalleerd hebt ? Ik weet niet welke distro je hebt , maar je kan altijd eens kijken met apt of yast (of vergelijkbaar pakketbeerdertooltje) om te zien of je alle gtk delen geinstalleerd hebt staan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
TommyGun schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:08:
De client werkt prima maar helaas werkt nu weer de manager niet; "Error: Unable to initialize gtk, is DISPLAY set properly?". En er staat geen non-GUI versie op Berkeley dus ik kap er maar mee denk ik. Geen zin om te gaan kloten met vnc en al die rotzooi :|
Waar moet die manager voor jou voor dienen? Je hebt die niet nodig :)
Je kan met boinc_cmd alles vanop de command line (CLI).
Ga naar de dir waar je boinc hebt geinstalleerd en doe daar
code:
1
./boinc_cmd --help
.
project attachen:
code:
1
./boinc_cmd --project_attach project-url auth-key

Vindt je dat te moeilijk en je hebt een Windows pc in de buurt waar je de klassieke boinc manager op kan draaien, dan kan je daar in het advanced menu connecteren naar je linux bak. Al wat je daarvoor nodig hebt is een bestandje remote_hosts.cfg op je linux met daarin het ip van je Windows en de key die in het gui_rpc_auth.cfg bestandje zit op je linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Bedankt, het is nu gelukt :)

Echter heb ik nu een ander probleempje, hij runt wel;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[root@gateway ~]# /root/BOINC/run_client &
[1] 14841
[root@gateway ~]# 2006-07-30 21:35:39 [---] Starting BOINC client version 5.4.9                                                              for i686-pc-linux-gnu
2006-07-30 21:35:39 [---] libcurl/7.15.3 OpenSSL/0.9.8a zlib/1.2.3
2006-07-30 21:35:39 [---] Data directory: /root/BOINC
2006-07-30 21:35:39 [---] Processor: 2 GenuineIntel Pentium III (Coppermine)
2006-07-30 21:35:39 [---] Memory: 1010.47 MB physical, 1.01 GB virtual
2006-07-30 21:35:39 [---] Disk: 72.29 GB total, 64.41 GB free
2006-07-30 21:35:39 [rosetta@home] URL: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/; Comp                                                             uter ID: 279712; location: home; project prefs: home
2006-07-30 21:35:39 [---] General prefs: from rosetta@home (last modified 2006-0                                                             7-30 21:25:06)
2006-07-30 21:35:39 [---] General prefs: using separate prefs for home
2006-07-30 21:35:39 [---] Remote control allowed
2006-07-30 21:35:39 [---] Listening on port 31416
2006-07-30 21:35:39 [rosetta@home] Resuming task t344__CASP7_FIX_ABINITIO_SAVE_A                                                             LL_OUT_BARCODE_nterm3_hom001__1030_460_1 using rosetta version 525

Hij is dus gekoppeld aan prefs "home" in mijn profiel, en daarin staat;

Do work while computer is in use? Yes
On multiprocessors, use at most 1 processors
Use at most 50 percent of CPU time

Maar als ik "top" doe zie ik dat Rosetta 99 procent gebruikt. Hoe kan dit?

B.v.d

[ Voor 121% gewijzigd door TommyGun op 30-07-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
TommyGun schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:00:
Maar als ik "top" doe zie ik dat Rosetta 99 procent gebruikt. Hoe kan dit?
Wat zegt de man page van je top versie? 99% van wat, van de totale systeem capaciteit, of van 1 cpu? Hoedanook, de boinc client kan dit niet bepalen, de rosetta client in enkele gevallen wel. Lijkt me allemaal nog wel vrij experimenteel. 'k Heb zelf geen recente ervairing met Rosetta helaas. Rosetta draait hier opnieuw op 10% sedert enekele uren ;)
Maar ... Boinc draait default op nice 19, dus interfered amper met vitale processen. Ik heb nauwelijks ervaring met Boinc kortwieken op 1 cpu en dan nog 50% daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
ColdRain schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:43:
[...]

Wat zegt de man page van je top versie? 99% van wat, van de totale systeem capaciteit, of van 1 cpu? Hoedanook, de boinc client kan dit niet bepalen, de rosetta client in enkele gevallen wel. Lijkt me allemaal nog wel vrij experimenteel. 'k Heb zelf geen recente ervairing met Rosetta helaas. Rosetta draait hier opnieuw op 10% sedert enekele uren ;)
Maar ... Boinc draait default op nice 19, dus interfered amper met vitale processen. Ik heb nauwelijks ervaring met Boinc kortwieken op 1 cpu en dan nog 50% daarvan.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/topboinc.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
49% nice, 47.7% idle, prima dus, wat is je probleem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik zat al te kijken idd, maar wat houd die 99% bij Rosetta dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent zonder twijfel dat Rosetta 99% van een CPU gebruikt. Een van beide dus want ik vermoed dat je er twee hebt. Rosetta zal dan regelmatig op de andere CPU gescheduled worden door je OS, zodat die 99% belasting netjes verdeeld wordt over de twee CPU's (en ze dus ieder voor zowat 50% belast worden).

Je moet je top eens wat aanpassen: begin eens met '1' (het cijfer één) in te duwen, dan zie je je CPU(s) status regel veranderen van samenvatting naar samenvatting per CPU:
code:
1
2
3
4
...
Cpu0 :   1.7% user,   1.3% system,  97.0% nice,   0.0% idle
Cpu1 :   1.3% user,   0.3% system,  98.3% nice,   0.0% idle
...

Als je dan ook nog eens op de 'f' key drukt en daarna op de 'j' (met 'f' kun je de getoonde fields wijzigen en 'j' voegt dan 'show last CPU (SMP)' erbij, dan krijg je in top netjes een extra kolom met een aanduiding van de CPU waarop het process laatst liep. Je zult Rosetta dan regelmatig van 0 naar 1 zien veranderen (dus van CPU 0 naar CPU 1) en terug...

Bovenstaande is wel voor top op Linux trouwens, niet zeker of dat overal dezelfde keys zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik heb dat allemaal eens gedaan, maar rosetta blijft op cpu 0, veranderd niet. (Ik heb 2 cpu's ja)

Edit; ja na enkele minuten staat ie ineens op cpu 1 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/toplinux2.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/toplinux.PNG

Bedankt voor je hulp

[ Voor 35% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Dus als ik het goed begrijp gebruik je maar 25% van je server voor R@H? Dat is niet veel. Waarom gebruik je niet 2 CPU's op 50% zodat je ook totaal maar 50% van je systeem verbruikt? Dan heb je toch nog genoeg idle-cycles over voor de andere zaken en de temperatuur zal ook niet abnormaal hoog worden (het weer is ook weer wat minder warm gelukkig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ja heb het nu veranderd;

On multiprocessors, use at most 2 processors
Use at most 50 percent of CPU time

[ Voor 91% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik wil trouwens een optimized erop gooien, dus download ik Boinc 5.5.0 Linux SSE (SSE [P3/AMD Athlon]) van http://home.casema.nl/koenento/cruncher/ maar in die tar.bz2 file zitten de volgende bestandjes; boinc_client, boinccmd en een read me.

In mijn BOINC dir heb ik die bestanden echter niet, alleen; boinc, boinc_cmd, boincmgr, run_client, run_manager en nog een hele hoop andere files maar dit zijn de enige uitvoerbare bestanden zeg maar. Hoe moet ik dit doen? B.v.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Boinc client moet je renamen naar boinc ;) . Dan kan je hem gewoon uitvoeren zoals je ervoor deed. Neem best wel een backup voor als de optimized client niet blijkt te werken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ga ik dat eens proberen. Maar uit de file; boinccmd en uit de huidige BOINC dir; boinc_cmd.

Die ook renamen?

Edit; getest. Maar wil niet meer starten;

[root@gateway ~]# ./boinc: error while loading shared libraries: libssl.so.0.9.7: cannot open shared object file: No such file or directory

Als ik met Google zoek op libssl kom ik steeds uit bij openssl. Die wel geinstalled maar dat maakt geen verschil. En was volgens mij nog niet voor de juiste Linux ook niet. Iemand die me verder kan helpen? Bedankt alvast.

[ Voor 63% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik weet het niet meer vanbuiten , maar ik zal morgen eens checken op men linux partitie voor u :) .

Ik heb toen gewoon die files moeten renamen , maar ik de exacte procedure morgen hier even neerzetten ...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Dark Angel van team Mauisun.org heeft bij de mirror van mijn cruncher page de volgende instructie gemaakt:
BOINC Linux (/BOINC Linux) Directory
Instructions on installing:

1. Suspend and shutdown your BOINC Manager.

2. Open up Terminal or Konsole (depending on your Windows Manager/Desktop Environment). If you cannot find where to open up the Terminal/Konsole, Go Ctrl+Alt+F1-> Ctrl+Alt+F12 to find a login terminal. Do make sure that you note where you X.org server starts. On most Linux distributions it is Ctrl+Alt+F7 but there are some that uses Ctrl+Alt+F5.

3. Login as normal user or if you are already logged in, type this without quotes 'cat /proc/cpuinfo| grep flags' (You do not need to be root to do this).

4. Look for any one of the markers indicating ones matched on the site. A rough guide is as follows:

- Intel Pentium MMX and beyond/AMD Athlon and beyond -> MMX

- Intel Pentium III and beyond/AMD AthlonXP(?) and beyond -> SSE

- Intel Pentium IV and beyond/AMD Athlon64 and beyond -> SSE2/SSE3 (Those who have 64bit compatible CPU and linux distribution may want to try the x86_64 as it maybe compiled for 64bit rather than 32bit)

5. Download the appropriate one, if you are in one of those virtual login terminals (that is: Ctrl+Alt+Fx.. apart from X.org, make sure you go back).

6. Backup your BOINC installation directory. If you want to compress it, you can do 'tar -jcvf BOINC.tar.bz2 BOINC/*' for example.

7. Extract the archive that you have downloaded and put the files into the BOINC installation directory, overwriting any duplicates. 'tar -jxvf tar.bz2 BOINC/' for example. If in doubt, consult with the manpages via 'man tar'

8. Start BOINC Manager and go into the Messages tab. On the first two lines you should be able to see the new version rather than the previous version. That is, if you have BOINC 5.49 and you just replaced/overwrited with 5.50 you should only see 5.50 rather than 5.49.
Ik ben geen Linux man, maar misschien helpt deze instructie je iets verder.... Mocht deze trouwens kloppen, dan zal ik hem ook opnemen op mijn pagina....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Mah die instructie is gewoon de basis. Niks over renamen of die error meldingen / rpm packages. Goeie versie van die optimized client heb ik al. Kwestie van processor type enzo opzoeken. Maar toch bedankt. En @ evert_; bedankt als je dat wilt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik heb boinc even opnieuw geinstalleerd , met opitmized client onder linux om de exacte procedure nog eens te weten :P .

Ervan uitgaande dat je gewone boinc client werkt en dat je de optimized gedownload hebt (in dat mapje staat boinc_client en boinccmd). Je maakt eerst even een backup van de originele boinc en boinc_cmd.
Nu kan je gewoon de files die in de optimezed boinc folder staan renamen naar boinc en boinc_cmd.
Hierna gewoon deze files naar je /BOINC map kopieren en zeggen dat hij de vorige bestanden mag overschrijven ...

Dit werkte zojuist toch bij mij :) .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Vreemd, dat heb ik dus gedaan toen kreeg ik dus die error.

Ik heb btw wel eens dat commando uit die Read Me ingevoerd en van de x files mis ik er 2. (Dus van die .rpm packages oid) maar waarschijnlijk zit die ene daar tussen, waar ik dus die melding over krijg. Maar moet daar n juiste link van hebben...

(Zal misschien vanavond de resultaten posten van die test)

Bedankt iig

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2006 21:15 ]

Pagina: 1